  • Data: 2011-07-12 08:10:10
    Temat: Re: Jazda po czesku
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-12 00:29, Mako pisze:
    > Witam,
    >
    > Miałem okazję kilka dni pojeździć po Czechach i wstyd się przyznać ale
    > przeżyłem szok kulturowy.
    > Jeśli ktoś bliżej zna ten naród to proszę o odpowiedź czemu wszyscy
    > przestrzegają tam przepisów a ograniczeń prędkości w szczególności?
    >
    > Czy jest to spowodowane:
    > * mentalnością narodu (przepis to przepis i każdy go szanuje),
    A podobno narody pokomunistyczne przepisów nie szanują z definicji

    > * strachem przed spotkaniem z policją i mandatem (nie wiem - może
    > mandaty są dotkliwe finansowo),
    Ale tej policji wcale tak dużo tam nie ma FR, również.

    > * stanem infrastruktury drogowej (jeśli są autostrady to nie ma sensu
    > rajdować po innych drogach),
    Gdyby policzyć to wcale tych dróg tak dużo nie mają. Owszem są odrobinę
    lepiej zadbane, ale szoku jakiegoś nie ma.

    > * inne przyczyny?
    Mają mniejszy współczynnik autodestrukcji, historia wielokrotnie to
    pokazywała.

    A.