  • 11. Data: 2013-01-02 20:32:54
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mkonst" napisał w wiadomości grup
    W dniu 02.01.13 20:05, Krzysztof Kucharski pisze:
    > Mnie ciekawi co innego - która z obecnych aktulnie na rynku pralek
    > posiada stycznik (lub przekaźnik) załączający grzałkę? Gros
    > uszkodzeń
    > elektromechanicznych programatorów to były wypalone styki segmentu

    >Pomysł miał rewelacyjną skuteczność, do tej pory się zastanawiam
    >dlaczego nie montoano ich fabrycznie. Wszystkie Polarowskie pralki w
    >rodzinie dostawały na dobry początek stycznik w obwodzie grzałki i
    >rzeczywiście kończyły żywot jak bęben przegnił na wylot. Programatory
    >nadal były sprawne.

    Jest w tym jeden niuans - ten o ktorym pisalem nie mial przekaznika, a
    i tak przetrzymal beben czy co tam sie uszkodzilo...

    J.

  • 12. Data: 2013-01-02 20:43:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > -zasilacz,
    > -trzeba to wszystko zmontowac gdzies - plytka itp.
    > -powinno byc bezpieczne porazeniowo nawet w dosc ekstremalnych
    > sytuacjach, typu pekniecie weza i tryskajaca woda.
    >
    > I wszystko razem ... chyba jednak drozsze od mechanicznego
    > programatora, ktory ma pare blaszek wycinanych na prasie i troche
    > czesci z wtryskarki ... szczegolnie jak projekt juz opracowany
    > wczesniej ...
    > I jest sprawdzony i chodzi dosc niezawodnie ... i nie przeszkadza mu
    > chwilowy zanik pradu, ani pracujaca obok suszarka ..

    No to w tej mojej, co ja pół roku temu kupiłem (produkcja polska), jest
    pokręcany przełącznik 16-pozycyjny do wyboru programu, drugi kilkupozycyjny
    do wyboru prędkości wirowania i cztery przyciski. Jest wyświetlacz cyfrowy
    LED, który robi za "wskaźnik postępu" (nie że taka zaawansowana elektronika
    wskazuje na postęp, tylko po prostu widać na nim ile minut zostało do końca
    prania). Na przerwy w zasilaniu jest odporne -- wznawia pranie, gdzie się
    skończyło. Droższe od mechanicznego na pewno nie było.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2013-01-02 20:58:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
> [...]
    >końca
    >prania). Na przerwy w zasilaniu jest odporne -- wznawia pranie, gdzie

    A jak pradu zabraknie na dluzej, ktos zdazy pranie wyciagnac, a potem
    prad wroci ? :-)

    >Droższe od mechanicznego na pewno nie było.

    Teraz moze nie, a w 1998 ?

    J.

  • 14. Data: 2013-01-02 21:00:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Kucharski napisał:

    > W czasach _pyrlu_ taki elektromechaniczny programator można było
    > reaktywować kanibalizując kilka innych. W tym słusznie minionym
    > okresie, obfitującym we wszelkie niedostatki taka technologia miała
    > swoje zalety - bez potrzeby "załatwiania" nowego było można przywrócić
    > do życia urządzenie nawet w bardzo prymitywnych warunkach. Wbrew
    > pozorom, miało to swoje zalety. Poza tym - skutecznej naprawy mógł
    > dokonać facio w bereciku, dysponujący jedynie wkrętakiem.

    W tymże _pyrlu_ zepsuła nam się prawie nowa jugosławiańska (no, teraz
    to by była konkretnie słoweńska) pralka. Facio w bereciku, co do niej
    przyszedł, wymienił programator. Pracowicie odłączył te dziesiątki
    drucików i wpiął w nowy, a ja się dziwowałem, że wszystko pamiętał i się
    nie pomylił. Stary programator zostawił. Sam później zdiagnozowałem, że
    awarii uległa cewka elektromagnesu przerywająca napęd jakiejś sekcji
    w czasie grzania wody. Można ją było wymienić po odkręceniu jednej śrubki,
    nawet bez wyciągania programatora z pralki. Później jak się _pyrl_ pogłębił,
    to ja ten sprawny programator (cewka nie była spalona, tylko zacisk na
    prewodzie się obluzował) podarowałem komuś w potrzebie.

    > Mnie ciekawi co innego - która z obecnych aktulnie na rynku pralek
    > posiada stycznik (lub przekaźnik) załączający grzałkę?

    Skoro obecnie aktualnie na rynku są wyłącznie te z elektronicznymi,
    niemechanicznymi programatorami, to chyba każda.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2013-01-02 21:14:03
    Od: Wmak <z...@u...narkive.com>

    Inny sprzęt AGD:

    Chyba po 12-13 latach przestała chłodzić komora dodatnich temperatur w dwumetrowej
    (ale szczupłej) lodówko-zamrażarce Liebher.
    Pan z zakładu na sąsiedniej ulicy przyszedł od razu z klasycznym termostatem (taki z
    kapilarą) i gałką).
    Diagnostyka "organoleptyczna" - gołym okiem widać, że korozja przegryzła kapilarę
    termostatu.
    Wymienił, maszyna ruszyła, zapłaciłem ok 250zł, musiałem tylko dobrać odpowiednie
    ustawienie gałki, bo być może termostat był od innego modelu albo kapilara inaczej
    się ułożyła i za mocno chłodziło przy starym ustawieniu.

    Pan nakazał "pilnować tego Liebhera jak oka w głowie, bo te nowe lodówki z
    elektronicznym sterowaniem to max 5 lat wytrzymują, tyle, ile tzw. przedłużona
    gwarancja a elektroniczny moduł na wymianę cholernie drogi".
    "W pralkach jest podobnie"
    --
    Wmak

  • 16. Data: 2013-01-02 21:14:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A jak pradu zabraknie na dluzej, ktos zdazy pranie wyciagnac,
    > a potem prad wroci ? :-)

    Będzie tak samo jak z mechanicznym programatorem.

    > Teraz moze nie, a w 1998 ?

    Podejrzewam, że w 1998 zrobienie od zera fabryki pralek z elektronicznymi
    programatorami mogło już być tańsze. Ale kontynuacja starej produkcji
    opłacała się bardziej.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2013-01-02 21:34:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał:

> [...]
    > z elektronicznym sterowaniem to max 5 lat wytrzymują, tyle, ile tzw.
    > przedłużona gwarancja a elektroniczny moduł na wymianę cholernie drogi".

    A ta kapilara tania? 250 kurna złotych?! Nowa lodówka tysiąc kosztuje!

    Jarek

    --
    Kamyczek na polu i strażnik na straży
    Lodówka wciąż ziębi, kuchenka wciąż parzy

  • 18. Data: 2013-01-02 21:36:22
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-02 19:10, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,
    >
    > Coz takiego budzi moj podziw? Ano, dokonalem sekcji programatora pralki.
    > Ooo jap*: krzywki, koleczka, styki, sprezynki, zapadki, silniczek.
    > Czy ktos moze mnie oswiecic, czemu takich rzeczy nie robi sie na procku
    > jak Pan Bog przykazal? Toz to nawet procka nie trzeba, jakiegos EPROMa
    > pogonic wolnym taktem.

    ATSD, co prócz elektronicznego programatora, co takiego ciekawego przez
    ostatnie 30 lat wymyślono w pralkach, prócz drastycznego obniżenia
    trwałości ? Czekam na dozownik detergentu, działający na zasadzie:
    zasypać proszek do białego i kolorów i zapomnieć na jakiś czas. I w
    zmywarce też taki by się przydał.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2013-01-02 21:38:04
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > A ta kapilara tania? 250 kurna złotych?! Nowa lodówka tysiąc kosztuje!

    A nie ma gdzieś jakichś gotowych termostatów elektronicznych, względnie
    kitów do zaadoptowania ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2013-01-02 21:40:01
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnke94eh.2k6.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    [...]
    > Skoro obecnie aktualnie na rynku są wyłącznie te z elektronicznymi,
    > niemechanicznymi programatorami, to chyba każda.
    [...]

    Jestem dziwnie pewny, że chyba w żadnej ;-) Optotriaki, przekaźniki
    eletroniczne i inne podobne badziewie. Prawda czasu, prawda etapu ;->
    Zresztą, z przyjemnością dowiem sie, jak jest naprawdę.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski