-
61. Data: 2011-01-09 20:02:27
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-01-09 19:29, J.F. pisze:
> On Sun, 9 Jan 2011 19:27:32 +0100, Michał Gut wrote:
>>> Jak ci sie uda ruszyc, to role kola spelnia cala masa samochodu.
>>
>> ok ale nie powiesz mi ze jednym cylindrem dostarczysz tyle energii by
>> utrzymac predkosc:)
>
> No wiesz, jesli 4 cylindry maja 100KM, to jeden cylinder ma 25KM,
> a maluch mial 21KM z dwoch ..
Dla uproszczenia mozemy tak przyjac o ile uda ci sie wkrecic ten jeden
cylinder w okolice mocy max., a nie uda sie to, wiec bedzie 1/4 z
powiedzmy 20KM-30KM a masz jeszcze 3 nieczynne cylindry do uciagniecia....
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
62. Data: 2011-01-09 20:03:14
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: "marek" <s...@o...pl>
> No wiesz, jesli 4 cylindry maja 100KM, to jeden cylinder ma 25KM,
minus opory na 3 pozostalych. to ile zostanie? i jak rozpedzic silnik 4
cylindrowy 1 garem ?
-
63. Data: 2011-01-09 20:04:56
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
>> Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
>> nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.
>
> wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
> Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
> dla wszystkich cylindrów,
>
> nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)
Nie.
SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
Przysiegam :)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
64. Data: 2011-01-09 21:28:36
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Sun, 9 Jan 2011 19:35:26 +0100, Michał Gut
<m...@w...pl> wrote:
> wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
> Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo dla
> wszystkich cylindrów,
>
> nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)
Nie. MPI. Tzw. batch-mode. Wiele silników było sterowanych w ten
sposób.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
65. Data: 2011-01-09 21:55:20
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
>>> Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
>>> nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.
>>
>> wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
>> Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
>> dla wszystkich cylindrów,
>>
>> nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)
>
> Nie.
> SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
> MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
> Przysiegam :)
Potwierdzam :)
Tak było w silniku z Punto I 75.
Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.
Co ciekawe, to AFAIR chodziły one asynchronicznie w stosunku do
prędkości obrotowej silnika.
Czyli niezależnie od prędkości obrotowej silnika wtryskiwaczy lały
paliwo w tych samych odstępach czasu, tyle że im wyższe obroty i
obciążenie silnika, tym dłuższy czas otwarcia.
Czyli po prostu sterowanie dokładnie takie samo jak w SPI, tyle że
działały cztery wtryskiwacze.
W silniku 16V (a może i późniejszych 8V) była już półsekwencja
(wtryskiwacze połączone parami dla cylindrów 1-4 i 2-3), uruchamiane już
synchronicznie z prędkością obrotową silnika. Raz wtrysk paliwa odbywał
się przy otwartym zaworze dolotowym, a jeden obrót wału korbowego dalej
- przy zamkniętym.
-
66. Data: 2011-01-09 22:11:54
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 17:17, P_ablo pisze:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:vmhji6p2m0kd4knu5n269jmaa2jfma0slq@4ax.com...
>>
>> Bywalo tak ze wtryskiwacze byly osobne, cewki w nich osobne, ale
>> tranzystor w komputerze jeden. I pracowaly dwa naraz .
>>
>
> full group :)
Full group jest jak wszystkie wtryskiwacze leją jednocześnie. Jak leją
parami, to już półsekwencja.
-
67. Data: 2011-01-09 22:19:54
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 9 Jan 2011 19:30:29 +0100, Michał Gut napisał(a):
>> irl://mój.mózg
> 404
No w Twoim systemie pewnie tak :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
68. Data: 2011-01-09 22:20:31
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 09 Jan 2011 12:12:20 +0100, J.F. napisał(a):
> Gdzies tam musi byc stosowna elektronika ktora rozpoznaje czy to
> zwykle spalanie, czy detonacja.
> No i tu problem - ma wyjscie trojstanowe (nic, zwykle, detonacja) czy
> dwustanowe (detonacja lub nie ). Raczej dwu.
Albo analogowe :P
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
69. Data: 2011-01-09 23:16:56
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-08 03:46, Maciek pisze:
> Dnia Fri, 7 Jan 2011 19:45:07 +0100, R napisał(a):
>
>> Jakie mogą być konsekwencje przejechania ok. 4 km na 3 cylindrach (uszk.
>> przew zapłonowy)? Po jeździe śmierdziało gumą pod samochodem, podejrzewam
>> przegrzanie katalizatora.
>
> Zalezy od samochodu. Ponad 10 lat temu mialem okazje przejechac 100 km z
> okladem Dacia, ktora palila na trzy, potem na dwa, a przez ostatnie
> parenascie km juz tylko na jeden cylinder (mowie powaznie, jechalo sie
> tylko na jedynce, a zeby ruszyc trzeba bylo wykrecic silnik na kilka
> tysiecy obr./min.).
A co było przyczyną takiego kolejnego padania kolejnych cylindrów?
-
70. Data: 2011-01-09 23:26:35
Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
>> Nie.
>> SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
>> MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
>> Przysiegam :)
>
> Potwierdzam :)
>
> Tak było w silniku z Punto I 75.
> Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.
ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a potem
drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy wydechu?
przeciez chlałby wtedy jak smok, a chleje tylko jakby byl na kacu (mowie o
punto 75)