  • Data: 2012-12-26 22:30:04
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Lort <b...@g...w.ua> szukaj wiadomości tego autora

    Kto: Gotfryd Smolik news Gdzie: pl.pregierz,pl.misc.samochody
    Kiedy: 26.12.2012, 16:16:51

    > Niewiele.
    > Należy przez to rozumieć, że mam na myśli "tak jakby zatrzymania
    > nie było" - wszystkie Twoje zastrzeżenia dotyczą w takim samym
    > stopniu przypadku kiedy z podporządkowanej ktoś weźmie i wyjedzie,
    > wot tak.

    Skupmy się więc na tym. Dlaczego "tak jakby zatrzymania nie było",
    skoro fizycznie to miało miejsce? Droga główna z jakichś przyczyn
    stanęła, ktoś z podporządkowanej zobaczył lukę, wziął i wyjechał,
    wot tak.

    I teraz - z tego co przed chwilą napisałeś - wynika, że kierowca
    "z pierwszeństwem", widząc pojazd wjeżdżający przed niego z drogi
    podporządkowanej, może śmiało w niego przydzwonić bez obaw o to,
    że ktoś mu przypisze winę.

    [...]
    > Ten któremu przysługuje pierwszeństwo będzie tak samo twierdził,
    > że "właśnie wcisnął gaz i puścił sprzęgło" - i nim zdązył zareagować
    > już było "bum"
    > W drugim "zwykłym" przypadku (pojazdy naprzeciw na podporządkowanej,
    > jeden w lewo drugi prosto) możliwy jest dokładnie taki układ: ten
    > skręcający w lewo jedzie (dojeżdża), ten na wprost rusza (bo już
    > jakiś czas stał).

    Nie wiem czy nie wchodzimy tu już w szczegóły - bo co, jeśli przydzwoni
    w bok skręcającemu w lewo "wymuszaczowi"? (wiadomo, że wcześniej stał)
    Albo będzie gdzieś kamera, która zarejestruje wydarzenie?

    > Jakiego orzeczenia oczekujesz po stłuczce i tłumaczeniu "ale tamten
    > stał i nie było mu wolno egzekwować pierwszeństwa"?

    No i moim zdaniem to właśnie zależy od szczegółów.

    --
    Llort

    lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság