    From: Mateusz <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jest jakis sposob na limit pamieci do 3.2GB?
    Date: Mon, 28 Mar 2011 22:22:05 +0200

    Użytkownik Rafał Łukawski napisał:

    > Z tego co mi wiadomo, Intel 945 nie wspiera memory remapping. 4G to
    > limit adresowania dla tego chipsetu i w tych 4G musza sie zmiescic
    > obszary adresowania urzadzen I/O.
    >
    > W Biosie prawdopodobnie nie ma tej opcji, ale niech się wypowie autor ;)

    Z mojej strony Googlania dodam:

    1) Plyta ASUS serii P5B na 965 i ma opcje "remap...", dalem enabled,
    bios przy starcie pokazal 3GB

    2) Znalazlem, ze plyty ASUSa serii P5B maja ukryty defekt, nie obsluguja
    pamieci w 4 bankach, to znaczy nie ma 2 x 2DUAL - i potwierdzilem
    empirycznie, 4x1GB i wywrroka, nawet bios sie nie wlacza, przy 3x1GB -
    wszystko wstaje... j.w.

    3) ... ale Windows pokazuje 2GB

    4) moze cos poknocilem ale jzu na bank sie pogubilem, win XP 32bit ma w
    boot.ini te trzy opcje i niestety zadna z nich nie skutkuje pokazaniem
    sie 3GB w XP :/

    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microso
    ft Windows XP
    Professional PAE" /PAE
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microso
    ft Windows XP
    Professional Fastdetect PAE" /fastdetect /PAE /NoExecute=AlwaysOff
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microso
    ft Windows XP
    Professional default" /noexecute=optin /fastdetect