-
21. Data: 2025-01-04 18:00:27
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Jacek <j...@t...pl>
W dniu 4.01.2025 o 15:59, heby pisze:
> "4" nie wzieło się z powietrza.
>
> 1l benzyny to 8kWh.
> Tesla ma ~80kWh.
> Przeciętny bak spalinowego to około 40l, czyli 4xTesla.
No matoł... Przecież 75% z tych 8 kWh idzie w powietrze. A każdy kWh z
tych 80 idzie w napęd. I masz swoje 4x :)
--
Jacek Maciejewski
<I hate haters>
-
22. Data: 2025-01-04 18:12:05
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 04.01.2025 o 18:00, Jacek pisze:
>> "4" nie wzieło się z powietrza.
>>
>> 1l benzyny to 8kWh.
>> Tesla ma ~80kWh.
>> Przeciętny bak spalinowego to około 40l, czyli 4xTesla.
> No matoł... Przecież 75% z tych 8 kWh idzie w powietrze. A każdy kWh z
> tych 80 idzie w napęd. I masz swoje 4x :)
>
Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free i na parkingu
nie traci paliwa.
--
Pixel(R)??
-
23. Data: 2025-01-04 18:20:59
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Jacek <j...@t...pl>
W dniu 4.01.2025 o 18:12, Pixel(R)?? pisze:
> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności
Kolejny matoł. Te 70% to jak wyliczyłeś? :)
--
Jacek Maciejewski
<I hate haters>
-
24. Data: 2025-01-04 18:22:05
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 04/01/2025 18:00, Jacek wrote:
>> "4" nie wzieło się z powietrza.
>> 1l benzyny to 8kWh.
>> Tesla ma ~80kWh.
>> Przeciętny bak spalinowego to około 40l, czyli 4xTesla.
> No matoł... Przecież 75% z tych 8 kWh idzie w powietrze.
Czyli na plus, bo zima i grzać trzeba.
> A każdy kWh z
> tych 80 idzie w napęd.
Czyli na minus, bo nie grzeje wnętrza.
> I masz swoje 4x :)
Mam, pewnie nie 4, ale nie tak daleko jak Ci się wydaje.
Samochody elektryczne zimą (grzanie) i latem (klimatyzacja) mają żałosną
"sprawność".
Co prawda jakaśtam Tesla stosuje pompy ciepła, ale prawda taka, że pompa
ciepła przy -10 to już jest w sumie grzałka.
W powiązaniu ze strachem przed nieznalezieniem ładowarki generuje to,
jak na załączonym filmiku, kilku pustaków siedzących ubranych na cebulkę
w "luksusowym" samochodzie toczącym się 90km/h i czujących się
oszukanymi przez bliżej nieokreślony spisek lewaków.
Dla nich 4x jak nic, a może i za mało by było żeby do tego dziadowskiego
Zakopca dotoczyć się komfortowo.
Ehhh, gdyby tak istniały samochody które można napełnić energią w 3
minuty na byle postoju, wciskającego w fotel i mające topowe luksusy jak
ogrzewanie...
-
25. Data: 2025-01-04 18:49:35
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 04.01.2025 o 18:20, Jacek pisze:
>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności
> Kolejny matoł. Te 70% to jak wyliczyłeś? :)
>
Nie ja. Sprawdź sobie matole :]
https://tinyurl.com/5ad27335
Sprawdź obiektywnie, bo na elektrowozie podają COP5 :)
--
Pixel(R)??
-
26. Data: 2025-01-04 19:51:49
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Jacek <j...@t...pl>
W dniu 4.01.2025 o 18:49, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 04.01.2025 o 18:20, Jacek pisze:
>
>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności
>> Kolejny matoł. Te 70% to jak wyliczyłeś? :)
>>
> Nie ja. Sprawdź sobie matole :]
>
> https://tinyurl.com/5ad27335
>
> Sprawdź obiektywnie, bo na elektrowozie podają COP5 :)
>
Dobrze, matole, ten jeden raz ci wytłumaczę. 70% to całkowita sprawność
trakcji elektrycznej, czyli sprawność od pobrania energii z sieci do
zuzycia jej w silniku. Kiedy już masz zmagazynowany prąd, straty masz
jedynie na przetworzeniu stałego na zmienny w falowniku i na
przetworzeniu zmiennego na ruch w silniku. Oba te procesy maja sprawność
lepszą od 95%, co daje sumaryczną sprawność napędu ok. 90% a nie 70.
Wartość 80 kWh podana przez heby, to energia już zmagazynowana w aku,
więc nie dotyczy jej to co się dzieje podczas ładowania. Poza tym,
wartości podane w twoim linku są właściwe dla konstrukcji sprzed 10 lat
mniej więcej.
--
Jacek Maciejewski
<I hate haters>
-
27. Data: 2025-01-04 19:56:53
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 4.01.2025 o 15:59, heby pisze:
...
>
> "4" nie wzieło się z powietrza.
>
> 1l benzyny to 8kWh.
> Tesla ma ~80kWh.
> Przeciętny bak spalinowego to około 40l, czyli 4xTesla.
>
> Jak widzisz, Tesla to taki samochód bezynowy z bakiem 10l, w dużym
> uproszczeniu.
>
> Strat w obu łaskiewie nie liczę, bo też nie mam pomysłu jaką sprawność
> ma bateria w temperaturach ujemnych. Ale coś mi świta że 20% idzie w
> kosmos.
>
A w smrodzie 20% na napęd? No toś naprawdę bezsensownie porównał.
-
28. Data: 2025-01-04 20:02:57
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 4.01.2025 o 18:22, heby pisze:
> On 04/01/2025 18:00, Jacek wrote:
...
> Ehhh, gdyby tak istniały samochody które można napełnić energią w 3
> minuty na byle postoju, wciskającego w fotel i mające topowe luksusy jak
> ogrzewanie...
>
F1?
-
29. Data: 2025-01-04 20:12:26
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 4.01.2025 o 16:42, Shrek pisze:
> W dniu 04.01.2025 o 11:11, heby pisze:
>
>>> No chyba, ze uwazasz, iz Warszawy do Krakowa, to sie jedzie pociagiem
>>> :-)
>>
>> Jedzie się samochodem przeznaczonym na takie trasy
>
> Dlatego jak ktoś planuje takie trasy częściej niż raz na kilka lat to
> kupuje spalinkę.
I smrodzi nią codziennie pod domem?
> Problem w tym że "mądre" głowy chcą ich zakazać.
>
>
No to chyba dobrze.
-
30. Data: 2025-01-04 20:15:28
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 04.01.2025 o 19:51, Jacek pisze:
>>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności
>>> Kolejny matoł. Te 70% to jak wyliczyłeś? :)
>>>
>> Nie ja. Sprawdź sobie matole :]
>>
>> https://tinyurl.com/5ad27335
>>
>> Sprawdź obiektywnie, bo na elektrowozie podają COP5 :)
>>
> Dobrze, matole, ten jeden raz ci wytłumaczę.
Dobrze matole, teraz dolicz sobie straty na ładowaniu i straty w ciepło
na elektronice, silnikach i kablach. Spokojnie masz następne 10%. Nawet
na elektrowozie, takim matołom jak Ty wyliczyli:
"Jaką efektywność ma samochód elektryczny
Samochód elektryczny podłączony do gniazdka ma dostęp do około 95
procent pierwotnej energii, ponieważ na etapie transportu i dystrybucji
doszło do pewnych strat. Następnie około 5 procent traconych jest na
konwersję z prądu przemiennego (AC) na stały (DC), kolejne 5 procent to
straty ładowarki w trakcie ładowania.
Podczas jazdy prąd stały trzeba znowu zamienić na prąd zmienny (straty:
5 procent) i dostarczyć go silnikowi elektrycznemu (straty: 10 procent).
Ogólna sprawność całego procesu wynosi 73 procent"
https://elektrowoz.pl/transport/efektywnosc-energety
czna-aut-samochody-elektryczne-73-procent-wodorowe-2
2-procent-spalinowe-13-procent/
Podczas tankowania spaliny, nie ma strat a ty sobie nagle odejmujesz
ewidentną stratę...za którą jednak płacisz podczas ładowania elektryka
:) Zwyczajnie mataczysz :]
Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h skoro mają tak zajebisty
silniczek, że ZAWSZE/RÓWNO jest sprawny? Ciekawe, nie? Jak zapierdala
140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela całą sprawność :)
CBDU
--
Pixel(R)??