  • Data: 2009-08-03 18:01:05
    Temat: Re: Jeju, jak ja się cieszę z mojego aparatu! :D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    John Smith wrote:
    > Dawno tego tematu nie było :-)

    No nie... :)
    Ale jak tu się chwalić szkiełkiem do wizjera, jak to zaraz ktoś napisze "a
    ja dziś za drobne kupiłem D3x" ;) hihi :)

    > Możesz powiedzieć coś więcej o tej lupce/konwerterze/muszli?

    Mogę - nie są to tajne informacje :)

    > Porównywałeś z innymi, czy zamówiłeś w ciemno, bo miała największe
    > powiększenie?

    O wiele gorzej ;))
    Widziałem jakąś jedną o powiększeniu kadru ok. 1.15x - nie wiem co to było
    bo kolega miał założone, ale porównując z/bez wielkiej różnicy dla mnie
    nie było. Uznałem wobec tego, że nie ma sensu inne powiększenie niż
    możliwie największe.
    A dlaczego gorzej? Bo znalazłem kilka stron, gdzie ktoś kupił i płakał że
    jemu nie pasuje do jego aparatu, że gdzieśtam bardzo źle nachodzi i są
    spore problemy z zobaczeniem obrazu. Mimo tego kupiłem będąc przygotowanym
    na to, że mi się uda :)

    > Jak wygląda ostrość obrazu? Mocno spada poza centrum?

    Nie zauważyłem spadku ostrości w rogach, O wiele trudniej jednak tam
    sięgnąć okiem. Lupkę podpinałem też pod pełnoklatkową lustrzankę z dobrym
    wizjerem i tam rogi już są nieostre i widać spore zniekształcenia
    geometryczne. Jednak do lustrzanki pełnoklatkowej takiej lupki nie trzeba,
    no chyba że do makro i wyłącznie do kontroli centralnej części kadru.

    > Przydała by mi się nawet nie tyle do ostrzenia manualnego, co do lepszej
    > oceny kadru, wykrywania śmieci. To co oferuje goły 350D to trochę mało.

    Wedle instrukcji pasuje do C350D. Tam będziesz miał jeszcze lepsze efekty
    od tych u mnie, bo powiększasz mniejszy wizjer.

    d.