  • Data: 2011-07-12 11:23:31
    Temat: Re: Jazda po czesku
    Od: mAro <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lip, 00:29, "Mako" <m...@n...com> wrote:
    > Miałem okazję kilka dni pojeździć po Czechach i wstyd się przyznać ale
    > przeżyłem szok kulturowy.
    > Czy jest to spowodowane:

    Witam,
    Mało piszę często czytam :)

    Mam wśród Czechów znajomych, pracuje z nimi i często bywam w Pradze.
    Moim zdaniem zarówno w PL jak i w innych krajach zachowanie na drodze
    odzwierciedla ogólną mentalność czy sposób bycia na co dzień.
    Porównując DC z Pragą - zauważyłem, że Czesi są bardzo zrelaksowani i
    pozbawieni agresji. Mało kto tam tam robi wyścigi do najkrótszej
    kolejki w markecie czy McDonaldzie, lub po miejsce w tramwaju. Jeżeli
    chodzi o szturchnięcie na chodniku czy inne "co się ku*&^% gapisz" to
    w ogóle się nie zdarza. A co nas jeszcze bardziej odróżnia to brak
    dumy/szpanu/wysokiego mniemania o sobie i myślenia, że wokoło są sami
    frajerzy. Mało jest łokci, umca umca, parkowania w drzwiach oraz
    poruszania się samochodem wszędzie, zawsze i za wszelką cenę.

    Oczywiście - wszędzie dobrze gdzie nas nie ma to raz, a dwa, że znam
    mało Czechów :) Ale z moim jednym kumplem, który sporo czasu pracował
    w Londynie doszliśmy do wniosku - że nam Polakom zdecydowanie bliżej
    do Brytoli. Żeby nie było tak słodko - to oni sami narzekają na swoją
    klasę rządzącą, polityków itp. I nasza zaleta jest taka - że nam mniej
    wszystko "wali"w sprawach wielkich. Co prawda, ktoś tu wspomniał o
    naszym patriotyzmie i bojowości - proponuję poczytać o rozbiorach i
    polskiej szlachcie, oraz rządzie londyńskim.

    Żeby nie było off top - tak jak w życiu tak i na drodze :) Liczy się
    komfort i spokój zamiast podbudowywanie ego. Chociaż pamiętam w latach
    90 było zupełnie inaczej, kiedy ze MB 120L przesiedli się na stare
    audice i jeździli na zderzakach, a Czeska Policie brała łapówy od
    Polaków bez żadnych ceregieli.

    Pozdrawiam,
    Whatlogin