  • Data: 2010-02-12 10:58:03
    Temat: Re: Jazda na światłach - prawie 3 lata, i co?
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mnie tylko zastanawia skąd taka niechęć u niektórych do zapalania świateł. To
    > jest fakt, który nie powinien podlegać dyskusji - lepiej widać nadjeżdżające
    > pojazdy gdy mają światła.
    Ja tam nie mam niechęci do zapalania świateł. Jest przepis - OK, włączam i jadę.
    Nie jeżdżę aż tyle aby ten dodatkowy wzrost zużycia paliwa (szacunkowo 0,5 do
    1,5 %) robił mi jakąś różnicę.

    Po prostu mam dobrą (choć wybiórczą) pamięć i pamiętam niektóre argumenty przy
    wprowadzaniu tego przepisu i chciałbym po 3 latach przeanalizować sensowność
    jego wprowadzenia. Wg mnie dane nie wskazują na jakikolwiek wpływ tego przepisu
    na bezpieczeństwo jazdy, a już na pewno nie na owo magiczne 20% podawane swego
    czasu przez media. Pewnie paru osobom ocalił życie, ale z drugiej strony np.
    ograniczenie prędkości o kolejne 20 km/h ocaliłoby jeszcze więcej (a to że nie
    dałoby się wtedy jeździć to osobna sprawa), więc nie o to chodzi.

    Co do widoczności - fakt, widać lepiej, ale z drugiej strony mózg (zwłaszcza po
    dniu pracy i paru godzinach jazdy) też robi psikusy i np. możesz w ten sposób
    nie odfiltrować gościa który jedzie (a już zwłaszcza rusza) bez świateł.

    pozdrawiam,
    G.