-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd4beu$unl$1@dont-email.me>
<1...@4...net> <rd5mup$nsp$1@dont-email.me>
<fsfmqpxe7839.1oaky23c4rgv8$.dlg@40tude.net>
<5ef71a03$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@4...net>
<5ef7404b$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5ef8a549$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<19o170td8bxmf.dqsc9xhctb6j$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<5ef8d1d9$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<194o5s0219c4y$.19r0fr763g5pc.dlg@40tude.net>
<5ef8da0e$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<19bjtpn5o5rkd.1lp3pj3afcy07$.dlg@40tude.net>
<5ef8eabd$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5ef9efaa$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa2055$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa21d4$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<5efa4a90$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5efa4a90$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
Date: Tue, 30 Jun 2020 11:24:57 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 49
Message-ID: <5efb04eb$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.73.208
X-Trace: 1593509099 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 560 83.26.73.208:65498
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3547
X-Received-Body-CRC: 2699897147
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680889
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5efa4a90$0$503$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 29.06.2020 o 19:16, J.F. pisze:
>>> Paliwa syntetyczne - dalej co2, więc jaki zysk?
>
>> A to zalezy z czego syntezowane.
>> Juz chocby glupi metan robiony z wegla kopalnego i wodoru z
>> elektrolizy moze ograniczyc emisje CO2 i spozycie wegla.
>Musisz przetłumaczyć. Za bardzo hasłowo, nie znam się na tym.
Metan to CH4. C bierzemy z kopalni, a H4 z elektrolizy.
Przy spalaniu wychodzi jednak procentowo mniej wegla.
>> Oczywiscie mozna ten syntezowac z CO2 :-)
>O to jest myśl - spalać węgiel, potem sytetyzować węgiel z CO2 i mamy
>perpetum mobile;) Jednak mieli rację na wykopie że naukowcy to
>debile:P
Jesli beznyna jest lepszym nosnikiem energii niz akumulator litowy ...
to czemu nie ?
I nawet niedrogo wychodzi:
https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
c-jet-fuel-seawater-0423432/
Tylko ... glupio tak prad zamieniac na cieplo, zeby je zamienic na
energie mechaniczna ze sprawnoscia 25%.
Ogniwa paliwowe bylyby lepsze, takie np na metanol ...
>>> Jeśli chodzi o magazynowanie energii elektrycznej w dużej skali to
>>> na razie nie wymyślono niczego lepszego od szczytowo-pompowych.
>
>> Niestety. A i te stosunkowo kiepskie i u nas nie bardzo teren
>> pasuje ...
>Bo ja wiem. Góra żar jest atrakcją turystyczną. Solina też.
A nastepne gdzie ?
Halde w Belchatowie przerobic ? Morskie Oko ?
P.S. W sumie, to Norwegowie ladnie przechowuja wode na caly rok - w
sniegu.
Ale jak im klimat ocieplimy, to ciekawe co z nim bedzie :-P
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.20 11:35 Shrek
- 30.06.20 11:41 J.F.
- 30.06.20 12:17 J.F.
- 30.06.20 12:18 Shrek
- 30.06.20 12:25 J.F.
- 30.06.20 12:31 J.F.
- 30.06.20 12:38 Cavallino
- 30.06.20 12:40 J.F.
- 30.06.20 12:44 Shrek
- 30.06.20 12:46 Shrek
- 30.06.20 13:02 Shrek
- 30.06.20 13:08 Shrek
- 30.06.20 13:09 J.F.
- 30.06.20 13:24 Jacek Maciejewski
- 30.06.20 13:34 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=