eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-05-07 00:27:26
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niektórych.

    > Ale oni się trafiają częściej niż wynikało by to z szacowania na bazie
    > poczucia patriotyzmu. Az się cisnie na usta ze to kraj debili,
    > cwaniaczków i kombinatorków.

    Także i po stronie inwestorów, którzy z pośród 10 polecanych, dobrych
    fachowców wybiorą tego 11-tego tylko dlatego, bo jest tani.

    > Z polecenia byli i to nie byle kogo. I 20 lat praktyki mieli.
    > Zamonotali m.in. rure miedzianą do gazu w garazu,

    Ale rura gazowa w garażu może być miedziana. Wewnątrz budynków prawo
    dopuszcza stosowanie rur miedzianych, lutowanych lutem twardym lub
    łączonych złączkami zaprasowywanymi, które posiadają odpowiedni
    certyfikat odporności ogniowej EI

    > zawory na wysokosci centymetrów od podłogi

    Zrobili, bo tak sobie wymyślili, czy zrobili, bo się nie dało inaczej?

    > i rurę zatynkowaną w ścianie.

    Jaką rurę zatynkowaną w ścianie?
    Instalacje gazowe z rur stalowych mogą być zatynkowane, bo prawo
    dopuszcza taką możliwość. Nie może to być tynk, który powoduje korozję,
    a warstwa tynku musi być łatwo usuwalna.

    > Kierownik budowy łapał sie za głowę będąc 2x na odbiorze.

    Czasami też trafiają się i niedouczeni kierownicy i projektanci. Wyobraź
    sobie sytuację, że kiedyś znalazłem błędy projektowe. Błędów nie
    zauważył właściciel firmy montującej, który posiada odpowiednie
    uprawnienia i nadzoruje każdą inwestycję, jego projektant, jego
    monterzy, pan inżynier nadzorujący z ramienia inwestora, który odszedł
    na emeryturę, a którego ja zastąpiłem na stanowisku, pomiarowiec, który
    podpisywał się pod protokołami oraz inspektorzy UDT, którzy dopuścili
    urządzenie do eksploatacji i wydali papiery. Sprawa ciągła się kilka
    lat, dopóki ja się nie pojawiłem w firmie i nie zacząłem naprawiać
    błędów. Jak sprawę przedstawiłem właścicielowi firmy montującej to
    chciał mi oczy wydrapać. Uciszył się, kiedy mu pokazałem konkretne
    zapisy norm, które nie były spełnione, a które zagrażały poważnymi
    konsekwencjami.

    Niestety jeżeli chodzi o gaz to także czasami trafiają mi się takie
    rodzynki jak choćby ostatnie przypadki montażu rur miedzianych na
    zewnątrz budynków, choć prawo nie dopuszcza miedzi do stosowania na
    zewnątrz budynków. Pod tymi instalacjami podpisali się nie tylko
    wykonawcy, ale także i projektant oraz kierownik budowy.

    Czasami też kierownicy budów nie są pewni i wolą dmuchać na zimne,
    niepotrzebnie zaostrzając wymagania.

    Niestety trudno jest mi się odnieść do konkretnej sprawy nie znając
    szczegółów.