-
1. Data: 2013-06-27 21:30:06
Temat: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Jacek <s...@o...pl>
Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
trzymam w granicy 2500 - 3000.
Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
jtdm i 1,9 jtd).
Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
Jacek
-
2. Data: 2013-06-27 21:40:34
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 27 Jun 2013 21:30:06 +0200, Jacek napisał(a):
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
> biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
> mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
> trzymam w granicy 2500 - 3000.
> Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
> jtdm i 1,9 jtd).
> Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
Jesli to twoj fiat, to powiedz mu/jej ze fiaty sa wyjatkowe i trzeba
szybciej.
A jesli jego/j ... no, to tematna dyskusje :-)
Do kapeluszniczej jazdy w pierwszym roku prowadzenia moze i dobre
zalecenia.
J.
-
3. Data: 2013-06-27 22:09:24
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
W dniu 27.06.2013 21:30, Jacek pisze:
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
> biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
> mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
> trzymam w granicy 2500 - 3000.
> Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
> jtdm i 1,9 jtd).
> Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
> Jacek
mam w rodzinie starego kierowce, ktory zmienia biegi jak czuje że jest
wystarczający moment obrotowy, czyli w HDI jakieś 1800rpm. Jazda
pomiędzy 1200rpm a 1800rpm jakieś 50 tyś km nie spowodowała żadnych
uszkodzeń.
ToMasz
PS chyba że słuchu, bo ja w tym momencie wrzeszczę dość głośno
"ciąąąąągnij" go na niższych biegach!!!!! Nawet 1500 nie było a Ty
zmieniasz.....
-
4. Data: 2013-06-27 22:42:26
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Jacek" <s...@o...pl> wrote in message
news:51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje biegi
> już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co mnie
> denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie trzymam w
> granicy 2500 - 3000.
> Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6 jtdm i
> 1,9 jtd).
> Wyprostujcie mnie, jak nie mam racji.
nie jeździłem nigdy fiatowksim dieslem ale wszystko zależy od tego gdzie masz
połozony najwyższy moment obrotowy, diesel z załozenia jest silnikiem
wolnoobrotowym i wcale nie trzeba go kręcić wysoko a samo jechanie ze stałą
prędkoćią z obrotami rzędu 1500-1800 nie ma jakiegoś szkodliwego wpływu na
silnik o ile nei jedziemy tak na najwyższym biegu pod góre czy przyspieszamy z 4
biegu z butem w podłodze od 1500 zamiast zredukowac na 3, zmiana biegu przy
spokojnej jeździe w okolicach 2000 obrotów u mnei jest zupełnie płynna i auto
bez problemu dalej przyspiesza oczywiście jak jadę dynamiczniej to ciągnę wyżej
ale przy normalnej jeździ nie ma takiej potrzeby, dużo zależy od rozkładu
momentu i mocy silnika w funkcji obrotów, wagi auta itd.
Pzdr
Piotrek
-
5. Data: 2013-06-27 22:56:39
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:51cc92bd$0$1459$65785112@news.neostrada.pl...
> Mam w rodzinie nowego kierowcę. Na kursie tak go nauczyli, że redukuje
> biegi już przy 2000 - 2500 obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000, co
redukuje czy wrzuca w górę?
> mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poniżej 2000 i przeważnie
> trzymam w granicy 2500 - 3000.
diesla na 3000?
> Wydaje mi się, że fiatowskie turbodiesle źle znoszą niskie obroty (1,6
> jtdm i 1,9 jtd).
nie wiem, nie znam ale TDI jeźdzę między 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000 wbijam
wyższy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania).
-
6. Data: 2013-06-27 23:16:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "arek333" <a...@w...pl>
A co na to zmienna geometria lopatek w turbinie, jezeli takową posiadasz?
-
7. Data: 2013-06-27 23:22:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poni?ej 2000
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 27.06.2013 22:56, Arbiter pisze:
> diesla na 3000?
W instrukcji mojego napisano, że najlepiej utrzymywać silnik między
2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przestały być niskoobrotowe.
--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
8. Data: 2013-06-27 23:28:43
Temat: Re: Jazda na obrotach poni?ej 2000
Od: scobowski <s...@i...pl>
W dniu 2013-06-27 23:22, anacron pisze:
> W dniu 27.06.2013 22:56, Arbiter pisze:
>> diesla na 3000?
>
> W instrukcji mojego napisano, że najlepiej utrzymywać silnik między
> 2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przestały być niskoobrotowe.
>
Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D
-
9. Data: 2013-06-27 23:45:50
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: "A5tu5" <n...@n...dialog.net.pl>
A z ciekawości...
jaka jest "zasada" ?
--
A5tu5
-
10. Data: 2013-06-27 23:53:03
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:
> Na kursie tak go nauczyli, że redukuje biegi już przy 2000 - 2500
> obrotów i jeździ przeważnie poniżej 2000,
Jeśli potrafiłby tak zmienic bieg, żeby rozpęd samochodu gładko
popchnął dalej auto to czemu nie. Potem minuty delikatnego rozpedzania
:)
Mój służbowy 100 Multijet PSA 4HV 2198cm3 100 (74)/2900
250Nm/1500rpm jest superowy przy niskich obrotach (na czym po pracy
niestety cierpi passat 1.6 - kosiarka do trawy).
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98