eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na obrotach poniżej 2000 › Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
  • Data: 2013-07-02 09:48:41
    Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:54:41 +0200, Iksiński napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:avysbxaa0d6o.8u2w93a98nw9.dlg@40tude.net...
    >
    >> A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
    >> wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?
    >
    > A kto tu pisze o stałej prędkości? Mowa o jest o zakresie obrotów.

    Arbiter pisał: "(o ile nie mam potrzeby przyspieszania)"

    Cała rozmowa o przyspieszaniu i maksymalnym momencie, to jest takie tam coś
    gdzie jest najwyżej ziarno prawdy.

    Wykresy momentu obrotowego i mocy które się robi na hamowni dotyczą
    sytuacji kiedy gaz wciśnięty jest do dechy.
    I owszem, można się jakoś tam nimi kierować przyspieszają z gazem
    wciśniętym do dechy (przy czym pamiętając że jeżeli komuś zależy żeby
    przyspieszyć jak najszybciej, należy wykorzystać bieg i obroty przy których
    silnik generuje maksymalną moc).

    Jeżeli ktoś tak bardzo chce się kierować wykresami, a ma potrzebę
    przyspieszania lżej (np. gaz wciśnięty do połowy), to powinien zrobić sobie
    na hamowni wykres z gazem wciśniętym do połowy.
    A tam się okaże że kręcenie go do wyższych obrotów (jak najbardziej
    użytecznych przy gazie wciśniętym do dechy) jest już zupełnie bez sensu.

    A jadąc ze stałą prędkością, mając gaz wciśnięty ledwo-ledwo, a obciążenie
    silnika na poziomie 10kW, wykres ten będzie wyglądał jeszcze inaczej. I
    optymalne pod względem sprawności warunki pracy silnika są tam już przy
    całkiem niskich obrotach - bo tak naprawdę interesujące są obroty przy
    których silnik wygeneruje te 10kW przy jak najniższym zapotrzebowaniu na
    paliwo.

    > Obecne diesle można spokojnie kręcić do 4000.

    No można, ale nie ma sensu trzymanie ich na takich obrotach przy obciążeniu
    mniejszym niż maksymalne.

    >>> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
    >>> zabijanie.
    >>
    >> A w jaki to sposób to ją zabija?
    >
    > Tobie mam tłumaczyć działanie zmiennej geometrii w turbosprężarkach i
    > problemy z tym mechanizmem związane?

    Mechanizm jak to mechanizm.


    >> Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
    >> smarowania.
    >
    > Powiedz to użytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekającymi się
    > łopatkami w tych turbosprężarkach.

    Nie wykluczam że jakieś modele samochodów, wyposażone były w wadliwe
    podzespoły.
    Może nawet dało się przedłużyć życie wadliwego podzespołu, korzystając z
    samochodu w inaczej nieprawidłowy sposób.
    Ale nadal są to porady w stylu nieużywaj wycieraczek w deszczu, to dłużej
    będą sprawne.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: