-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jazda automatem
Date: Tue, 23 Oct 2012 15:53:47 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 52
Message-ID: <k667hb$dtq$1@usenet.news.interia.pl>
References: <j...@4...net>
<k62sb2$f7u$1@mx1.internetia.pl>
<5084f6bd$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>
<k63289$9rj$1@usenet.news.interia.pl>
<5085106a$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
<k644nr$33g$1@usenet.news.interia.pl> <k64cde$9vs$2@news.task.gda.pl>
<508634ed$0$1305$65785112@news.neostrada.pl>
<k65kci$6a9$1@news.task.gda.pl>
<50865b4f$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
<k664ti$emg$1@mx1.internetia.pl>
<50869a99$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1351000427 14266 83.0.30.67 (23 Oct 2012 13:53:47
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Oct 2012 13:53:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:16.0) Gecko/20121010 Thunderbird/16.0.1
In-Reply-To: <50869a99$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2469711
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-10-23 15:24, Ukaniu pisze:
>
> Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
> news:k664ti$emg$1@mx1.internetia.pl...
>> Powiedz jakimi jeździsz, powiem ci, jak są zbudowane.
>
> Ja wiem jak są zbudowane bo je jak musze naprawiam.
> Ostatnio wymieniałem zerwane taśmy hamulców w 722.5
> Aktualnie jak muszę Mercedesy ze skrzynią 722.6 czasem 722.9 ale nie
> znam jej konstrukcji.
>
>> A jak będziesz w Lublinie to zapraszam na jazdę Voyagerem, zobaczysz,
>> że żeby włączyć typowe hamowanie silnikiem trzeba wybierakiem zejść na
>> nizsze położenie niż D.
>
> I jest w tej skrzyni mechaniczne sprzęgło jednokierunkowe czy to zwykłe
> zachowanie konwertera który ma mniejszą sprawność przenoszenia napędu do
> silnika (nie występuje wtedy mnożenie momentu)?
> Jak puszczamy gaz skrzynia wchodzi na najwyższy dla danej prędkości bieg
> + niższa sprawność konwertera skutkuje spadkiem obrotów silnika poniżej
> tych jakie były by przy sprzęgle sztywnym zamiast konwertera.
> Na niższych biegach pewnie jest zapinany lockup konwertera aby poprawić
> hamowanie silnikiem (zmniejszyć straty na ciepło w oleju konwertera!) no
> i przełożenie jest większe.
>
To ja się od razu podepnę z pytaniem.
Jak już pisałem, jeden z moich pojazdów to Mitsubishi Pajero II (rocznik
1999/2000) z silnikiem 4M40 (2,8TD) i skrzynia automat.
Jak go kilka miesięcy temu zanabyłem, to dziwiła mnie jedna rzecz:
skrzynia zachowuje się jak CVT. Przy niewielkim dodaniu gazu silnik
zatrzymuje się na ok. 2200 obr/min a auto stale przyspiesza,
przełączanie biegów jest niewyczuwalne. Czuć dopiero zamknięcie sprzęgła
na IV biegu.
Przy szybszym przyśpieszaniu skrzynia zachowuje się bardziej normalnie,
aczkolwiek też przełącza biegi bardzo delikatnie - ale nie ociąga się,
zmienia szybko.
Pytałem mechaniorów (warsztat zajmujący się wyłącznie skrzyniami
automatycznymi) przy okazji wymiany oleju. Serwisant przejechał się i
stwierdził, że jest OK.
Na razie zrobiłem jakieś 20 tys. km.
Skrzynia chodzi tak samo - nie ma zmian w czasie.
Czy nie są zużyte jakieś zaworki czy cuś?
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)