-
Data: 2013-07-02 09:48:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:54:41 +0200, Iksiński napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:avysbxaa0d6o.8u2w93a98nw9.dlg@40tude.net...
>
>> A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
>> wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?
>
> A kto tu pisze o stałej prędkości? Mowa o jest o zakresie obrotów.
Arbiter pisał: "(o ile nie mam potrzeby przyspieszania)"
Cała rozmowa o przyspieszaniu i maksymalnym momencie, to jest takie tam coś
gdzie jest najwyżej ziarno prawdy.
Wykresy momentu obrotowego i mocy które się robi na hamowni dotyczą
sytuacji kiedy gaz wciśnięty jest do dechy.
I owszem, można się jakoś tam nimi kierować przyspieszają z gazem
wciśniętym do dechy (przy czym pamiętając że jeżeli komuś zależy żeby
przyspieszyć jak najszybciej, należy wykorzystać bieg i obroty przy których
silnik generuje maksymalną moc).
Jeżeli ktoś tak bardzo chce się kierować wykresami, a ma potrzebę
przyspieszania lżej (np. gaz wciśnięty do połowy), to powinien zrobić sobie
na hamowni wykres z gazem wciśniętym do połowy.
A tam się okaże że kręcenie go do wyższych obrotów (jak najbardziej
użytecznych przy gazie wciśniętym do dechy) jest już zupełnie bez sensu.
A jadąc ze stałą prędkością, mając gaz wciśnięty ledwo-ledwo, a obciążenie
silnika na poziomie 10kW, wykres ten będzie wyglądał jeszcze inaczej. I
optymalne pod względem sprawności warunki pracy silnika są tam już przy
całkiem niskich obrotach - bo tak naprawdę interesujące są obroty przy
których silnik wygeneruje te 10kW przy jak najniższym zapotrzebowaniu na
paliwo.
> Obecne diesle można spokojnie kręcić do 4000.
No można, ale nie ma sensu trzymanie ich na takich obrotach przy obciążeniu
mniejszym niż maksymalne.
>>> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
>>> zabijanie.
>>
>> A w jaki to sposób to ją zabija?
>
> Tobie mam tłumaczyć działanie zmiennej geometrii w turbosprężarkach i
> problemy z tym mechanizmem związane?
Mechanizm jak to mechanizm.
>> Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
>> smarowania.
>
> Powiedz to użytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekającymi się
> łopatkami w tych turbosprężarkach.
Nie wykluczam że jakieś modele samochodów, wyposażone były w wadliwe
podzespoły.
Może nawet dało się przedłużyć życie wadliwego podzespołu, korzystając z
samochodu w inaczej nieprawidłowy sposób.
Ale nadal są to porady w stylu nieużywaj wycieraczek w deszczu, to dłużej
będą sprawne.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.13 07:04 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=