  • 11. Data: 2009-10-20 18:08:36
    Temat: Re: Jakość obrazu na tv hd po hdmi a rgb
    Od: BartekK <s...@N...org>

    PC pisze:
    > Wobec powyższego doszedłem do wniosku, że jedyną zaletą HDMI jest dźwięk
    > reszta to przereklamowana kicha.
    Zły wniosek. Równie dobrze móglbyś oskarżać elektrownie, że prąd ma zły.
    To nie wina hdmi, to wina konkretnego połączenia tv/karta/sterowniki.
    Zasadniczo to taki efekt
    a) nie ma prawa występować (a jednak występuje u ciebie, czyli coś z
    czymś jest źle)
    b) nie spotyka się go często (ja spotkałem go tylko z jednym TV głupim,
    a może z 50 innych które tak podłączałem problemu nie było) więc to nie
    jest problem HDMI jako złącza, tylko jakiś problem u ciebie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2009-10-21 05:38:25
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > może z 50 innych które tak podłączałem problemu nie było) więc to nie jest
    > problem HDMI jako złącza, tylko jakiś problem u ciebie.

    Wszystko się wyjaśniło. Telewizory, przynajmniej moje mają tryb PC, który
    zupełnie zmienia sposób wyświetlania obrazu.
    Według sugestii zawartych w wątku:
    http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=35926 znalazłem funkcję Oznaczanie
    wejścia, gdzie wybiera się tryb dla HDMI1 (HDMI/DVI). Po wybraniu trybu PC w
    sterowniku wartość Overscan ustawia się na 0 i obraz jest 1:1. Teraz jest
    brzytwa. Szkoda tylko, że nie jest Plug'n Play.

    PC

  • 13. Data: 2009-10-22 14:14:48
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wybraniu trybu PC w sterowniku wartość Overscan ustawia się na 0 i obraz
    > jest 1:1. Teraz jest brzytwa. Szkoda tylko, że nie jest Plug'n Play.

    Kupując TV to chyba nalezy najpierw zrobić RTFM. Szczególnie rozdział o
    podłączaniu do TV zewnętrznych źródeł sygnału jeśli planujemy takie
    podłączyć (a że w manualu nie zawsze jest wszystko opisane to jeszcze
    zapoznać się też z menu tego TV szczególnie z ewentualnymi "advanced
    settings"). Wtedy ty nie tracisz czasu na użeranie sie z problemem, a my nie
    musimy deliberować nad czymś tak banalnym.

  • 14. Data: 2009-10-23 14:09:06
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > settings"). Wtedy ty nie tracisz czasu na użeranie sie z problemem, a my
    > nie musimy deliberować nad czymś tak banalnym.
    Gdyby to było takie oczywiste i zakładając, że trafił bym na życzliwość a
    nie złośliwość to wątek miałby 2 posty. W dobie plug'n play taki problem
    jest cokolwiek dziwny chyba, że wynika z ograniczeń
    sprzętowych/licencyjnych/innych. A instrukcję oczywiście przejrzałem i nie
    ma tam słowa o celu "oznaczania wejścia". Ja myślałem że chodzi o wygodę.
    Podłaczam kabelki, opisuję jakie urządzenie siedzi w jakim gnieździe i nie
    muszę dochodzic po kablu jak za jakiś czas zajdzie taka potrzeba. Skąd
    mogłem wiedzieć, że są sygnały HDMI albo HDMI. Euro to Euro, chinch to
    chinch a component to component a okazuje się, że z HDMI jest inaczej.

    PC