  • 11. Data: 2011-03-28 11:01:17
    Temat: Re: Jest jakis sposob na limit pamieci do 3.2GB?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:impf4c$5lp$1@news.onet.pl...

    > To jest ograniczenie specyficznego systemu operacyjnego (zgaduje, ze
    > mowisz o Windows 32bit). Systemy 32 bitowe sa w stanie adresowac 4GB i
    > wiecej (tzw. PAE - Physical Address Extension - procesory maja to od
    > dawna), jednakże Microsoft z tego nie korzysta.

    Mój 32-bitowy Windows jak najbardziej korzysta. No, może nie korzysta, ale
    obsługuje.

  • 12. Data: 2011-03-28 12:02:37
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

    > Hm? Raczej odwrotnie.

    No nie wiem
    Przykładowo w Ubuntu aby skorzystać z dodatkowej pamięci trzeba odpalić:
    sudo apt-get install linux-generic-pae linux-headers-generic-pae
    żeby podmienić jądro na wersje wspierającą PAE.

    > Jesteś pewien tego Windows Server? Bo XP, Vista i 7 -- owszem,
    > z pewnymi wyjątkami. Ale Windows Server wydaje mi się, że bez
    > problemu obsługuje pamięć powyżej 4 GiB nawet w wersjach 32-
    > bitowych.

    Tak, jestem pewien, 32-bitowa wersja Standard serwera
    na to samo ograniczenie co wersje desktopowe Windowsa.
    32-bitowe wersje Enterprise i Datacenter nie mają tego limitu i obsługują to
    64GB RAMu,
    ale 32-bitowy Standard ma niestety ten limit.

    --
    ____________
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-03-28 12:23:59
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-28 13:01, MC wrote:
    > Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Mój 32-bitowy Windows jak najbardziej korzysta. No, może nie korzysta,
    > ale obsługuje.

    Możesz coś więcej? Są programy, które mają dostęp do pamięci
    'rozszerzonej', ale nie jest to traktowane jako standardowa przestrzeń
    adresowa na programy i dane.

  • 14. Data: 2011-03-28 15:10:31
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Możesz coś więcej? Są programy, które mają dostęp do pamięci
    > 'rozszerzonej', ale nie jest to traktowane jako standardowa przestrzeń
    > adresowa na programy i dane.

    Zgadza się, niestandardowo. To jest dysk wirtualny ale założony w Windowsach
    właśnie na PAE.

  • 15. Data: 2011-03-28 19:16:06
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Mark" <t...@a...w.pl> wrote in message news:rrb8nm7bpjcf.dlg@smok.wot...
    >I oczywiscie nie mam na mysli ograniczenia systemu 32bit.
    > Mam plyte MSI 945PL-Neo.
    > Na płycie 4GB Ram - w BIOS jestt w dziale informacja o systemie - 4GB
    > (3200MB dostepne)

    W BIOSie opcja "Memory Remap" jest enabled ?

  • 16. Data: 2011-03-28 20:15:24
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-28 21:16, ggs wrote:

    > W BIOSie opcja "Memory Remap" jest enabled ?

    Z tego co mi wiadomo, Intel 945 nie wspiera memory remapping. 4G to
    limit adresowania dla tego chipsetu i w tych 4G musza sie zmiescic
    obszary adresowania urzadzen I/O.

    W Biosie prawdopodobnie nie ma tej opcji, ale niech się wypowie autor ;)

  • 17. Data: 2011-03-28 20:22:05
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

> [...]
    > obszary adresowania urzadzen I/O.
    >
    > W Biosie prawdopodobnie nie ma tej opcji, ale niech się wypowie autor ;)

    Z mojej strony Googlania dodam:

    1) Plyta ASUS serii P5B na 965 i ma opcje "remap...", dalem enabled,
    bios przy starcie pokazal 3GB

    2) Znalazlem, ze plyty ASUSa serii P5B maja ukryty defekt, nie obsluguja
    pamieci w 4 bankach, to znaczy nie ma 2 x 2DUAL - i potwierdzilem
    empirycznie, 4x1GB i wywrroka, nawet bios sie nie wlacza, przy 3x1GB -
    wszystko wstaje... j.w.

    3) ... ale Windows pokazuje 2GB

    4) moze cos poknocilem ale jzu na bank sie pogubilem, win XP 32bit ma w
    boot.ini te trzy opcje i niestety zadna z nich nie skutkuje pokazaniem
    sie 3GB w XP :/

    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microso
    ft Windows XP
    Professional PAE" /PAE
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microso
    ft Windows XP
    Professional Fastdetect PAE" /fastdetect /PAE /NoExecute=AlwaysOff
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microso
    ft Windows XP
    Professional default" /noexecute=optin /fastdetect

  • 18. Data: 2011-03-28 20:27:49
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Mateusz napisał:

> [...]
    > pamieci w 4 bankach, to znaczy nie ma 2 x 2DUAL - i potwierdzilem
    > empirycznie, 4x1GB i wywrroka, nawet bios sie nie wlacza, przy 3x1GB -

    co jest o tyle do d..., ze 3 x 1GB pracuje w trybie Assymetrc PC-5300 :/
    Jak rozumiem wolniej niz Dual-Channel 2x1GB :/

  • 19. Data: 2011-03-28 20:47:07
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microso
    ft Windows XP
    > Professional default" /noexecute=optin /fastdetect

    PAE w XPx86 zostalo wylaczone w XP SP2 (w SP1 jeszcze ponoc dzialalo)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 20. Data: 2011-03-28 21:18:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.03.2011 22:47, Rafał Łukawski pisze:
    > PAE w XPx86 zostalo wylaczone w XP SP2 (w SP1 jeszcze ponoc dzialalo)

    Nie tyle PAE zostało wyłączone (bo działa), ale dostęp do
    pamięci poza granicą 4 GiB adresowania liniowego poprzez
    PAE dla większości sterowników i wszystkich aplikacji.

    Istnieją moduły trybu jądra, które są w stanie obsłużyć tę
    pamięć mimo to (na przykład na potrzeby RAM-dysków).

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./