  • 1. Data: 2009-10-19 05:58:46
    Temat: Jakość obrazu na tv hd po hdmi a rgb
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Dotychczas komputer podłączony był do tv przez zwykły kabel rgb i obraz był
    żyleta. Jednak wciąż czytam, że to błąd bo podwójna konwersja D/A i A/D
    wprowadza zakłócenia i powoduje straty w sygnale. Kupiłem więc kabel,
    podłączyłem i stwierdzam, że to jakaś masakra. Pomijam kwestię
    przejaskrawienia ale punkty są rozmyte a co zatym idzie czcionka też.
    Podłaczyłem do drugiego telewizora, mniejszego i efekt taki sam. Karta
    graficzna Ati HD4650, aktualne sterowniki, kabel z tych lepszych 1,5m
    długości. Żadne ustawienia ani regulacja parametrów karty nie pomaga.

    O co chodzi?

    PC

  • 2. Data: 2009-10-19 06:15:04
    Temat: Re: Jakość obrazu na tv hd po hdmi a rgb
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 07:58:46 +0200, PC napisał(a):

> [...]
    > graficzna Ati HD4650, aktualne sterowniki, kabel z tych lepszych 1,5m
    > długości. Żadne ustawienia ani regulacja parametrów karty nie pomaga.

    Rozdzielczość masz ustawiona na natywną dla matrycy i odświeżanie 60Hz?

    Co do rozmycia czcionek -> ClearType.

    --
    *** Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H ***
    AMD Athlon 64X2 4400+, Gigabyte Radeon HD4850, Arctic Freezer 64 Pro

  • 3. Data: 2009-10-19 06:26:39
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Rozdzielczość masz ustawiona na natywną dla matrycy i odświeżanie 60Hz?

    Oczywiście 1920x1080 ale co dziwne obraz jest o kilka piksli szerszy niż
    ekran. Stąd zapewne to rozmycie. Skorygowałem rożnicę sterownikiem karty
    graficznej ale 1:1 to to nie jest na 100%.

    > Co do rozmycia czcionek -> ClearType.

    Spróbuję.

    PC

  • 4. Data: 2009-10-19 09:50:58
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 19-10-2009 o 08:26:39 PC <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > ekran. Stąd zapewne to rozmycie. Skorygowałem rożnicę sterownikiem karty
    > graficznej ale 1:1 to to nie jest na 100%.

    A z ciekawości - jaki to telewizor?

    --
    Brak sygnaturki.

  • 5. Data: 2009-10-19 10:04:23
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    LG 42"

    PC

  • 6. Data: 2009-10-19 10:23:57
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 19-10-2009 o 12:04:23 PC <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > LG 42"

    Pytam, bo np. na LG 42PQ3000 puszczanie rozdzielczości 1920x1080 mija się
    z celem (a mam znajomego, który coś podobnego zamierza zrobić)...

    --
    Brak sygnaturki.

  • 7. Data: 2009-10-19 10:40:26
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    PQ to chyba plazma. Ja mam LCD. Na dwóch telewizorach LG jest kicha a na
    monitorze też LG jest idealnie nie ważne czy poprzez DVI czy RGB.

    PC

  • 8. Data: 2009-10-19 10:43:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

    PC pisze:
    > PQ to chyba plazma. Ja mam LCD. Na dwóch telewizorach LG jest kicha a na
    > monitorze też LG jest idealnie nie ważne czy poprzez DVI czy RGB.
    Niestety niektóre telewizory są "zepsute" fabrycznie, i na wejściu
    dvi/hdmi uparcie usiłują robić jakieś przeskalowania (nie wiem po co). U
    znajomego walczyłem długo, gdzieś w menu tv serwisowych już znalazłem
    coś o skalowaniu obrazu 16:9<>16:10 i w końcu zaskoczyło 1:1 po pixelach.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2009-10-20 05:57:26
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > znajomego walczyłem długo, gdzieś w menu tv serwisowych już znalazłem coś
    > o skalowaniu obrazu 16:9<>16:10 i w końcu zaskoczyło 1:1 po pixelach.

    Zainstalowałem inne sterowniki do karty i teraz obraz jest nadal mniejszy
    niż ekran ale proporcjonalnie. Można go powiększyć za pomocą sterownika ale
    to jak dla mnie prowizora. Skoro jednak jest taka funkcja to musi to być
    standard. Max rozdzielczość zgłaszana przez tv to 1920x1080 i przy takim
    sygnale mam ok 1" margines wokół obrazu. W zasadzie dla każdej innej
    rozdzielczości też jest margines.

    Wobec powyższego doszedłem do wniosku, że jedyną zaletą HDMI jest dźwięk
    reszta to przereklamowana kicha.

    PC

  • 10. Data: 2009-10-20 07:09:19
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Znalazłem taką dyskusję. Może komuś pomoże, ja to sprawdzę jeszcze dziś.

    http://hdtv.com.pl/forum/showthread.php?t=35926

    PC