-
81. Data: 2025-01-05 15:48:11
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 05.01.2025 o 15:40, Akarm pisze:
> W dniu 05.01.2025 o 13:48, Pixel(R)?? pisze:
>
>>
>> Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie ZNIKA strat w prątku o których
>> piszę:) pomijając współczynnik Cx.
Prawdopodobnie chciałeś napisać coś takiego:
Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie powoduje że ZNIKAJĄ straty w
prątku o których piszę:) pomijając współczynnik Cx.
albo:
Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie usuwa strat w prątku o których
piszę:) pomijając współczynnik Cx.
--
-
Akarm
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
82. Data: 2025-01-05 16:06:04
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 05.01.2025 o 15:48, Akarm pisze:
>>> Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie ZNIKA strat w prątku o których
>>> piszę:) pomijając współczynnik Cx.
>
> Prawdopodobnie chciałeś napisać coś takiego:
> Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie powoduje że ZNIKAJĄ straty w
> prątku o których piszę:) pomijając współczynnik Cx.
>
> albo:
> Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie usuwa strat w prątku o których
> piszę:) pomijając współczynnik Cx.
>
*Oczywiście, że ma...ale to że ma, to nie przestają istnieć straty w
prątku o których piszę:) pomijając współczynnik Cx.
----------------------------------------------------
--------------------
Tak, wiem, polska, trudna język. Sporo się słyszy o "znikaniu" problemów
i ma to mieć właśnie taki wydźwięk. "Znikanie" uznaje się za "ukrycie",
"czy nie istotne", i to raczej język podwórkowy ale często spotykany.
BTW:
https://pl.bab.la/zdania/polski/znikn%C4%85%C4%87
--
Pixel(R)??
-
83. Data: 2025-01-05 16:08:29
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
[...]
>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
>>
>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają. I
>> dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to jeszcze
>> nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają ogrzewania.
>> Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy. Sprawia np., że
>> przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie tracą nawet 29
>> proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa razy wolniej.
>> Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania akumulatorów jest
>> niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w dużej mierze
>> decyduje o trwałości ogniw."
>>
>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
/23/uklad-
>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
>>
>
> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
Ty masz tam duracelki na 50km a nie baterię a nie moce jakie są w
elektrykach. To tak jakbym rozmawiał z kimś, kto ma hulajnogę na prąd.
--
Pixel(R)??
-
84. Data: 2025-01-05 17:32:14
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
>>> Czytać nie umiesz kołku? Główne straty związane z prędkością to opór
>>> aerodynamiczny.
>>
>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
>>
>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają. I
>> dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to jeszcze
>> nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają ogrzewania.
>> Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy. Sprawia np., że
>> przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie tracą nawet 29
>> proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa razy wolniej.
>> Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania akumulatorów jest
>> niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w dużej mierze
>> decyduje o trwałości ogniw."
>>
>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
/23/uklad-
>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
>>
>
> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
Masz, niech stracę te 2 minuty na osła :)
Gemini:
Pyt:
Jaki zatem jest procent strat energii na ciepło wydzielane przez baterię
i ciepło pochodzące z grzania silników oraz układu elektronicznego?
Odp:
Trudno jest podać dokładny procent strat energii na ciepło wydzielane
przez baterię, silniki i elektronikę w samochodzie elektrycznym jadącym
z prędkością 140 km/h. Producenci rzadko publikują szczegółowe dane na
ten temat, a straty te zależą od wielu czynników, takich jak:
Konstrukcja baterii: Chemia ogniw, system chłodzenia, izolacja termiczna.
Konstrukcja silnika: Rodzaj silnika (synchroniczny z magnesami trwałymi,
indukcyjny), sprawność, system chłodzenia.
Układ elektroniczny: Sprawność falownika, system chłodzenia.
Warunki jazdy: Temperatura otoczenia, obciążenie (przyspieszenia, jazda
pod górę).
Niemniej jednak, mogę spróbować oszacować te straty na podstawie
dostępnych informacji i ogólnej wiedzy o samochodach elektrycznych.
Straty w baterii:
Podczas ładowania i rozładowywania baterii część energii zamieniana jest
na ciepło w wyniku oporu wewnętrznego ogniw. Straty te są zazwyczaj
największe przy dużych prądach ładowania i rozładowywania, czyli np.
podczas szybkiego ładowania lub dynamicznej jazdy z wysoką prędkością.
Przy jeździe z prędkością 140 km/h, silnik pobiera dużą moc, co oznacza
wysoki prąd rozładowywania baterii. Można szacować, że straty w baterii
w takich warunkach mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent (np.
5-15%) pobieranej energii. Im bardziej zaawansowany system chłodzenia
baterii, tym straty te będą mniejsze.
Wysoka temperatura otoczenia również zwiększa straty w baterii.
Straty w silniku i układzie elektronicznym:
Silnik elektryczny, podobnie jak każde urządzenie elektryczne, ma pewną
sprawność, która nigdy nie wynosi 100%. Część energii jest tracona na
ciepło w wyniku oporu uzwojeń i strat magnetycznych.
Nowoczesne silniki elektryczne mają sprawność na poziomie 90-95% lub
nawet więcej w optymalnych warunkach. Jednak przy wysokich obrotach i
obciążeniach sprawność ta może nieco spadać, a straty na ciepło mogą
wzrosnąć.
Falownik, który steruje pracą silnika, również generuje straty ciepła.
Straty te są związane z przełączaniem tranzystorów mocy i mogą wynosić
kilka procent (np. 2-5%) mocy silnika.
Podobnie jak w przypadku baterii, system chłodzenia silnika i falownika
ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji strat ciepła.
Całkowite straty:
Podsumowując, można oszacować, że łączne straty energii na ciepło
wydzielane przez baterię, silnik i układ elektroniczny przy jeździe z
prędkością 140 km/h mogą wynosić od około 10% do 25% lub nawet więcej
pobieranej energii. Oznacza to, że tylko 75-90% energii z baterii jest
faktycznie wykorzystywane do napędu samochodu.
Wpływ na zasięg:
Straty te mają bezpośredni wpływ na zasięg samochodu. Im większe straty
ciepła, tym mniej energii jest dostępne do napędu, a tym samym mniejszy
zasięg. Dlatego jazda z wysoką prędkością, która generuje większe straty
ciepła, znacząco skraca zasięg samochodu elektrycznego."
--
Pixel(R)??
-
85. Data: 2025-01-05 21:14:13
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 5.01.2025 o 13:52, heby pisze:
> On 05/01/2025 13:34, io wrote:
>>>> F1?
>>> Słaby komfort dla 4 osób.
>> Bo kombinezon trzeba?
>
> Tak, dokładnie. Jeden kombinezon na 4 osoby jest słaby komfortowo.
>
Kto chce jechać w 4 osoby samochodem osobistym?
-
86. Data: 2025-01-05 21:23:00
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 5.01.2025 o 16:08, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
> [...]
>>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
>>>
>>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają.
>>> I dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
>>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to
>>> jeszcze nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają
>>> ogrzewania. Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy.
>>> Sprawia np., że przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie
>>> tracą nawet 29 proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa
>>> razy wolniej. Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania
>>> akumulatorów jest niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w
>>> dużej mierze decyduje o trwałości ogniw."
>>>
>>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
/23/uklad-
>>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
>>>
>>
>> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
>
> Ty masz tam duracelki na 50km a nie baterię
I co że na 50?
> a nie moce jakie są w
> elektrykach.
Nie pasuje, że 15-konne Twizy odjeżdża twojemu smrodowi?
> To tak jakbym rozmawiał z kimś, kto ma hulajnogę na prąd.
>
Hulajnogi też odjeżdżają twojemu smrodowi? No to pech.
Pierdoły, ludzie demonizują problemy i można to właśnie zobaczyć na
przykładzie Twizy. A kołki czytają...
-
87. Data: 2025-01-05 21:48:34
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 5.01.2025 o 17:32, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
>
>>>> Czytać nie umiesz kołku? Główne straty związane z prędkością to opór
>>>> aerodynamiczny.
>>>
>>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
>>>
>>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają.
>>> I dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
>>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to
>>> jeszcze nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają
>>> ogrzewania. Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy.
>>> Sprawia np., że przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie
>>> tracą nawet 29 proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa
>>> razy wolniej. Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania
>>> akumulatorów jest niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w
>>> dużej mierze decyduje o trwałości ogniw."
>>>
>>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
/23/uklad-
>>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
>>>
>>
>> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
>
> Masz, niech stracę te 2 minuty na osła :)
>
> Gemini:
> Pyt:
> Jaki zatem jest procent strat energii na ciepło wydzielane przez baterię
> i ciepło pochodzące z grzania silników oraz układu elektronicznego?
>
>
> Odp:
> Trudno jest podać dokładny procent strat energii na ciepło wydzielane
> przez baterię, silniki i elektronikę w samochodzie elektrycznym jadącym
> z prędkością 140 km/h. Producenci rzadko publikują szczegółowe dane na
> ten temat, a straty te zależą od wielu czynników, takich jak:
>
> Konstrukcja baterii: Chemia ogniw, system chłodzenia, izolacja termiczna.
> Konstrukcja silnika: Rodzaj silnika (synchroniczny z magnesami trwałymi,
> indukcyjny), sprawność, system chłodzenia.
> Układ elektroniczny: Sprawność falownika, system chłodzenia.
> Warunki jazdy: Temperatura otoczenia, obciążenie (przyspieszenia, jazda
> pod górę).
> Niemniej jednak, mogę spróbować oszacować te straty na podstawie
> dostępnych informacji i ogólnej wiedzy o samochodach elektrycznych.
>
> Straty w baterii:
>
> Podczas ładowania i rozładowywania baterii część energii zamieniana jest
> na ciepło w wyniku oporu wewnętrznego ogniw. Straty te są zazwyczaj
> największe przy dużych prądach ładowania i rozładowywania, czyli np.
> podczas szybkiego ładowania lub dynamicznej jazdy z wysoką prędkością.
> Przy jeździe z prędkością 140 km/h, silnik pobiera dużą moc, co oznacza
> wysoki prąd rozładowywania baterii. Można szacować, że straty w baterii
> w takich warunkach mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent (np.
> 5-15%) pobieranej energii. Im bardziej zaawansowany system chłodzenia
> baterii, tym straty te będą mniejsze.
> Wysoka temperatura otoczenia również zwiększa straty w baterii.
> Straty w silniku i układzie elektronicznym:
>
> Silnik elektryczny, podobnie jak każde urządzenie elektryczne, ma pewną
> sprawność, która nigdy nie wynosi 100%.
No i twój smród też ma silnik, którego sprawność nie wynosi 100% tylko
ze 20 przy dobrych wiatrach.
> Część energii jest tracona na
> ciepło w wyniku oporu uzwojeń i strat magnetycznych.
> Nowoczesne silniki elektryczne mają sprawność na poziomie 90-95% lub
> nawet więcej w optymalnych warunkach. Jednak przy wysokich obrotach i
> obciążeniach sprawność ta może nieco spadać, a straty na ciepło mogą
> wzrosnąć.
> Falownik, który steruje pracą silnika, również generuje straty ciepła.
> Straty te są związane z przełączaniem tranzystorów mocy i mogą wynosić
> kilka procent (np. 2-5%) mocy silnika.
No, tak jak na samej skrzyni biegów w tym twoim smrodzie.
> Podobnie jak w przypadku baterii, system chłodzenia silnika i falownika
> ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji strat ciepła.
Tak jak termostat i termowentylator.
> Całkowite straty:
>
> Podsumowując, można oszacować, że łączne straty energii na ciepło
> wydzielane przez baterię, silnik i układ elektroniczny przy jeździe z
> prędkością 140 km/h mogą wynosić od około 10% do 25% lub nawet więcej
> pobieranej energii. Oznacza to, że tylko 75-90% energii z baterii jest
> faktycznie wykorzystywane do napędu samochodu.
No, a w twoim smrodzie tyle się marnuje.
>
> Wpływ na zasięg:
>
> Straty te mają bezpośredni wpływ na zasięg samochodu. Im większe straty
> ciepła, tym mniej energii jest dostępne do napędu, a tym samym mniejszy
> zasięg. Dlatego jazda z wysoką prędkością, która generuje większe straty
> ciepła, znacząco skraca zasięg samochodu elektrycznego."
>
No powoduje tak samo jak w twoim smrodzie.
-
88. Data: 2025-01-05 22:24:26
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 05.01.2025 o 21:48, io pisze:
[...]
> No powoduje tak samo jak w twoim smrodzie.
Mam zbiornik o zasięgu 1000km. Twoje Twizy ma na 50km.
Paliwo tankuję w chwilę na stacji, bez kolejki których jest wchuj i w
piździe mam opory/straty. Zimą mam ciepło w aucie, za free. Ty musisz
cebulić w bateryjkach :]
Takato różnica :]
--
Pixel(R)??
-
89. Data: 2025-01-05 23:39:33
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 05.01.2025 o 13:20, io pisze:
> Nie stoją, są intensywniej wykorzystywane niż ładowarki.
Bo spalinówek jest więcej niż elektryków, a mimo to nadal jest kupa
wolnych dystrybutorów, jak nie na jednej stacji, to na drugiej obok.
> Na to, że można bez problemu ładować?
To skąd te płacze, że kolejki do ładowarek i filmy, udowadniające że tak
nie jest? Na rzeczy oczywiste nie potrzeba dowodów.
> Ile milionów samochodów jest w danej chwili w trasie,
W naszym kraju? W ciągu dnia spokojnie kilka milionów.
> że fiksujesz na punkcie 'miliona szybkich ładowarek'?
I znowu wyszedł z ciebie manipulancik. Kto pisał o kilku milionach
szybkich ładowarek? Bo na pewno nie ja.
Ładowarek do samochodów elektrycznych powinno być proporcjonalnie tyle
ile jest dystrybutorów dla samochodów spalinowych. Tak żeby nawet jak
ktoś kto mieszka w bloku mógł sobie naładować samochód tuż za rogiem,
bez apek, abonamentów i planowania obiadów.
> Nie wmawiaj mi swoich problemów.
Jak na razie to ty próbujesz mi coś wmawiać.
> Chiny elektrykami przebijają Europę a nie smrodami.
To akurat dla mnie żadna nowość, już dawno o tym pisałem.
> A ile? 10%?
Najlepiej by było gdyby kosztowały proporcjonalnie do wartości i kosztów
ich produkcji.
> I Ty wtedy kupisz???
Już mam, co nie zmienia faktu, że nadal są za drogie.
> A czemu by miały być tanie?
Bo inaczej nie da się zrobić elektromobilności.
Smartfony, odkurzacze i pralki nie upowszechniły się dlatego, że ktoś
zakazał używania telefonów z tarczą, miotły czy prania nad rzeką a
dlatego, że były/są tanie.
-
90. Data: 2025-01-06 08:56:49
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 05-01-2025 o 13:08, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 05.01.2025 o 12:41, Cavallino pisze:
>
>>>>>>> Taaa, i Tesla se wylicza ten opór z wiatrem/pod wiatr i podaje
>>>>>>> zasięg.
>>>>>>
>>>>>> Dokładnie tak.
>>>>>> Pod górkę/z górki też.
>>>>>>
>>>>>> I znowu hejterzy zdziwieni....
>>>>>
>>>>> Nie zdziwieni ale umiom wef fizykę.
>>>>>
>>>>> Weź sobie kiedyś silnik elektryczny BLDC i zasil małym prądem,
>>>>
>>>> Na co odpowiadasz?
>>>> Bo nie widzę związku odpowiedzi z cytatem.
>>>>
>>> Odpowiadam na to zdanie, w/w:
>>> cyt:
>>> "Jak zapierdala 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela
>>> całą sprawność :)
>>
>> Nie - z cytatu wynika, że odpowiedziałeś mi, na informację że Tesla
>> uwzględnia inne czynniki niż tylko odległość.
>> A jak nie umiesz odpowiadać i cytować, to już nie mój problem.
>
> Mylisz się bardzo.
Nie mylę się, odpowiedziałeś na inny post.
> To grupowy osiołek IO, próbował zwalić to na
> współczynnik oporu, zamiast odnieść się do głównego problemu. Ty też to
> robisz.
>
> Obliczenia Tesli są GŁÓWNIE za zwiększonym drenażem akumulatora wynikłym
> ze stratami ciepła na całym układzie zasilania a nie ukształtowania
> terenu czy współczynnika Cx.
Rozumiem, że próbujesz się sprytnie rakiem wycofać, że niby nie
negowałeś wpływu wiatru i terenu na wyliczony zasięg, akcentując słowo
"głównie"?
Najpierw odszczekaj, potem możesz to robić.