eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-04-29 11:16:46
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Czy dobrze mi intuicja podpowiada, że on z tych co piszą na klawiaturze w
    > układzie Dvorak i uczy się esperanto, bo to sensowniejszy język od tych
    > wszystkich innych? :)

    Wbrew temu co ktoś tu wcześniej napisał, wśród młodych ludzi jest bardzo
    wielu takich, co używa wyłącznie vi. Część z nich w ogóle nie zna żadnego
    innego edytora konsolowego. Potem bywa śmiesznie, gdy ktoś ustawi zmienne
    systemowe dajmy na to na "joe", a im przyjdze skorzystać z "visudo" lub
    czegoś podobnego. Zostają ze znajomością vi jak Himilsbach z angielskim.

    Skąd to się bierze? Przyczyna nie jest jedna. Wielu jest przekonana, że
    użycie czegoś innego o obciach i dyshonor. Ktoś im to wpoił albo sami
    doszli do tego jakimiś pokrętnymi drogami. Albo używają na co dzień
    graficznych edytorów w jakimś Eclipse, vi jest tylko od przypadku, a ich
    biegłość sprowadza się do opanowania ":wq!" i paru innych grepsów, które
    da się na palcach policzyć.

    Nie mogę zaprzeczyć, że vi (w pewnych warunkach) jest dobrym edytorem.
    Ale nie jedynym dobrym. Są też o wiele lepsze (w pewnych warunkch).

    --
    Jarek