eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda na 3 cylindrach... › Re: Jazda na 3 cylindrach...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!news.musoftware.de!wum.musoftware.de!newsfeed.kamp.net!newsfeed.kamp.net!
    nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.new
    s.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-
    mail
    Date: Sun, 09 Jan 2011 21:55:20 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    References: <4d275f34$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d2838c6$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d284550$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d284bdb$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
    <iga30m$o7i$1@inews.gazeta.pl>
    <4d28b149$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <igahce$b1k$1@inews.gazeta.pl>
    <4d28ef65$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...com>
    <4d29a145$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@4...com> <igchh1$hpr$1@news.onet.pl>
    <igcv5j$52d$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <igd0so$5ek$2@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <igd0so$5ek$2@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <4d2a20bb$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.117.8.7
    X-Trace: 1294606523 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2487 195.117.8.7:30371
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2341092
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-09 20:04, MarcinJM pisze:
    > W dniu 2011-01-09 19:35, Michał Gut pisze:
    >>> Albo jak we fiatoskich starszych MPI: wszystkie pracuja razem. Tak, to
    >>> nie blad. 4 wtryskiwacze polaczone rownolegle.
    >>
    >> wtrysk jednopunktowy (SPI - Single Point Injection, CPI - Central Port
    >> Injection) - jeden wtryskiwacz umieszczony w kolektorze dostarcza paliwo
    >> dla wszystkich cylindrów,
    >>
    >> nie o to ci chodzioo? (zrodlo wiki)
    >
    > Nie.
    > SPI ma wtryskiwacz przed przepustnica. JEDEN
    > MPI ma CZTERY, laczone rownolegle.
    > Przysiegam :)

    Potwierdzam :)

    Tak było w silniku z Punto I 75.
    Cztery wtryskiwacze połączone równolegle.

    Co ciekawe, to AFAIR chodziły one asynchronicznie w stosunku do
    prędkości obrotowej silnika.
    Czyli niezależnie od prędkości obrotowej silnika wtryskiwaczy lały
    paliwo w tych samych odstępach czasu, tyle że im wyższe obroty i
    obciążenie silnika, tym dłuższy czas otwarcia.
    Czyli po prostu sterowanie dokładnie takie samo jak w SPI, tyle że
    działały cztery wtryskiwacze.

    W silniku 16V (a może i późniejszych 8V) była już półsekwencja
    (wtryskiwacze połączone parami dla cylindrów 1-4 i 2-3), uruchamiane już
    synchronicznie z prędkością obrotową silnika. Raz wtrysk paliwa odbywał
    się przy otwartym zaworze dolotowym, a jeden obrót wału korbowego dalej
    - przy zamkniętym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: