-
Data: 2012-10-23 15:53:47
Temat: Re: Jazda automatem
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-10-23 15:24, Ukaniu pisze:
>
> Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości
> news:k664ti$emg$1@mx1.internetia.pl...
>> Powiedz jakimi jeździsz, powiem ci, jak są zbudowane.
>
> Ja wiem jak są zbudowane bo je jak musze naprawiam.
> Ostatnio wymieniałem zerwane taśmy hamulców w 722.5
> Aktualnie jak muszę Mercedesy ze skrzynią 722.6 czasem 722.9 ale nie
> znam jej konstrukcji.
>
>> A jak będziesz w Lublinie to zapraszam na jazdę Voyagerem, zobaczysz,
>> że żeby włączyć typowe hamowanie silnikiem trzeba wybierakiem zejść na
>> nizsze położenie niż D.
>
> I jest w tej skrzyni mechaniczne sprzęgło jednokierunkowe czy to zwykłe
> zachowanie konwertera który ma mniejszą sprawność przenoszenia napędu do
> silnika (nie występuje wtedy mnożenie momentu)?
> Jak puszczamy gaz skrzynia wchodzi na najwyższy dla danej prędkości bieg
> + niższa sprawność konwertera skutkuje spadkiem obrotów silnika poniżej
> tych jakie były by przy sprzęgle sztywnym zamiast konwertera.
> Na niższych biegach pewnie jest zapinany lockup konwertera aby poprawić
> hamowanie silnikiem (zmniejszyć straty na ciepło w oleju konwertera!) no
> i przełożenie jest większe.
>
To ja się od razu podepnę z pytaniem.
Jak już pisałem, jeden z moich pojazdów to Mitsubishi Pajero II (rocznik
1999/2000) z silnikiem 4M40 (2,8TD) i skrzynia automat.
Jak go kilka miesięcy temu zanabyłem, to dziwiła mnie jedna rzecz:
skrzynia zachowuje się jak CVT. Przy niewielkim dodaniu gazu silnik
zatrzymuje się na ok. 2200 obr/min a auto stale przyspiesza,
przełączanie biegów jest niewyczuwalne. Czuć dopiero zamknięcie sprzęgła
na IV biegu.
Przy szybszym przyśpieszaniu skrzynia zachowuje się bardziej normalnie,
aczkolwiek też przełącza biegi bardzo delikatnie - ale nie ociąga się,
zmienia szybko.
Pytałem mechaniorów (warsztat zajmujący się wyłącznie skrzyniami
automatycznymi) przy okazji wymiany oleju. Serwisant przejechał się i
stwierdził, że jest OK.
Na razie zrobiłem jakieś 20 tys. km.
Skrzynia chodzi tak samo - nie ma zmian w czasie.
Czy nie są zużyte jakieś zaworki czy cuś?
--
Pozdrawiam.
Adam.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=