eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-04-29 08:31:11
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Apr 2018 12:42:18 -0700, sczygiel wrote:
    > Primo: Jak klienta dostaje to mam rozpoznanie wstepne. I wiem co mam. No
    > i moi klienci nie robia problemow z dostepnoscia narzedzi. Jeszcze nmi
    > sie nie zdazylo aby mi sie klient zaparl lapami i nie udostepnil
    > sensownego narzedzia.

    Narzędziem może tu np. być zintegrowany firewall na którym od święta
    trzeba mieć możliwość edycji czegokolwiek z poziomu CLI, a producent
    przewidział do tego tylko vi (np. bo interfejs web załatwia wg nich 95%
    potrzeb).

    > Secundo: Na taka akcje mialbym pewnie naszykowany uprzednio konfig i
    > wogole bym edytora nie tykal

    Szczęśliwy ten co "akcje" wykonuje wyłącznie z góry zaplanowane. Jak
    dzwoni do mnie monitoring klienta z CAC40 o 3h nad ranem bo mu produkcja
    się wyłożyła, to nie ma czasu na takie zabawy. vi czy nie vi, trzeba
    zrobić, zapisać, zrebootować, zaklajstrować. A następnego dnia na
    spokojnie rozezna się co i jak i dlaczego się wysypało.

    > tylko konfig wgral bo tenze konfig bylby
    > poblogoslawiony w swietym procesie obslugi zmiany.

    :)

    > Pytanie z zalozona teza. Rownie dobrze mozesz spytac co zjem na obiad
    > jak w geesie sa tylko gwozdzie i trylinki.

    Na szczęście nie jadam ani jednego ani drugiego. Co do tezy, to nie jest
    to jakaś moja fanaberia, a faktyczna rzeczywistość. Moja i moich
    pracowników.

    > Szybko by ten klient pojal ze moze warto jakies zmiany wprowadzic aby te
    > nocne akcje realizowac szybko. I problem "vi" zniklby...

    Czyli jak firmware jakiegoś urządzenia nie zawiera "mcedit", to każesz
    klientowi wywalić router/firewall/loadbalancer, i on to robi? Czy po
    prostu mówisz "nie podejmujemy się, bo my musimy mieć mcedit"? Mam
    trudności by w to uwierzyć. Skłaniam się bardziej do tego że pracujemy na
    całkiem innych rzeczach.

    > I na to szczescie pracuje na tyle
    > "wysoko" aby nie miec problemu z wplywem na moje srodowisko pracy.

    Śmiem twierdzić iż wysokość stołka nie ma tu znaczenia. Kwestia tego
    jakie urządzenia są na rynku oraz kto czego używa.

    > A u Ciebie jest tak ze masz tylko vi.

    Często zdarza się że jakiś tam edytor poza vi jest - na jednym urządzeniu
    będzie joe, na drugim nano, albo jakiś inny mcedit. Ale vi jest
    praktycznie zawsze, u każdego.

    > Nie mnie to komentowac ale nie
    > zawsze poprawnym podejsciem jest zakladanie ze osobista rzeczywistosc
    > jest jedyna prawomyslna.

    Oczywiście że nie. Jednak jest to jakaś rzeczywistość rynkowa. To trochę
    jak z suwmiarką - mechanik ze swoim warsztatem powie że on tylko
    elektroniczną zna, bo lepsza/szybsza/itp, ale ten co jeździ do klientów i
    nie zawsze ma możliwość zabrać ze sobą swoich narzędzi musi pogodzić się
    z tym że raz na jakiś czas zdarzy mu się użyć mechanicznej suwmiarki.
    Młody człowiek nie wie zawczasu jaka przyszłość go czeka, więc póki co
    niech choć raz w życiu zobaczy jak działa normalna suwmiarka.
    Niewykluczone że przyjdzie mu jej użyć i nie będzie wtedy czasu na
    wybrzydzanie.

    Mateusz