  • Data: 2013-05-27 15:57:21
    Temat: Re: Janko Muzykant na warsztatach Samyanga
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro) szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant wrote:
    > Fajny pomysł i musimy go wcielić w życie.

    Ciesze sie :)
    Ciekawe byloby tez porownanie: teleobiektyw z telekonwerterem Samyang T2
    2x vs. crop z samego teleobiektywu. Wdziecznym obiektem do porownania
    zarejestrowanych detali wydaje sie Ksiezyc :)
    Wydaje mi sie, ze telekonwerter nie powinien dodawac nowych detali do
    obrazu, gdyz zdolnosc rozdzielcza (linie/mm) matryc jest wieksza od szkiel
    (zdjecia ogladane w pelnej rozdzielczosci sa nieostre). Zastosowanie
    n-krotnego telekonwertera pogorszy n-krotnie zdolnosc rozdzielcza.

    Do ewentualnych porownan mam jeszcze Tair 11-A 2.8/135, CZJ MC Sonnar
    2.8/180 i Tair 3S 4.5/300.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info