eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-04-26 16:20:27
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 08:30:22 UTC-5 użytkownik Yakhub
    napisał:
    >Oczywiscie ze zegar wskazowkowy jest w teorii prostszy bo sklada sie
    >tylko z taktowania plus pare przekladni a sam cyferblat i wskazowki
    >sa na tyle proste ze nawet dziecku z przedszkola ich stworzenie
    >zbytnio nie nastreczy problemow.

    godziny owszem, ale datownik i dni tygodnia ?

    >Ale dzis paradoksalnie prosciej jest stworzyc zegar cyfrowy niz
    >wskazowkowy. Scalaki i diody leza "w kazdej szufladzie" a trybiki
    >jednak nie...
    >Ale to juz nawiasem....

    Przeciez nie bedziesz na reku nosil scalakow z szuflady.

    Trybikow tez nie robisz, tylko kupujesz gotowy "werk" od Seiko :-)

    >A widzisz, jak masz zegarek cyfrowy to on swieci, wiec nawet zapalac
    >nie trzeba ;)

    W kinie nie swieci (ten nareczny).
    No ale wskazowki coraz rzadziej fluoryzuja ...

    >Generalnie te aspekty notowania czasu to jedne z wielu aspektow zycia
    >jakie mamy po prostu zepsute.
    >Notacja daty, istnienie i dzialanie systemu calowego, brak
    >standardowego cyfrowego formatu faktury itp.
    >Niby proste sprawy ale jednak nikt tego nie rusza.

    A gdyby tak ... przerobic godzine na 100 minut :-)