eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze o elektrycznych › Re: Jeszcze o elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal
    -september.org!reader01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Date: Mon, 29 Jun 2020 09:05:10 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 56
    Message-ID: <rdc3r7$2tk$1@dont-email.me>
    References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd2se8$j5o$1@dont-email.me>
    <9656927402$20200626092554@squadack.com> <rd4beu$unl$1@dont-email.me>
    <1...@4...net> <rd5mup$nsp$1@dont-email.me>
    <fsfmqpxe7839.1oaky23c4rgv8$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 29 Jun 2020 07:05:11 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="945a2af43a293c47fb13e336a3d22388"; logging-data="2996";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/DM0XTIMlQUG40hXf1mcGo"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    Cancel-Lock: sha1:qei4H3ut5VFtly5HAzhGmTLb2xw=
    In-Reply-To: <fsfmqpxe7839.1oaky23c4rgv8$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680736
    [ ukryj nagłówki ]

    >>> No to tłumacz a ja ci pokażę gdzie błądzisz.
    >>>
    >> nasze elektrownie mają 40% sprawności. silnik diesla 30%
    > A silniki benzynowe góra 25 a to połowa floty.
    a LPG mniej trują. czy ten argument oznacza ze TY zgadzasz się ze
    stwierdzeniem, ze sprawność systemu: elektrownia wytwarza prąd -
    samochód elektryczny jedzie - jest niższa niż w dostępnych spaliniakach?
    JEśli tak, to każdy kilometr przejechany elektrycznym autem naładowanym
    z węgla - to szkoda dla środowiska!

    > Zapominasz o cenie prądu
    nie, pisałem o tym, szkoda ze nie zacytowałeś
    > z fotowoltaiki i wiatru, już teraz jest niższa od tej z elektrowni
    > cieplnych
    nie. przecież jest dotowana!
    > a gdy uwzględnić koszt wydobycia węgla i jego transport a
    > także rozliczne szkody przez to powodowane a także przez jego spalanie
    > jest duuużo niższa.
    Być może masz racje. ale jak jeszcze troszeczkę, ociupinkę naciągniemy
    to co powiedziałeś to zostaną rowery. super. musielibyśmy najpierw
    zrewolucjonizować nasze życie aby nie niszczyć planety, albo zredukować
    populacje ludzi - ale to są jakieś fantastyczno (nie) naukowe odległe
    plany, a my tu mówimy o ekologiczności samochodów elektrycznych w 2020
    roku, przede wszystkim w ujęciu polski

    > Zamknięcie elektrowni cieplnych będzie się wiązało z
    > obniżką cen prądu.
    nie. ale z wojną chyba tak.

    >> dostawa paliwa na całe życie auta, to jedna ciężarówka. dostawa prądu na całe
    życie
    >> auta to tysiące kilowatogodzin staracone w kablach, prawie 10% na
    >> transformacje z wysokiego ac na niskie dc i straty na sprawności w
    >> akumulatorach.
    > Zapominasz o transporcie ropy ze złóż. Zapominasz o kosztach wydobycia
    > i przeróbki ropy.
    taaaaak? Zapytaj arabów jakie są koszta ich ropy. Jeszcze raz. Nie
    opowiadaj o odległej mglistej przyszłości.
    > Koszty przesyłu
    > prądu się nie zwiększą, bo sieć zostanie przebudowana na model
    > rozproszony.panie kochany! jaki horyzont czasowy? Nie umiemy magazynować energii.
    elektrownia szczytowo pompowa się opłaca bo cena prądu nocą jest dwa
    razy niższa. teraz mamy możliwość spalania paliw kopalnych w silnikach
    lub w elektrownach. podobna sprawność. cokolwiek jeszcze włożysz w ten
    łańcuszek zasilania elektryków - wyjdzie katastrofa ekologiczna
    przesunięta o 50-100 lat. jak ogarniemy produkcję wysokowydajnych ogniw,
    ich utylizacje (1 warunek konieczny) a następnie pozyskamy większość
    energii z niedotowanych baterii słonecznych i wiatraków ( drugi warunek
    konieczny) to mamy zielone światło na komercyjne wprowadzanie elektryków
    na drogi. Ale przecież one już jeżdżą!. tak. ale nie ma to fanaberia.
    Chyba że masz najpierw dom, potem baterie słoneczne następnie taką
    pracę, że w ciągu dnia pod domem auto elektryczne jest ładowane, zimą
    nie pracujesz - wtedy tak. w 2020roku mamy rozwiązanie ekologiczne

    ToMasz
    PS. mimo narzekania uważam że elektryki to przyszłość. ale najpierw prąd
    z atomu, potem akumulatory do szybkiej wymiany.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: