  • 31. Data: 2011-10-31 23:37:34
    Temat: Re: Jakość elementów rozrządu.
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bydlę"

    > Zgadza się - woda nie, sól nie, powietrze nie itd.

    Potrafisz jako wykształcony człowiek policzyć bez użycia dodatkowych
    narzędzi dowolne kilometry prawda? Wzrok ledwie podniesiesz i już
    widzisz, że do stodoły masz ze 3 kilometry :) Jest jeszcze inna zasada,
    jeśli coś policzalnego występuje w wielkiej ilości a kolega pisał o
    setkach tysięcy kilometrów można użyć "ilość".

  • 32. Data: 2011-11-01 00:21:45
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-31 22:37:34 +0000, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> said:

    > Użytkownik "Bydlę"

    > Potrafisz jako wykształcony człowiek policzyć bez użycia dodatkowych
    > narzędzi dowolne kilometry prawda?

    Oczywiście. Z tym też masz problemy?

    I raz jeszcze: piasek jest niepoliczalny, a worki z piaskiem wręcz
    przeciwnie, choć może być ich wiele, a jednak ich liczba jest ogromna.

    Skupisz się, zrozumiesz...

    --
    Bydlę

  • 33. Data: 2011-11-01 08:03:40
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 23:37:34 +0100, Przemysław Czaja napisał(a):

    > Jest jeszcze inna zasada

    Którą sam sobie stworzyłeś, ewentualnie przejąłeś niepotrzebnie od kogoś.

    > jeśli coś policzalnego występuje w wielkiej ilości a kolega pisał o
    > setkach tysięcy kilometrów można użyć "ilość".

    Nie, nie można, w dalszym ciągu jest to policzalne.
    Ze zdania możesz sobie skopiować przecinek i używać.

    AK

  • 34. Data: 2011-11-01 08:36:33
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 1 Nov 2011 08:03:40 +0100, napisałem:

    > Nie, nie można, w dalszym ciągu jest to policzalne.
    > Ze zdania możesz sobie skopiować przecinek i używać.

    Miało być: "ze zdania powyżej", przed śniadaniem jeszcze byłem :)

    AK

  • 35. Data: 2011-11-01 09:07:38
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Oczywiście. Z tym też masz problemy?
    >

    > I raz jeszcze: piasek jest niepoliczalny, a worki z piaskiem wręcz
    > przeciwnie, choć może być ich wiele, a jednak ich liczba jest ogromna.
    >
    > Skupisz się, zrozumiesz...

    A ty rozumiesz, że język to nie nauka ścisła?
    Popatrzmy co ludzie z (prawdopodobnie) większymi od twoich
    kwalifikacjami, mają do powiedzenia na temat liczby i ilości.

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=1856
    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=9576

    W powyższych linkach uderza brak uparcie prezentowanej przez Ciebie
    ortodoksji.

  • 36. Data: 2011-11-01 11:45:26
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bydlę"

    > I raz jeszcze: piasek jest niepoliczalny, a worki z piaskiem wręcz
    > przeciwnie, choć może być ich wiele, a jednak ich liczba jest ogromna.

    Kryterium policzalności to dla ciebie możliwość uchwycenia tego ręką,
    objęcia wzrokiem? Potrafisz chwycić kilometr ręką?

    Dlaczego pisze się liczba atomowa a nie ilość atomowa? Piasku nie idzie
    policzyć a protony idzie?

    Fajnie się dyskutowało, ąle chyba nie dojdziemy do porozumienia :)

    Pozdrówki.

  • 37. Data: 2011-11-01 11:49:16
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak"

    > Nie, nie można, w dalszym ciągu jest to policzalne.
    > Ze zdania możesz sobie skopiować przecinek i używać.

    Policzalne to jest wszystko(no prawie), czy się to koledze podoba czy
    nie.
    Grzecznie zapytam - jaka wielkość determinuje policzalność? Czy potrafi
    kolega dotknąć "kilometr"?

  • 38. Data: 2011-11-01 12:05:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 31 Oct 2011 15:34:36 +0100, mleko napisał(a):
    > Z jakością rozrządów jest podobnie jak z przebiegami między wymianą
    > oleju. Pewna firma na "f" zaczęła reklamowac swoj nowy samochod,
    > deklarujac wymiany oleju co 25kkm, i nagle druga, konkurencyjna firma
    > tez na "f" wydluzyla okres wymiany w swoich autach z 15kkm na 25kkm,
    > zupelnie nic nie zmieniajac w silnikach.
    > Ale i tak wielu urzytkownikow to nic nie nauczylo i wymieniaja olej co
    > 10kkm i twierdza, że dbaja o swoj silnik.

    I cholera wie kto ma tu racje.
    Szczegolnie ze mogles nie zauwazyc, ale np material filtra sie zmienil, a
    nowy przebieg obowiazuje tylko na filtrach z ASO.
    Albo i nic sie nie zmienilo - tylko ze silniki przejezdzaly 300kkm, i
    fabryka stwierdzila ze to za duzo.

    A tak prawde mowiac to jest gdzies w sieci test AMSoila, i tam ciekawa
    rzecz - po dluzszym przebiegu zawartosc metali w oleju zaczyna spadac.
    Filtr sie doszczelnia i lepiej filtruje, a sam olej lepiej smaruje ?

    J.

  • 39. Data: 2011-11-01 12:20:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Oct 2011 19:56:07 +0100, megrims <m...@i...pl>
    wrote:

    >A jedna firma, której nazwa ma 3 litery, zaczyna się na 'B'
    >a kończy na 'W' zaleca wymianę oleju w silniku diesla R6
    >bi-turbo co 30.000,00 km. Wymieniam około 22-25 kkm,
    >bo silnik zaczyna ciszej pracować.

    Jedna firma, której nazwa zaczyna się na "R", a kończy na "t" zaleca
    wymainę oleju w silniku diesla 2.5 dCi co 40 tys. km. A filtr
    powietrza co 80 tys.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 40. Data: 2011-11-01 12:21:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    wrote:

    >Właśnie: dlaczego dużo mniej popularne teraz są łańcuchy
    >i stosuje się paski? Niższa cena samego łańcucha?

    Niektórzy wracają do łańcucha.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280