eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-04-26 16:08:29
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
    net...
    Dnia Thu, 26 Apr 2018 05:27:06 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    >Nie zgodzę się.
    >Zegar elektroniczny przekazuje cyferki. Odczytanie czasu z takiego
    >zegara,
    >wymaga najpierw "zdekodowania" tych liczb.

    Nie trzeba - 8:37 to 8:37, nic tu nie trzeba dekodowac :-)

    >Zegar wskazówkowy przekazuje "informację o czasie" bezpośrednio, z
    >pominięciem kodowania do poziomu cyferek. Kodowanie musisz
    >przeprowadzić
    >dopiero w momencie, gdy chcesz poznać godzinę. "Aktualna godzina" to
    >nie to
    >samo, co "informacja o czasie".

    To ja, po latach cyfrowych, mam to samo ze wskazowkami - to trzeba
    najpierw zdekodowac :-)

    >Zrób sobie eksperyment - na przystanku autobusowym/peronie kolejowym
    >znajdź
    >osobę, która właśnie popatrzyła na zegarek, i zapytaj jej "która
    >godzina".
    >Na bank będzie musiała popatrzeć jeszcze raz. Bo patrząc na zegarek
    >nie
    >pobierasz informacji o godzinie, tylko pobierasz informację "jeszcze
    >nie"
    >albo "już czas".

    Ja byc moze z przyzwyczajenia spojrze - chce ktos czas, to trzeba
    spojrzec na zegarek.

    I juz u mnie nie ma, ze pociag odjezdza przy takim ustawieniu
    wskazowek - 8:37, to 8:37 :-)

    >Poza tym - na zegarku wskazówkowym, wbrew pozorom, łatwiej jest
    >wykonywać
    >działania na czasie. Jezeli jest 8:48, to która będzie godzina za pół
    >godziny? Normalnie musisz dodawać i odejmować, przy zegarku
    >wskazówkowym

    akurat pol godziny .. 25 minut wez :-)

    >wystarczy, że sobie zwizualizujesz przesunięcie wskazówki po tarczy.

    A po co ci ta informacja ?
    Bo jak chcesz powiedziec, to znow trzeba przeliczyc.

    No dobra - moze niektorzy uslyszawszy ze dojada za pol godziny spojrza
    na zegarek i zauwaza - ok, to jeszcze zdaze na termin 9:00.

    >Może trochę nie na temat, ale polecam zrobić prosty eksperyment,
    >który
    >fajnie pokazuje sposób działania naszego mózgu: w ciemnym pokoju
    >popatrz w
    >kierunku zegara na ścianie i *na ułamek sekundy* zaświeć światło -
    >informacja o tym, "która jest godzina" dotrze do twojej świadomości
    >dopiero
    >w 2-3 sekundy po tym, jak już światło zgaśnie.

    A ja nie mam tego klopotu. 8:37 to 8:37 :-)

    J.