-
31. Data: 2025-01-04 20:17:11
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 04.01.2025 o 19:56, io pisze:
>> Strat w obu łaskiewie nie liczę, bo też nie mam pomysłu jaką sprawność
>> ma bateria w temperaturach ujemnych. Ale coś mi świta że 20% idzie w
>> kosmos.
>>
>
> A w smrodzie 20% na napęd? No toś naprawdę bezsensownie porównał.
Zimą w smrodzie idzie w ciepło :) W Polsce pół roku to sezon grzewczy,
jakbyś pytał :)
--
Pixel(R)??
-
32. Data: 2025-01-04 20:57:30
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 4.01.2025 o 20:17, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 04.01.2025 o 19:56, io pisze:
>
>>> Strat w obu łaskiewie nie liczę, bo też nie mam pomysłu jaką
>>> sprawność ma bateria w temperaturach ujemnych. Ale coś mi świta że
>>> 20% idzie w kosmos.
>>>
>>
>> A w smrodzie 20% na napęd? No toś naprawdę bezsensownie porównał.
>
> Zimą w smrodzie idzie w ciepło :) W Polsce pół roku to sezon grzewczy,
> jakbyś pytał :)
>
Tak, w sam raz do elektrociepłowni.
-
33. Data: 2025-01-04 21:18:21
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 4.01.2025 o 20:15, Pixel(R)?? pisze:
...
>
>
> Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h skoro mają tak zajebisty
> silniczek, że ZAWSZE/RÓWNO jest sprawny? Ciekawe, nie? Jak zapierdala
> 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela całą sprawność :)
> CBDU
"Opór aerodynamiczny to nic innego jak opór powietrza stawiany
poruszającemu się samochodowi. Wynika on z parcia powietrza na nadwozie
pojazdu. Duże znaczenie w kwestii wartości oporu powietrza ma prędkość
pojazdu. Wpływa ona znacząco na wartości siły tego oporu przy wyższych
prędkościach jazdy. Opór powietrza stanowi około połowy sumy oporów
ruchu pojazdu"
https://autokult.pl/jakie-sily-oporu-dzialaja-na-sam
ochod-podczas-jazdy,6808813129959041a
-
34. Data: 2025-01-04 22:13:50
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 04.01.2025 o 21:18, io pisze:
...
>>
>>
>> Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h skoro mają tak zajebisty
>> silniczek, że ZAWSZE/RÓWNO jest sprawny? Ciekawe, nie? Jak zapierdala
>> 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela całą sprawność :)
>> CBDU
>
> "Opór aerodynamiczny
Taaa, i Tesla se wylicza ten opór z wiatrem/pod wiatr i podaje zasięg.
A jebnij się w ten łepek :)
--
Pixel(R)??
-
35. Data: 2025-01-04 23:35:56
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 04/01/2025 20:02, io wrote:
>> Ehhh, gdyby tak istniały samochody które można napełnić energią w 3
>> minuty na byle postoju, wciskającego w fotel i mające topowe luksusy
>> jak ogrzewanie...
> F1?
Słaby komfort dla 4 osób.
-
36. Data: 2025-01-05 00:21:08
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 04.01.2025 o 11:50, heby pisze:
> Wybrałeś same nierozsądne źródła.
Aaa, no chyba że tak.
> Poruszanie tak, ale:
> 1) ogrzewanie
Ogrzewanie i owszem, ale do tego nie potrzeba od razu 4x większego aku.
> 2) klimatyzacja
W spalinowym też ma wpływ na zużycie energii, tylko nikt się tym nie
przejmuje, bo jak zabraknie paliwa, to stacja jest "za każdym rogiem".
> 3) powrót z zadupia
Dlatego na każdym zadupiu też powinny być ładowarki jeżeli to ma się udać.
-
37. Data: 2025-01-05 00:35:01
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 04.01.2025 o 15:46, io pisze:
> Ale gdzie jest ten brak jak co chwila stoi pusta ładowarka?!
Dystrybutory na stacjach paliw też ciągle stoją puste, tylko na co to
jest dowód?
>W twojej głowie?
A według twojej głowy ile potrzeba ładowarek, na dodatek szybkich, żeby
już teraz bez problemu zamienić kilka milionów spalinówek na elektryki?
> Miało? Co przez to rozumiesz?
To że masz sklerozę to nie mój problem, nawet na tej grupie wieszczono,
że elektryki tylko chwilowo są drogie, bo to nowinki, i tak już z dekadę
te są nowinkami.
> Że sobie takie ultimatum postawiłeś by
> elektryk był 2x tańszy od smroda więc skoro nie jest to nie kupisz?
Jak na razie to ty sobie uroiłeś te 2x.
No ale skoro jest prostszy w konstrukcji, nie wymaga skrzyń biegów,
DPF-ów, turbin, rozrządów, wymian olejów, a akumulatory ciągle tanieją,
to czemu to takie drogie?
-
38. Data: 2025-01-05 09:22:35
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 04-01-2025 o 12:06, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 04.01.2025 o 11:50, heby pisze:
>
>> Niedaleko mnie jest kierownik Tesli. Tej zimy popłakał się, że
>> lawetowali mu wozidło z Zakopca gdzieś bliżej Krakowa, bo nie mógł
>> dostać się do ładowarki, a hotel złośliwnie nie powolił mu użyć
>> przedłużacza. Skandal, przecież te kilka kilowat to by w koszta hotelu
>> poszło, jak biznesowo zauważył.
>
> Tak w sumie idzie przewidzieć zimą, że zostawiasz auto na parkingu z
> możliwością 20-30km jazdy, przychodzisz rano a tu ci prąd wyciekł.
Ale tak to tylko w Tesli i wtedy, gdy użytkownik głąb o auta nie wyłączy.
Normalnie po miesiącu jest tyle, ile było.
Może i 1% mniej, bo auto jakiś czas ma aktywną łączność, więc musi
doładowywać aku 12v.
P.S.
W Zakopanem są ładowarki ogólnodostępne, wbrew bredzeniu hejterów.
-
39. Data: 2025-01-05 09:23:28
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 04-01-2025 o 15:59, heby pisze:
> On 04/01/2025 13:57, Jacek wrote:
>>> Do zastąpienia spalinowych potrzebujemy 4x większą baterię.
>> Nie cierpię matołów którzy autorytatywnie wypowiadają się za ogół.
>> Powiedz że tobie jest potrzebna 4x większa bateria i będzie OK.
>
> Mi potrzebna i suwerenowi.
Do czego?
Bo matoły boją się ładowarek?
-
40. Data: 2025-01-05 09:28:55
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 04-01-2025 o 20:15, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 04.01.2025 o 19:51, Jacek pisze:
>
>>>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności
>>>> Kolejny matoł. Te 70% to jak wyliczyłeś? :)
>>>>
>>> Nie ja. Sprawdź sobie matole :]
>>>
>>> https://tinyurl.com/5ad27335
>>>
>>> Sprawdź obiektywnie, bo na elektrowozie podają COP5 :)
>>>
>> Dobrze, matole, ten jeden raz ci wytłumaczę.
>
> Dobrze matole, teraz dolicz sobie straty na ładowaniu i straty w ciepło
> na elektronice, silnikach i kablach. Spokojnie masz następne 10%. Nawet
> na elektrowozie, takim matołom jak Ty wyliczyli:
>
> "Jaką efektywność ma samochód elektryczny
> Samochód elektryczny podłączony do gniazdka ma dostęp do około 95
> procent pierwotnej energii, ponieważ na etapie transportu i dystrybucji
> doszło do pewnych strat. Następnie około 5 procent traconych jest na
> konwersję z prądu przemiennego (AC) na stały (DC), kolejne 5 procent to
> straty ładowarki w trakcie ładowania.
>
> Podczas jazdy prąd stały trzeba znowu zamienić na prąd zmienny (straty:
> 5 procent) i dostarczyć go silnikowi elektrycznemu (straty: 10 procent).
> Ogólna sprawność całego procesu wynosi 73 procent"
>
> https://elektrowoz.pl/transport/efektywnosc-energety
czna-aut-samochody-elektryczne-73-procent-wodorowe-2
2-procent-spalinowe-13-procent/
>
> Podczas tankowania spaliny, nie ma strat a ty sobie nagle odejmujesz
> ewidentną stratę...za którą jednak płacisz podczas ładowania elektryka
> :) Zwyczajnie mataczysz :]
>
>
> Jak myślisz, dlaczego prątkowcy jadą 90km/h
Po pierwsze - nie jadą, nie licząc jakichś wynalazków sprzed 10 i więcej
lat, względnie sytuacji awaryjnych.
Po drugie - gdybyś miał darmową stację benzynową w domu, to byś do
niego wracał nawet 20 km/h, żeby tylko nie zapłacić na trasie.
Co widać po kolejkach na stacjach benzynowych, gdy stacje wprowadzają
obniżki rzędu kilku % na cenie paliwa.
Ale nie masz, więc zazdrościsz.
Więc na tej samej zasadzie, czasem obliczenia w bev również skłaniają do
jazdy za tirem przez ostatni odcinek, żeby nie zatrzymywać się nawet na
te 5 minut na odpłatne ładowanie....