  • 11. Data: 2011-02-02 08:19:22
    Temat: Re: Japtop jako DyskUSB
    Od: monter <m...@g...pl>

    Jak nie wiesz to lepiej nie strzelaj...

  • 12. Data: 2011-02-02 14:14:09
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Milosz K." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ii98nv$348$1@news.task.gda.pl...
    > Witam!
    >
    > Mam pytanie. Czy jest jakaś przejściówka, pozwalająca wykorzystać komputer
    > przenośny jako coś w rodzaju Dysku USB? Chodzi mi o to, że podpinamy kompa
    > do jakiegoś urządzenia przez USB (podobnie jak Pen Drive) i widzimy
    > zawartość jego dysków twardych

    Tak widziałem takie wynalazki które udawały karty sieciowe. Programowo de
    facto były to 2 interfejsy lan na usb.
    Niestety aby połączenie zadziałało trzeba było wykorzystać ustawienia sieci
    i udostępnianie aby móc się połączyć z zasobami. Generalnie zamiast usb
    można to samo osiągnąć łącząc 2 komputery kablem krosowanym przez porty lan
    oraz wcześniej odpowiednio skonfigurować sieci. Na jednym udostępnić i
    podłączyć z drugiego. Koszt takiego rozwiązania to ułamek ceny interfejsu
    USB.

  • 13. Data: 2011-02-03 21:14:11
    Od: "Milosz K." <w...@o...pl>

    Tak, tyle tylko ze mnie chodzi nie o budowanie sieci, skladajacej sie z
    dwóch komputerów USB (bo to mozna od bidy nawet na LPT zmontowac, jak w
    latach 90-tych), ale o wykorystanie dysku komputera jako "mass storage".
    Przy okazji jestem ciekaw, czy dyski podpinane na USB (tzw zewnetrzne) po
    podpieciu np. do odtwarzacza MP3 w ramochodowym radiu sredniej klasy tak
    wlasnie dzialaja.

    Pozdrawiam, M.