eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa teslą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 298

  • 81. Data: 2025-01-05 15:48:11
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 05.01.2025 o 15:40, Akarm pisze:
    > W dniu 05.01.2025 o 13:48, Pixel(R)?? pisze:
    >
    >>
    >> Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie ZNIKA strat w prątku o których
    >> piszę:) pomijając współczynnik Cx.

    Prawdopodobnie chciałeś napisać coś takiego:
    Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie powoduje że ZNIKAJĄ straty w
    prątku o których piszę:) pomijając współczynnik Cx.

    albo:
    Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie usuwa strat w prątku o których
    piszę:) pomijając współczynnik Cx.

    --
    -
    Akarm
    Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego


  • 82. Data: 2025-01-05 16:06:04
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2025 o 15:48, Akarm pisze:

    >>> Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie ZNIKA strat w prątku o których
    >>> piszę:) pomijając współczynnik Cx.
    >
    > Prawdopodobnie chciałeś napisać coś takiego:
    > Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie powoduje że ZNIKAJĄ straty w
    > prątku o których piszę:) pomijając współczynnik Cx.
    >
    > albo:
    > Oczywiście, że ma...ale to że ma, nie usuwa strat w prątku o których
    > piszę:) pomijając współczynnik Cx.
    >


    *Oczywiście, że ma...ale to że ma, to nie przestają istnieć straty w
    prątku o których piszę:) pomijając współczynnik Cx.
    ----------------------------------------------------
    --------------------
    Tak, wiem, polska, trudna język. Sporo się słyszy o "znikaniu" problemów
    i ma to mieć właśnie taki wydźwięk. "Znikanie" uznaje się za "ukrycie",
    "czy nie istotne", i to raczej język podwórkowy ale często spotykany.

    BTW:
    https://pl.bab.la/zdania/polski/znikn%C4%85%C4%87

    --
    Pixel(R)??


  • 83. Data: 2025-01-05 16:08:29
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
    [...]
    >> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
    >>
    >> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają. I
    >> dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
    >> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to jeszcze
    >> nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają ogrzewania.
    >> Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy. Sprawia np., że
    >> przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie tracą nawet 29
    >> proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa razy wolniej.
    >> Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania akumulatorów jest
    >> niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w dużej mierze
    >> decyduje o trwałości ogniw."
    >>
    >> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
    /23/uklad-
    >> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
    >>
    >
    > K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.

    Ty masz tam duracelki na 50km a nie baterię a nie moce jakie są w
    elektrykach. To tak jakbym rozmawiał z kimś, kto ma hulajnogę na prąd.

    --
    Pixel(R)??


  • 84. Data: 2025-01-05 17:32:14
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:

    >>> Czytać nie umiesz kołku? Główne straty związane z prędkością to opór
    >>> aerodynamiczny.
    >>
    >> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
    >>
    >> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają. I
    >> dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
    >> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to jeszcze
    >> nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają ogrzewania.
    >> Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy. Sprawia np., że
    >> przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie tracą nawet 29
    >> proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa razy wolniej.
    >> Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania akumulatorów jest
    >> niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w dużej mierze
    >> decyduje o trwałości ogniw."
    >>
    >> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
    /23/uklad-
    >> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
    >>
    >
    > K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.

    Masz, niech stracę te 2 minuty na osła :)

    Gemini:
    Pyt:
    Jaki zatem jest procent strat energii na ciepło wydzielane przez baterię
    i ciepło pochodzące z grzania silników oraz układu elektronicznego?


    Odp:
    Trudno jest podać dokładny procent strat energii na ciepło wydzielane
    przez baterię, silniki i elektronikę w samochodzie elektrycznym jadącym
    z prędkością 140 km/h. Producenci rzadko publikują szczegółowe dane na
    ten temat, a straty te zależą od wielu czynników, takich jak:

    Konstrukcja baterii: Chemia ogniw, system chłodzenia, izolacja termiczna.
    Konstrukcja silnika: Rodzaj silnika (synchroniczny z magnesami trwałymi,
    indukcyjny), sprawność, system chłodzenia.
    Układ elektroniczny: Sprawność falownika, system chłodzenia.
    Warunki jazdy: Temperatura otoczenia, obciążenie (przyspieszenia, jazda
    pod górę).
    Niemniej jednak, mogę spróbować oszacować te straty na podstawie
    dostępnych informacji i ogólnej wiedzy o samochodach elektrycznych.

    Straty w baterii:

    Podczas ładowania i rozładowywania baterii część energii zamieniana jest
    na ciepło w wyniku oporu wewnętrznego ogniw. Straty te są zazwyczaj
    największe przy dużych prądach ładowania i rozładowywania, czyli np.
    podczas szybkiego ładowania lub dynamicznej jazdy z wysoką prędkością.
    Przy jeździe z prędkością 140 km/h, silnik pobiera dużą moc, co oznacza
    wysoki prąd rozładowywania baterii. Można szacować, że straty w baterii
    w takich warunkach mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent (np.
    5-15%) pobieranej energii. Im bardziej zaawansowany system chłodzenia
    baterii, tym straty te będą mniejsze.
    Wysoka temperatura otoczenia również zwiększa straty w baterii.
    Straty w silniku i układzie elektronicznym:

    Silnik elektryczny, podobnie jak każde urządzenie elektryczne, ma pewną
    sprawność, która nigdy nie wynosi 100%. Część energii jest tracona na
    ciepło w wyniku oporu uzwojeń i strat magnetycznych.
    Nowoczesne silniki elektryczne mają sprawność na poziomie 90-95% lub
    nawet więcej w optymalnych warunkach. Jednak przy wysokich obrotach i
    obciążeniach sprawność ta może nieco spadać, a straty na ciepło mogą
    wzrosnąć.
    Falownik, który steruje pracą silnika, również generuje straty ciepła.
    Straty te są związane z przełączaniem tranzystorów mocy i mogą wynosić
    kilka procent (np. 2-5%) mocy silnika.
    Podobnie jak w przypadku baterii, system chłodzenia silnika i falownika
    ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji strat ciepła.
    Całkowite straty:

    Podsumowując, można oszacować, że łączne straty energii na ciepło
    wydzielane przez baterię, silnik i układ elektroniczny przy jeździe z
    prędkością 140 km/h mogą wynosić od około 10% do 25% lub nawet więcej
    pobieranej energii. Oznacza to, że tylko 75-90% energii z baterii jest
    faktycznie wykorzystywane do napędu samochodu.

    Wpływ na zasięg:

    Straty te mają bezpośredni wpływ na zasięg samochodu. Im większe straty
    ciepła, tym mniej energii jest dostępne do napędu, a tym samym mniejszy
    zasięg. Dlatego jazda z wysoką prędkością, która generuje większe straty
    ciepła, znacząco skraca zasięg samochodu elektrycznego."

    --
    Pixel(R)??


  • 85. Data: 2025-01-05 21:14:13
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 5.01.2025 o 13:52, heby pisze:
    > On 05/01/2025 13:34, io wrote:
    >>>> F1?
    >>> Słaby komfort dla 4 osób.
    >> Bo kombinezon trzeba?
    >
    > Tak, dokładnie. Jeden kombinezon na 4 osoby jest słaby komfortowo.
    >

    Kto chce jechać w 4 osoby samochodem osobistym?


  • 86. Data: 2025-01-05 21:23:00
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 5.01.2025 o 16:08, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
    > [...]
    >>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
    >>>
    >>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają.
    >>> I dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
    >>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to
    >>> jeszcze nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają
    >>> ogrzewania. Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy.
    >>> Sprawia np., że przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie
    >>> tracą nawet 29 proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa
    >>> razy wolniej. Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania
    >>> akumulatorów jest niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w
    >>> dużej mierze decyduje o trwałości ogniw."
    >>>
    >>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
    /23/uklad-
    >>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
    >>>
    >>
    >> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
    >
    > Ty masz tam duracelki na 50km a nie baterię

    I co że na 50?

    > a nie moce jakie są w
    > elektrykach.

    Nie pasuje, że 15-konne Twizy odjeżdża twojemu smrodowi?

    > To tak jakbym rozmawiał z kimś, kto ma hulajnogę na prąd.
    >

    Hulajnogi też odjeżdżają twojemu smrodowi? No to pech.

    Pierdoły, ludzie demonizują problemy i można to właśnie zobaczyć na
    przykładzie Twizy. A kołki czytają...


  • 87. Data: 2025-01-05 21:48:34
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 5.01.2025 o 17:32, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
    >
    >>>> Czytać nie umiesz kołku? Główne straty związane z prędkością to opór
    >>>> aerodynamiczny.
    >>>
    >>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
    >>>
    >>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają.
    >>> I dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
    >>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to
    >>> jeszcze nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają
    >>> ogrzewania. Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy.
    >>> Sprawia np., że przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie
    >>> tracą nawet 29 proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa
    >>> razy wolniej. Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania
    >>> akumulatorów jest niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w
    >>> dużej mierze decyduje o trwałości ogniw."
    >>>
    >>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
    /23/uklad-
    >>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
    >>>
    >>
    >> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
    >
    > Masz, niech stracę te 2 minuty na osła :)
    >
    > Gemini:
    > Pyt:
    > Jaki zatem jest procent strat energii na ciepło wydzielane przez baterię
    > i ciepło pochodzące z grzania silników oraz układu elektronicznego?
    >
    >
    > Odp:
    > Trudno jest podać dokładny procent strat energii na ciepło wydzielane
    > przez baterię, silniki i elektronikę w samochodzie elektrycznym jadącym
    > z prędkością 140 km/h. Producenci rzadko publikują szczegółowe dane na
    > ten temat, a straty te zależą od wielu czynników, takich jak:
    >
    > Konstrukcja baterii: Chemia ogniw, system chłodzenia, izolacja termiczna.
    > Konstrukcja silnika: Rodzaj silnika (synchroniczny z magnesami trwałymi,
    > indukcyjny), sprawność, system chłodzenia.
    > Układ elektroniczny: Sprawność falownika, system chłodzenia.
    > Warunki jazdy: Temperatura otoczenia, obciążenie (przyspieszenia, jazda
    > pod górę).
    > Niemniej jednak, mogę spróbować oszacować te straty na podstawie
    > dostępnych informacji i ogólnej wiedzy o samochodach elektrycznych.
    >
    > Straty w baterii:
    >
    > Podczas ładowania i rozładowywania baterii część energii zamieniana jest
    > na ciepło w wyniku oporu wewnętrznego ogniw. Straty te są zazwyczaj
    > największe przy dużych prądach ładowania i rozładowywania, czyli np.
    > podczas szybkiego ładowania lub dynamicznej jazdy z wysoką prędkością.
    > Przy jeździe z prędkością 140 km/h, silnik pobiera dużą moc, co oznacza
    > wysoki prąd rozładowywania baterii. Można szacować, że straty w baterii
    > w takich warunkach mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent (np.
    > 5-15%) pobieranej energii. Im bardziej zaawansowany system chłodzenia
    > baterii, tym straty te będą mniejsze.
    > Wysoka temperatura otoczenia również zwiększa straty w baterii.
    > Straty w silniku i układzie elektronicznym:
    >
    > Silnik elektryczny, podobnie jak każde urządzenie elektryczne, ma pewną
    > sprawność, która nigdy nie wynosi 100%.

    No i twój smród też ma silnik, którego sprawność nie wynosi 100% tylko
    ze 20 przy dobrych wiatrach.

    > Część energii jest tracona na
    > ciepło w wyniku oporu uzwojeń i strat magnetycznych.
    > Nowoczesne silniki elektryczne mają sprawność na poziomie 90-95% lub
    > nawet więcej w optymalnych warunkach. Jednak przy wysokich obrotach i
    > obciążeniach sprawność ta może nieco spadać, a straty na ciepło mogą
    > wzrosnąć.
    > Falownik, który steruje pracą silnika, również generuje straty ciepła.
    > Straty te są związane z przełączaniem tranzystorów mocy i mogą wynosić
    > kilka procent (np. 2-5%) mocy silnika.

    No, tak jak na samej skrzyni biegów w tym twoim smrodzie.

    > Podobnie jak w przypadku baterii, system chłodzenia silnika i falownika
    > ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji strat ciepła.

    Tak jak termostat i termowentylator.

    > Całkowite straty:
    >
    > Podsumowując, można oszacować, że łączne straty energii na ciepło
    > wydzielane przez baterię, silnik i układ elektroniczny przy jeździe z
    > prędkością 140 km/h mogą wynosić od około 10% do 25% lub nawet więcej
    > pobieranej energii. Oznacza to, że tylko 75-90% energii z baterii jest
    > faktycznie wykorzystywane do napędu samochodu.

    No, a w twoim smrodzie tyle się marnuje.

    >
    > Wpływ na zasięg:
    >
    > Straty te mają bezpośredni wpływ na zasięg samochodu. Im większe straty
    > ciepła, tym mniej energii jest dostępne do napędu, a tym samym mniejszy
    > zasięg. Dlatego jazda z wysoką prędkością, która generuje większe straty
    > ciepła, znacząco skraca zasięg samochodu elektrycznego."
    >

    No powoduje tak samo jak w twoim smrodzie.


  • 88. Data: 2025-01-05 22:24:26
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2025 o 21:48, io pisze:
    [...]
    > No powoduje tak samo jak w twoim smrodzie.

    Mam zbiornik o zasięgu 1000km. Twoje Twizy ma na 50km.
    Paliwo tankuję w chwilę na stacji, bez kolejki których jest wchuj i w
    piździe mam opory/straty. Zimą mam ciepło w aucie, za free. Ty musisz
    cebulić w bateryjkach :]

    Takato różnica :]



    --
    Pixel(R)??


  • 89. Data: 2025-01-05 23:39:33
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.01.2025 o 13:20, io pisze:

    > Nie stoją, są intensywniej wykorzystywane niż ładowarki.

    Bo spalinówek jest więcej niż elektryków, a mimo to nadal jest kupa
    wolnych dystrybutorów, jak nie na jednej stacji, to na drugiej obok.

    > Na to, że można bez problemu ładować?

    To skąd te płacze, że kolejki do ładowarek i filmy, udowadniające że tak
    nie jest? Na rzeczy oczywiste nie potrzeba dowodów.

    > Ile milionów samochodów jest w danej chwili w trasie,

    W naszym kraju? W ciągu dnia spokojnie kilka milionów.

    > że fiksujesz na punkcie 'miliona szybkich ładowarek'?

    I znowu wyszedł z ciebie manipulancik. Kto pisał o kilku milionach
    szybkich ładowarek? Bo na pewno nie ja.
    Ładowarek do samochodów elektrycznych powinno być proporcjonalnie tyle
    ile jest dystrybutorów dla samochodów spalinowych. Tak żeby nawet jak
    ktoś kto mieszka w bloku mógł sobie naładować samochód tuż za rogiem,
    bez apek, abonamentów i planowania obiadów.

    > Nie wmawiaj mi swoich problemów.

    Jak na razie to ty próbujesz mi coś wmawiać.

    > Chiny elektrykami przebijają Europę a nie smrodami.

    To akurat dla mnie żadna nowość, już dawno o tym pisałem.

    > A ile? 10%?

    Najlepiej by było gdyby kosztowały proporcjonalnie do wartości i kosztów
    ich produkcji.

    > I Ty wtedy kupisz???

    Już mam, co nie zmienia faktu, że nadal są za drogie.

    > A czemu by miały być tanie?

    Bo inaczej nie da się zrobić elektromobilności.
    Smartfony, odkurzacze i pralki nie upowszechniły się dlatego, że ktoś
    zakazał używania telefonów z tarczą, miotły czy prania nad rzeką a
    dlatego, że były/są tanie.


  • 90. Data: 2025-01-06 08:56:49
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-01-2025 o 13:08, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 05.01.2025 o 12:41, Cavallino pisze:
    >
    >>>>>>> Taaa, i Tesla se wylicza ten opór z wiatrem/pod wiatr i podaje
    >>>>>>> zasięg.
    >>>>>>
    >>>>>> Dokładnie tak.
    >>>>>> Pod górkę/z górki też.
    >>>>>>
    >>>>>> I znowu hejterzy zdziwieni....
    >>>>>
    >>>>> Nie zdziwieni ale umiom wef fizykę.
    >>>>>
    >>>>> Weź sobie kiedyś silnik elektryczny BLDC i zasil małym prądem,
    >>>>
    >>>> Na co odpowiadasz?
    >>>> Bo nie widzę związku odpowiedzi z cytatem.
    >>>>
    >>> Odpowiadam na to zdanie, w/w:
    >>> cyt:
    >>> "Jak zapierdala 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela
    >>> całą sprawność :)
    >>
    >> Nie - z cytatu wynika, że odpowiedziałeś mi, na informację że Tesla
    >> uwzględnia inne czynniki niż tylko odległość.
    >> A jak nie umiesz odpowiadać i cytować, to już nie mój problem.
    >
    > Mylisz się bardzo.

    Nie mylę się, odpowiedziałeś na inny post.


    > To grupowy osiołek IO, próbował zwalić to na
    > współczynnik oporu, zamiast odnieść się do głównego problemu. Ty też to
    > robisz.
    >
    > Obliczenia Tesli są GŁÓWNIE za zwiększonym drenażem akumulatora wynikłym
    > ze stratami ciepła na całym układzie zasilania a nie ukształtowania
    > terenu czy współczynnika Cx.

    Rozumiem, że próbujesz się sprytnie rakiem wycofać, że niby nie
    negowałeś wpływu wiatru i terenu na wyliczony zasięg, akcentując słowo
    "głównie"?

    Najpierw odszczekaj, potem możesz to robić.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 20 ... 30


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: