  • Data: 2012-12-26 16:16:51
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Dec 2012, Lort wrote:

    > Kto: Gotfryd Smolik news Gdzie: pl.pregierz,pl.misc.samochody
    > Kiedy: 19.12.2012, 11:41:24

    > Ale co będzie w związku z tym wynikało dla sprawstwa kolizji?

    Niewiele.
    Należy przez to rozumieć, że mam na myśli "tak jakby zatrzymania
    nie było" - wszystkie Twoje zastrzeżenia dotyczą w takim samym
    stopniu przypadku kiedy z podporządkowanej ktoś weźmie i wyjedzie,
    wot tak.

    > Bo zakładam, że ruszanie z zamkniętymi oczami nadal nie jest dozwolone
    > (nawet na drodze z pierwszeństwem przejazdu),

    Nie jest. Jazda też (nie jest).

    > no i że nadal nie wolno
    > wykonywać manewrów prowadzących wprost do kolizji - nawet "egzekwując"
    > swoje prawa.

    Oczywiście.
    Szczególnie z pozycji tego kto ma pierwszeństwa ustąpić ;)

    Można na to popatrzeć tak: sytuacja nie różni się istotnie od przypadku,
    kiedy obie strony stoją "bo nie mogą". Dajmy na to po zmianie świateł
    albo w układzie "naprzeciwko w lewo i naprzeciwko prosto" czekają na wolną
    drogę z pierwszeństwem.
    Ten któremu przysługuje pierwszeństwo będzie tak samo twierdził,
    że "właśnie wcisnął gaz i puścił sprzęgło" - i nim zdązył zareagować
    już było "bum".

    W drugim "zwykłym" przypadku (pojazdy naprzeciw na podporządkowanej,
    jeden w lewo drugi prosto) możliwy jest dokładnie taki układ: ten
    skręcający w lewo jedzie (dojeżdża), ten na wprost rusza (bo już
    jakiś czas stał).
    Jakiego orzeczenia oczekujesz po stłuczce i tłumaczeniu "ale tamten
    stał i nie było mu wolno egzekwować pierwszeństwa"?

    pzdr, Gotfryd