eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda automatemRe: Jazda automatem
  • Data: 2012-10-23 15:53:47
    Temat: Re: Jazda automatem
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-10-23 15:24, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    > news:k664ti$emg$1@mx1.internetia.pl...
    >> Powiedz jakimi jeździsz, powiem ci, jak są zbudowane.
    >
    > Ja wiem jak są zbudowane bo je jak musze naprawiam.
    > Ostatnio wymieniałem zerwane taśmy hamulców w 722.5
    > Aktualnie jak muszę Mercedesy ze skrzynią 722.6 czasem 722.9 ale nie
    > znam jej konstrukcji.
    >
    >> A jak będziesz w Lublinie to zapraszam na jazdę Voyagerem, zobaczysz,
    >> że żeby włączyć typowe hamowanie silnikiem trzeba wybierakiem zejść na
    >> nizsze położenie niż D.
    >
    > I jest w tej skrzyni mechaniczne sprzęgło jednokierunkowe czy to zwykłe
    > zachowanie konwertera który ma mniejszą sprawność przenoszenia napędu do
    > silnika (nie występuje wtedy mnożenie momentu)?
    > Jak puszczamy gaz skrzynia wchodzi na najwyższy dla danej prędkości bieg
    > + niższa sprawność konwertera skutkuje spadkiem obrotów silnika poniżej
    > tych jakie były by przy sprzęgle sztywnym zamiast konwertera.
    > Na niższych biegach pewnie jest zapinany lockup konwertera aby poprawić
    > hamowanie silnikiem (zmniejszyć straty na ciepło w oleju konwertera!) no
    > i przełożenie jest większe.
    >

    To ja się od razu podepnę z pytaniem.

    Jak już pisałem, jeden z moich pojazdów to Mitsubishi Pajero II (rocznik
    1999/2000) z silnikiem 4M40 (2,8TD) i skrzynia automat.

    Jak go kilka miesięcy temu zanabyłem, to dziwiła mnie jedna rzecz:
    skrzynia zachowuje się jak CVT. Przy niewielkim dodaniu gazu silnik
    zatrzymuje się na ok. 2200 obr/min a auto stale przyspiesza,
    przełączanie biegów jest niewyczuwalne. Czuć dopiero zamknięcie sprzęgła
    na IV biegu.
    Przy szybszym przyśpieszaniu skrzynia zachowuje się bardziej normalnie,
    aczkolwiek też przełącza biegi bardzo delikatnie - ale nie ociąga się,
    zmienia szybko.
    Pytałem mechaniorów (warsztat zajmujący się wyłącznie skrzyniami
    automatycznymi) przy okazji wymiany oleju. Serwisant przejechał się i
    stwierdził, że jest OK.
    Na razie zrobiłem jakieś 20 tys. km.
    Skrzynia chodzi tak samo - nie ma zmian w czasie.

    Czy nie są zużyte jakieś zaworki czy cuś?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: