  • Data: 2009-01-20 10:33:03
    Temat: Re: Jest ?le (Nikon)
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marx pisze:
> [...]

    To jest aktualne.

    > a co to ma do rzeczy jak a100 bylo pozycjonowane lata temu?

    To, że dzisiejsza cena A100, jest wymuszona ceną A200. Sony wypuściło
    nowy model z kilkoma uaktualnieniami i w znacznie niższej cenie. Canon
    trochę staniał, ale puścił w niskiej cenie oberżnięte do granic 1000D.
    Nikon wcześniej oberżnął d40x, ale dopiero po tej zmianie u sonego sie
    przyrownuje je do siebie.

    > a200 to entry level i mozliwosciami jest zblizona do konkurencji - tu po
    > prostu nikt nie szaleje, bo by wlazlo na wyzsza polke. Alfa ma
    > stabilizacje i to chyba jedyne co ja wyroznia.

    No właśnie w swojej cenie to świetny IMHO aparat. Ma rozsądny wizjer, ma
    silnik, ma też stabilizację. Jedyne co dwusecie obcięli trochę tak na
    siłę to podgląd GO i wstępne podnoszenie lustra, mogła by to mieć dla
    świętego spokoju, ale w cyfrówkach nie jest to aż tak bardzo ważne bo
    zawsze można to testowe zdjęcie trzasnąć.

    > Autofocusem nie zawalczy,

    AF jest bardzo dobry w tym modelu - czuły i szybki, jednak głośny,
    jednak konkurencja w tej cenie nie ma SSM-ów czy USM-ów. Jest IMHO
    całkiem nieźle bo można używać nawet bardzo starych obiektywów.
    Jedyna wada tego AF jest to co nie wynika z sonego, ale np z
    badziewności Sigmy, której to tele potrafi być ukręcone przez silny i
    szybki silnik.

    > wielkoscia tez nie.

    O wielkość tak naprawdę to będą walczyć m4/3 i to te od olka, bo to co
    teraz niby takie małe to.. tak średnio.

    > Tym bardziej jakoscia jpg czy wysokim ISO.

    Alke tu fory ma tylko to co na cmosie - czyli canon. CCD ma swoje zalety
    bezsprzecznie i postęp jest ciągle w nim.

    > Nawet wyglad ma srednio ciekawy.

    Kwestia gustu.

    > No, kit odrobine dluzszy dobrze wyglada na
    > cenówce ;) Prawda jest taka ze gdy cena alfy wzrosla, to alfa przestala
    > byc tak oczywistym wyborem, i teraz np mozna rozwazyc Nikona D40 z taka
    > sama cena.

    D40 to chyba walczył na równi z minoltą 5d jeszcze :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_