  • Data: 2009-08-17 10:06:22
    Temat: Re: Jest sens wysyłać obiektyw bez body do regulacji BF/FF?
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY napisał(a):
    > nigdy nie kupie wiecej aparatu bez MT,

    Podobnie jak nie kupisz np aparatu, który nie umożliwiałby aktualizacji
    oprogramowania. Chodzi o to, że możliwość takowej aktualizacji zdejmuje
    de facto z producenta bezwzględny obowiązek dopracowania softu przed
    wypuszczeniem aparatu na rynek. Oczywiście wszyscy się do tego już
    przyzwyczailiśmy, ale faktem jest, że to furtka zdejmująca
    odpowiedzialność z producenta, i w konsekwencji obniżająca
    jakość/wartość produktu.

    > dane do poprawki dla konkretnego obiektywu sa zapisane w aparacie.

    Tylko przy justacji okazuje się, że można ją przeprowadzić dokładnie dla
    jednego punktu (ogniskowa, odległość ostrzenia, pochylenie aparatu,
    temperatura otoczenia, etc.). Albo, że producent nie uwzględnia
    istnienia obiektywów producentów niezależnych. Proteza i pułapka.

    > Dzisiaj nie mam najmniejszej watpliwosci . Kupujac obiektyw nalezy
    > najpierw dokonac ( ew sprawdzic ) justacji AF .Jesli jest prawidlowa
    > wowczas i bledy przypadkowe sa mniejsze.

    To powinien robić producent w fabryce, nie serwis. Mam sam sprawdzać
    każdy obiektyw po zakupie i lecieć do serwisu? Poproszę w takim razie o
    odpowiednią informację w instrukcji obsługi i specyfikacji produktu
    (m.in. czas potrzebny do justacji obiektywu), tak abym mógł świadomie
    podjąć decyzję o wyborze produktu przez zakupem. Poza tym między kupnem
    a wizytą w serwisie mogę stracić najlepsze kadry. Dlaczego mam się na to
    godzić?

    --
    Mirek