  • Data: 2012-06-27 13:09:46
    Temat: Re: Java i goto
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 03:43:27 -0700, Andrzej Jarzabek napisal:

    > [...]
    > [...]
    >
    > A właściwie może nie. Więc: dlaczego widać, że niewystarczająco dobrze
    > sformułowałes poglądy? Czy nie chodziło ci o to, że twój przykład
    > wykazuje, że czasem goto jest najlepszym rozwiązaniem? No więc w czym
    > moje rozwiązanie, bez goto a z dwoma returnami, jest gorsze od tego z
    > goto?

    Nie jest rozwiązaniem w ogóle. Można by nim zastąpić taki kod:

    .... goto do_return;

    do_return:
    return;
    }; // end of method

    Szukanie daily wtf tam gdzie go nie ma jest znaną przypadłością.

    > Nie twierdzę, że moja propozycja to Czyste Dobro Na Patyku. Tylko tyle,
    > że jest prostą i oczywistą poprawą kiszki z break i throw.

    Na tego typu "uproszczenia" i "usunięcia kiszki" w kodzie istnieje tylko
    jedna metoda nazywana w SCMach "revert". Szybko się w ten sposób usuwa
    błędy, ale na tym zalety się kończą.

    Nie formułowałem poglądów [1], dostałem odpowiedź zupełnie sensowną na
    postawiony problem:
    label: {
    break label;
    };

    To całkiem niezły substytut goto, ograniczony, ale rozwiązujący tego
    typu problemy. Nie wiem, czy spotkam w praktyce przypadek, gdzie
    potrzebne byłoby goto a nie powyższe, chociaż znam takie. Czyli
    mój problem nie tylko został zauważony w ogóle, ale jest uwzględniony
    w konstrukcji języka Java, chociaż o tym nie wiedziałem, a dzięki
    temu wątkowi wiem.

    Edek

    [1] No może trochę poglądów sformułowałem w obu wątkach, ale
    zeszły na dalszy plan.