  • 1. Data: 2012-03-17 22:13:58
    Temat: Jakieś nowe trendy? Czym teraz czyścimy szkła obiektywu?
    Od: "misio_m" <m...@o...pl>

    Na przestrzeni lat używąłem róznych środków, ale z czasem okazywało się,
    że nie były one optymalne i pojawiały się nowe wytyczne.
    Jakie są aktualnie trendy w czyszczeniu zewnętrznych soczewek w obiektywach
    i filtrach?

  • 2. Data: 2012-03-17 23:43:01
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-03-17 23:13, misio_m pisze:
> [...]
    > że nie były one optymalne i pojawiały się nowe wytyczne.
    > Jakie są aktualnie trendy w czyszczeniu zewnętrznych soczewek w obiektywach

    najnowszy trend to taki, jak najlepszy sposób na kaca: dzień wcześniej
    nie pić.

  • 3. Data: 2012-03-17 23:56:09
    Od: "misio_m" <m...@o...pl>

    > najnowszy trend to taki, jak najlepszy sposób na kaca: dzień wcześniej nie
    > pić.

    zwłaszcza izoporpanolu ;)
    Pytam dlatego, że w kilku miejscach spotkałem ostatnio pstrykaczy którzy
    robili to na mokro.
    Ja od czasu EOSa 300 praktycznie raz posłużyłem się jakąś nasączoną
    ściereczką HAMA
    którą podrzucił mi znajomy. Raz jeszcze użyłem czegoś z Vision Express ale
    to była sytuacja
    ekstremalna kiedy obiektyw zachlapał mi koń ;)
    W 99% wystarcza mikrofibra i zdrowy chuch, ale z racji coraz ciekawszych
    warstw na szkłach
    zastanwiam się czy amerykańscy naukowcy...
    Z inne beczki, czym zabezpieczone są ekrany wyświetlaczy bo zauważyłem, że
    warstwa ochronna
    niczym nie osłonięta potrafi odpryskiwać/przecierać się po roku mega
    delikatnego używania.

  • 4. Data: 2012-03-18 13:21:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    misio_m wrote:
> [...]
    > się, że nie były one optymalne i pojawiały się nowe wytyczne.
    > Jakie są aktualnie trendy w czyszczeniu zewnętrznych soczewek w

    chuch i sprana podkoszulka bawełniana :)

  • 5. Data: 2012-03-18 13:42:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-03-18 13:21:37 +0000, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > chuch i sprana podkoszulka bawełniana :)

    Podkoszulka jest niedobra, bo najczęściej gdy jest potrzebna sprana,
    już nie jest sprana.
    Ale koszula flanelowa jak najbardziej.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-03-18 18:04:45
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

    > chuch i sprana podkoszulka bawełniana :)

    Wcześniej jeszcze najlepiej walnąć kielicha, żeby tłuste smugi wyczyściło.

  • 7. Data: 2012-03-18 19:34:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > chuch i sprana podkoszulka bawełniana :)

    Moda chyba z czasów, gdy się prało na tarze w strumieniu... :->
    Dziś do proszków dodaje się kamień ścierny, więc mimo wszystko sprany
    ciuch ideałem nie jest.

    Ja tam nie uznaję żadnych mód: najpierw odtłuszczony pędzel
    z miękkiego włosia, potem zmycie mokrym pędzlem (odkamieniona woda
    z baniaka + minimalna ilość płynu do optyki), pędzel opłukany, wreszcie
    najlepsza ściereczka z mikrofibry jako zło konieczne: prana tylko w
    płynie, płukana w odkamienionej wodzie, używana tylko do tego celu (brak
    ryzyka, że się wbije jakaś ostra drobina, opiłek, etc.), przed każdym
    dotknięciem szkła zawsze solidnie wytrzepana.

    Proste i skuteczne (choć mało mobilne - często wolę jednak donosić
    upaćkany obiektyw, niż ryzykować przygodne szlifowanie soczewek. Inna
    korzyść, to fakt, że mam gdzieś w kompie zapisaną całą instrukcję
    czyszczenia, krok po kroku: zwolnienie z myślenia pozwala zrelaksować
    się przy robocie. :)

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2012-03-18 20:27:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > celu (brak ryzyka, że się wbije jakaś ostra drobina, opiłek, etc.),
    > przed każdym dotknięciem szkła zawsze solidnie wytrzepana.

    nie zapominaj o zapaleniu trociczek i złozeniu ofiary przed i po obrzedzie
    czyszczenia każdego, że szkiel.

    Nie chce sobie nawet wyobrażac jak oczyszczasz swój samochód :)

  • 9. Data: 2012-03-18 20:52:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
    > nie zapominaj o zapaleniu trociczek i złozeniu ofiary przed i po
    > obrzedzie czyszczenia każdego, że szkiel.
    >
    > Nie chce sobie nawet wyobrażac jak oczyszczasz swój samochód :)

    Po prostu lepiej zapobiegać, niż leczyć. :-D Przy reporterce nie
    da się uniknąć syfu (głównie śnieg i deszcz oraz wszystko, co się do
    tego przylepi), ale robię to zaledwie raz na kilka miesięcy, a wtedy nie
    tylko nie jest problemem trochę się postarać, ale wręcz jest to
    przejawem wygodnictwa - po takim czasie człowiekowi zupełnie
    brak wyrobionych nawyków - za każdym razem byłaby to więc jakaś
    nerwowa improwizacja.

    O, i jeszcze jedna sprawa: czyszczenie często robię tuż przed jakimś
    wyjazdem / eventem / plenerem - nie ma już wtedy czasu na
    improwizowanie - lepiej mieć gotowy rozkład jazdy.

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2012-03-18 21:01:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > O, i jeszcze jedna sprawa: czyszczenie często robię tuż przed
    > jakimś wyjazdem / eventem / plenerem - nie ma już wtedy czasu
    > na improwizowanie - lepiej mieć gotowy rozkład jazdy.

    No i w sumie przypomniałeś mi, że ta wiekopomna chwila właśnie
    nadeszła - śnieżycy już chyba nie zrobię, warto oczyścić oszklenie.

    BTW: Dopiero teraz kupiłem sobie myjkę ultradźwiękową, co
    zmobilizowało mnie żeby po jakichś 10 latach pasek zaliczył pierwsze
    dokładne pranie (wcześniej było tylko takie mycie bez odpinania). Trudno
    to więc nazawać jakąś przesadą w czyszczeniu (ale o szkła lepiej dbać).

    [mr.]