eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa teslą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 298

  • 31. Data: 2025-01-04 20:17:11
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.01.2025 o 19:56, io pisze:

    >> Strat w obu łaskiewie nie liczę, bo też nie mam pomysłu jaką sprawność
    >> ma bateria w temperaturach ujemnych. Ale coś mi świta że 20% idzie w
    >> kosmos.
    >>
    >
    > A w smrodzie 20% na napęd? No toś naprawdę bezsensownie porównał.

    Zimą w smrodzie idzie w ciepło :) W Polsce pół roku to sezon grzewczy,
    jakbyś pytał :)

    --
    Pixel(R)??


  • 32. Data: 2025-01-04 20:57:30
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 4.01.2025 o 20:17, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 04.01.2025 o 19:56, io pisze:
    >
    >>> Strat w obu łaskiewie nie liczę, bo też nie mam pomysłu jaką
    >>> sprawność ma bateria w temperaturach ujemnych. Ale coś mi świta że
    >>> 20% idzie w kosmos.
    >>>
    >>
    >> A w smrodzie 20% na napęd? No toś naprawdę bezsensownie porównał.
    >
    > Zimą w smrodzie idzie w ciepło :) W Polsce pół roku to sezon grzewczy,
    > jakbyś pytał :)
    >

    Tak, w sam raz do elektrociepłowni.


  • 33. Data: 2025-01-04 21:18:21
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 4.01.2025 o 20:15, Pixel(R)?? pisze:
    ...
    >
    >
    > Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h skoro mają tak zajebisty
    > silniczek, że ZAWSZE/RÓWNO jest sprawny? Ciekawe, nie? Jak zapierdala
    > 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela całą sprawność :)
    > CBDU

    "Opór aerodynamiczny to nic innego jak opór powietrza stawiany
    poruszającemu się samochodowi. Wynika on z parcia powietrza na nadwozie
    pojazdu. Duże znaczenie w kwestii wartości oporu powietrza ma prędkość
    pojazdu. Wpływa ona znacząco na wartości siły tego oporu przy wyższych
    prędkościach jazdy. Opór powietrza stanowi około połowy sumy oporów
    ruchu pojazdu"

    https://autokult.pl/jakie-sily-oporu-dzialaja-na-sam
    ochod-podczas-jazdy,6808813129959041a


  • 34. Data: 2025-01-04 22:13:50
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.01.2025 o 21:18, io pisze:
    ...
    >>
    >>
    >> Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h skoro mają tak zajebisty
    >> silniczek, że ZAWSZE/RÓWNO jest sprawny? Ciekawe, nie? Jak zapierdala
    >> 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela całą sprawność :)
    >> CBDU
    >
    > "Opór aerodynamiczny

    Taaa, i Tesla se wylicza ten opór z wiatrem/pod wiatr i podaje zasięg.

    A jebnij się w ten łepek :)
    --
    Pixel(R)??


  • 35. Data: 2025-01-04 23:35:56
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/01/2025 20:02, io wrote:
    >> Ehhh, gdyby tak istniały samochody które można napełnić energią w 3
    >> minuty na byle postoju, wciskającego w fotel i mające topowe luksusy
    >> jak ogrzewanie...
    > F1?

    Słaby komfort dla 4 osób.


  • 36. Data: 2025-01-05 00:21:08
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.01.2025 o 11:50, heby pisze:

    > Wybrałeś same nierozsądne źródła.

    Aaa, no chyba że tak.

    > Poruszanie tak, ale:
    > 1) ogrzewanie

    Ogrzewanie i owszem, ale do tego nie potrzeba od razu 4x większego aku.

    > 2) klimatyzacja

    W spalinowym też ma wpływ na zużycie energii, tylko nikt się tym nie
    przejmuje, bo jak zabraknie paliwa, to stacja jest "za każdym rogiem".

    > 3) powrót z zadupia

    Dlatego na każdym zadupiu też powinny być ładowarki jeżeli to ma się udać.


  • 37. Data: 2025-01-05 00:35:01
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.01.2025 o 15:46, io pisze:

    > Ale gdzie jest ten brak jak co chwila stoi pusta ładowarka?!

    Dystrybutory na stacjach paliw też ciągle stoją puste, tylko na co to
    jest dowód?

    >W twojej głowie?

    A według twojej głowy ile potrzeba ładowarek, na dodatek szybkich, żeby
    już teraz bez problemu zamienić kilka milionów spalinówek na elektryki?

    > Miało? Co przez to rozumiesz?

    To że masz sklerozę to nie mój problem, nawet na tej grupie wieszczono,
    że elektryki tylko chwilowo są drogie, bo to nowinki, i tak już z dekadę
    te są nowinkami.

    > Że sobie takie ultimatum postawiłeś by
    > elektryk był 2x tańszy od smroda więc skoro nie jest to nie kupisz?

    Jak na razie to ty sobie uroiłeś te 2x.
    No ale skoro jest prostszy w konstrukcji, nie wymaga skrzyń biegów,
    DPF-ów, turbin, rozrządów, wymian olejów, a akumulatory ciągle tanieją,
    to czemu to takie drogie?


  • 38. Data: 2025-01-05 09:22:35
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2025 o 12:06, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 04.01.2025 o 11:50, heby pisze:
    >
    >> Niedaleko mnie jest kierownik Tesli. Tej zimy popłakał się, że
    >> lawetowali mu wozidło z Zakopca gdzieś bliżej Krakowa, bo nie mógł
    >> dostać się do ładowarki, a hotel złośliwnie nie powolił mu użyć
    >> przedłużacza. Skandal, przecież te kilka kilowat to by w koszta hotelu
    >> poszło, jak biznesowo zauważył.
    >
    > Tak w sumie idzie przewidzieć zimą, że zostawiasz auto na parkingu z
    > możliwością 20-30km jazdy, przychodzisz rano a tu ci prąd wyciekł.

    Ale tak to tylko w Tesli i wtedy, gdy użytkownik głąb o auta nie wyłączy.
    Normalnie po miesiącu jest tyle, ile było.
    Może i 1% mniej, bo auto jakiś czas ma aktywną łączność, więc musi
    doładowywać aku 12v.

    P.S.
    W Zakopanem są ładowarki ogólnodostępne, wbrew bredzeniu hejterów.


  • 39. Data: 2025-01-05 09:23:28
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2025 o 15:59, heby pisze:
    > On 04/01/2025 13:57, Jacek wrote:
    >>> Do zastąpienia spalinowych potrzebujemy 4x większą baterię.
    >> Nie cierpię matołów którzy autorytatywnie wypowiadają się za ogół.
    >> Powiedz że tobie jest potrzebna 4x większa bateria i będzie OK.
    >
    > Mi potrzebna i suwerenowi.

    Do czego?
    Bo matoły boją się ładowarek?


  • 40. Data: 2025-01-05 09:28:55
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2025 o 20:15, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 04.01.2025 o 19:51, Jacek pisze:
    >
    >>>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności
    >>>> Kolejny matoł. Te 70% to jak wyliczyłeś? :)
    >>>>
    >>> Nie ja. Sprawdź sobie matole :]
    >>>
    >>> https://tinyurl.com/5ad27335
    >>>
    >>> Sprawdź obiektywnie, bo na elektrowozie podają COP5 :)
    >>>
    >> Dobrze, matole, ten jeden raz ci wytłumaczę.
    >
    > Dobrze matole, teraz dolicz sobie straty na ładowaniu i straty w ciepło
    > na elektronice, silnikach i kablach. Spokojnie masz następne 10%. Nawet
    > na elektrowozie, takim matołom jak Ty wyliczyli:
    >
    > "Jaką efektywność ma samochód elektryczny
    > Samochód elektryczny podłączony do gniazdka ma dostęp do około 95
    > procent pierwotnej energii, ponieważ na etapie transportu i dystrybucji
    > doszło do pewnych strat. Następnie około 5 procent traconych jest na
    > konwersję z prądu przemiennego (AC) na stały (DC), kolejne 5 procent to
    > straty ładowarki w trakcie ładowania.
    >
    > Podczas jazdy prąd stały trzeba znowu zamienić na prąd zmienny (straty:
    > 5 procent) i dostarczyć go silnikowi elektrycznemu (straty: 10 procent).
    > Ogólna sprawność całego procesu wynosi 73 procent"
    >
    > https://elektrowoz.pl/transport/efektywnosc-energety
    czna-aut-samochody-elektryczne-73-procent-wodorowe-2
    2-procent-spalinowe-13-procent/
    >
    > Podczas tankowania spaliny, nie ma strat a ty sobie nagle odejmujesz
    > ewidentną stratę...za którą jednak płacisz podczas ładowania elektryka
    > :) Zwyczajnie mataczysz :]
    >
    >
    > Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h

    Po pierwsze - nie jadą, nie licząc jakichś wynalazków sprzed 10 i więcej
    lat, względnie sytuacji awaryjnych.

    Po drugie - gdybyś miał darmową stację benzynową w domu, to byś do
    niego wracał nawet 20 km/h, żeby tylko nie zapłacić na trasie.


    Co widać po kolejkach na stacjach benzynowych, gdy stacje wprowadzają
    obniżki rzędu kilku % na cenie paliwa.

    Ale nie masz, więc zazdrościsz.

    Więc na tej samej zasadzie, czasem obliczenia w bev również skłaniają do
    jazdy za tirem przez ostatni odcinek, żeby nie zatrzymywać się nawet na
    te 5 minut na odpłatne ładowanie....


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 30


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: