eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.87-205-205-139.dynamic.inetia.p
    l!not-for-mail
    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Date: Sat, 4 Jan 2025 20:15:28 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <vlc1cj$ef59$1@news.icm.edu.pl>
    References: <vl9h00$krl$1@news.chmurka.net> <vl9k6s$2u18$1@dont-email.me>
    <63ia7p4w52rf.1b7ido1j9nrh4$.dlg@40tude.net>
    <vlb1gr$dlm0$1@dont-email.me> <vlbb8f$ff7j$1@dont-email.me>
    <vlbicn$gkag$1@dont-email.me> <vlbpfb$gkdu$1@dont-email.me>
    <vlbq5t$e3fp$1@news.icm.edu.pl> <vlbqlr$gnig$1@dont-email.me>
    <vlbsd6$e7d3$1@news.icm.edu.pl> <vlc005$gkdu$3@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 4 Jan 2025 19:15:31 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="87-205-205-139.dynamic.inetia.pl:87.205.205.139";
    logging-data="474281"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <vlc005$gkdu$3@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727550
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.01.2025 o 19:51, Jacek pisze:

    >>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności
    >>> Kolejny matoł. Te 70% to jak wyliczyłeś? :)
    >>>
    >> Nie ja. Sprawdź sobie matole :]
    >>
    >> https://tinyurl.com/5ad27335
    >>
    >> Sprawdź obiektywnie, bo na elektrowozie podają COP5 :)
    >>
    > Dobrze, matole, ten jeden raz ci wytłumaczę.

    Dobrze matole, teraz dolicz sobie straty na ładowaniu i straty w ciepło
    na elektronice, silnikach i kablach. Spokojnie masz następne 10%. Nawet
    na elektrowozie, takim matołom jak Ty wyliczyli:

    "Jaką efektywność ma samochód elektryczny
    Samochód elektryczny podłączony do gniazdka ma dostęp do około 95
    procent pierwotnej energii, ponieważ na etapie transportu i dystrybucji
    doszło do pewnych strat. Następnie około 5 procent traconych jest na
    konwersję z prądu przemiennego (AC) na stały (DC), kolejne 5 procent to
    straty ładowarki w trakcie ładowania.

    Podczas jazdy prąd stały trzeba znowu zamienić na prąd zmienny (straty:
    5 procent) i dostarczyć go silnikowi elektrycznemu (straty: 10 procent).
    Ogólna sprawność całego procesu wynosi 73 procent"

    https://elektrowoz.pl/transport/efektywnosc-energety
    czna-aut-samochody-elektryczne-73-procent-wodorowe-2
    2-procent-spalinowe-13-procent/

    Podczas tankowania spaliny, nie ma strat a ty sobie nagle odejmujesz
    ewidentną stratę...za którą jednak płacisz podczas ładowania elektryka
    :) Zwyczajnie mataczysz :]


    Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h skoro mają tak zajebisty
    silniczek, że ZAWSZE/RÓWNO jest sprawny? Ciekawe, nie? Jak zapierdala
    140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela całą sprawność :)
    CBDU
    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: