-
Data: 2013-07-02 09:48:41
Temat: Re: Jazda na obrotach poniżej 2000
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:54:41 +0200, Iksiński napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:avysbxaa0d6o.8u2w93a98nw9.dlg@40tude.net...
>
>> A co ma do jazdy ze stałą prędkością krzywa momentu obrotowego (która jest
>> wykresem dla w pełni wciśniętego pedału gazu)?
>
> A kto tu pisze o stałej prędkości? Mowa o jest o zakresie obrotów.
Arbiter pisał: "(o ile nie mam potrzeby przyspieszania)"
Cała rozmowa o przyspieszaniu i maksymalnym momencie, to jest takie tam coś
gdzie jest najwyżej ziarno prawdy.
Wykresy momentu obrotowego i mocy które się robi na hamowni dotyczą
sytuacji kiedy gaz wciśnięty jest do dechy.
I owszem, można się jakoś tam nimi kierować przyspieszają z gazem
wciśniętym do dechy (przy czym pamiętając że jeżeli komuś zależy żeby
przyspieszyć jak najszybciej, należy wykorzystać bieg i obroty przy których
silnik generuje maksymalną moc).
Jeżeli ktoś tak bardzo chce się kierować wykresami, a ma potrzebę
przyspieszania lżej (np. gaz wciśnięty do połowy), to powinien zrobić sobie
na hamowni wykres z gazem wciśniętym do połowy.
A tam się okaże że kręcenie go do wyższych obrotów (jak najbardziej
użytecznych przy gazie wciśniętym do dechy) jest już zupełnie bez sensu.
A jadąc ze stałą prędkością, mając gaz wciśnięty ledwo-ledwo, a obciążenie
silnika na poziomie 10kW, wykres ten będzie wyglądał jeszcze inaczej. I
optymalne pod względem sprawności warunki pracy silnika są tam już przy
całkiem niskich obrotach - bo tak naprawdę interesujące są obroty przy
których silnik wygeneruje te 10kW przy jak najniższym zapotrzebowaniu na
paliwo.
> Obecne diesle można spokojnie kręcić do 4000.
No można, ale nie ma sensu trzymanie ich na takich obrotach przy obciążeniu
mniejszym niż maksymalne.
>>> Taki styl jazdy dla turbin ze zmienną geometrią oznacza ich powolne
>>> zabijanie.
>>
>> A w jaki to sposób to ją zabija?
>
> Tobie mam tłumaczyć działanie zmiennej geometrii w turbosprężarkach i
> problemy z tym mechanizmem związane?
Mechanizm jak to mechanizm.
>> Jeśli coś zabijają niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego
>> smarowania.
>
> Powiedz to użytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekającymi się
> łopatkami w tych turbosprężarkach.
Nie wykluczam że jakieś modele samochodów, wyposażone były w wadliwe
podzespoły.
Może nawet dało się przedłużyć życie wadliwego podzespołu, korzystając z
samochodu w inaczej nieprawidłowy sposób.
Ale nadal są to porady w stylu nieużywaj wycieraczek w deszczu, to dłużej
będą sprawne.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.13 07:04 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS