    From: "vivenda" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jasny standard AF dla Pentaksa - jaki?
    Date: Thu, 17 Dec 2009 18:53:27 +0100

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hgdjd7$k3l$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Raczej tak... Manualna 50/1.4 mam i na cropie jest troszke za waska
    > jednak...

    > O widzisz... bedzie lektura do podusi :)

    A ja polecam : Pentax DA 40 mm f 2.8 Limited

    np:

    Jeżeli światło, ogniskowa i wygląd nie jest barierą to jest to naprawdę
    świetne niedoceniane szkło.
    Ostre, celne i nie znam szybszego AF w systemie pentaxa. Cena również nie
    powala.
    Miałem z podobnego zakresu FA35/2 , FA31/1.8, FA50/1.4 i DA40/2.8
    Z tych 4 zostawiłem DA40/2.8
    Tak naprawdę wybierałem pomiędzy DA40 a FA31 pozostałe dwa to dalekie tyły w
    stosunku do tych.
    Szybkość jednak wskazała na DA40. Pozostałe sprzedałem.
    Dużo obiektywów też nie można mieć bo zamiast robić zdjęcia zastanawiamy się
    który obiektyw podpiąć.
    Obecnie zostałem przy 4 sztukach i jestem zadowolony.
    Pozdrawiam.