  • 1. Data: 2009-10-06 04:25:36
    Temat: Jakieś "ale" do używania Canona 30d z Canonem 300/4 L IS?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Używam od kilku lat Canona 30d. Zamierzam kupić w tym tygodniu Canona 300
    mm/4 L IS. Czy macie jakieś zastrzeżenia co do współpracy tych dwóch
    produktów?
    Pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2009-10-07 12:08:28
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    nikt nie używa takiego zestawienia?

  • 3. Data: 2009-10-07 13:01:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Okt., 14:08, "marcan" <m...@o...pl> wrote:
    > nikt nie używa takiego zestawienia?

    ktos uzywa ale nie oczekuj odpowiedzi , ktora bedzie w Twoim przypadku
    uzyteczna.

    jesli kupisz ten obiektyw i bedzie zle wspolpracowel z 30 d to
    zmobilizuje Cie to wreszczcie do zmiany aparatu z czego bedziesz
    zadowolony.

    jesli kupisz ten obiektyw i bedzie dobrze wspolpracowal z 30d to
    bedziesz tez zadowolony.

    czyli jesli kupisz ten obiektyw bedziesz zawsze zadowolony.

    XXX

  • 4. Data: 2009-10-07 15:50:46
    Od: "Andrzej A. Mroczek" <a...@m...com.pl>

  • 5. Data: 2009-10-07 15:55:36
    Od: "Andrzej A. Mroczek" <a...@m...com.pl>

> [...]
    > Używam od kilku lat Canona 30d. Zamierzam kupić w tym tygodniu Canona 300
    > mm/4 L IS. Czy macie jakieś zastrzeżenia co do współpracy tych dwóch
    To bardzo dobry obiektyw. Mam go od roku. IS jest sprawny. Ale z 30D to
    długa "rura" - będę robił sobie kolbę jak do PM. Miałem taką gdy
    fotografowałem namiętnie ZM-5A o ogniskowej 500 mm, ale gdzieś znikła i już
    zbieram materiały na nową. Będzie łatwiej strzelać...

    Pozdrawiam

    AAM

  • 6. Data: 2009-10-07 17:56:59
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "XX YY" napisał
    jesli kupisz ten obiektyw i bedzie zle wspolpracowel z 30 d to
    zmobilizuje Cie to wreszczcie do zmiany aparatu z czego bedziesz
    zadowolony.
    --- Zła dedukcja: nie przewiduję zmiany body i stąd moje pytanie o celowość
    zakupu tego obiektywu
    jesli kupisz ten obiektyw i bedzie dobrze wspolpracowal z 30d to
    bedziesz tez zadowolony.
    --- Stąd moje pytanie.
    czyli jesli kupisz ten obiektyw bedziesz zawsze zadowolony.
    --- Nie! Jeśli nie współpracuje z 30d w sposób zadowalający (a jedynie z
    pełną klatką) to będę BARDZO niezadowolony; stąd moje pytanie.

  • 7. Data: 2009-10-07 17:58:03
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Andrzej A. Mroczek" napisał
> [...]
    > fotografowałem namiętnie ZM-5A o ogniskowej 500 mm, ale gdzieś znikła i
    > już zbieram materiały na nową. Będzie łatwiej strzelać...
    Nie do końca zrozumiałem (może już późno...) z czym go teraz używasz, z 30d?

  • 8. Data: 2009-10-08 15:23:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 7 Okt., 19:56, "marcan" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zadowolony.
    > --- Zła dedukcja: nie przewiduję zmiany body i stąd moje pytanie o celowość

    dedukacja jest wlasciwa. i prawidlowa w dodatku poparta empiria.
    przechodzac na wspolczesny model jak c50 d albo c7d zaobserwujesz
    wrecz skokowy przyrost rozdzielczosci.
    mozna to pomierzyc , mozna to zaobserwowac.
    poza tym te nowe aparaty umozliwia bardzo precyzyjna justacje AF w
    obiektywie , dzieki czemu bedzie mogl osiagnac pelnie
    rozdzielczosci.Szansa ze obiektywy osiagaja 80% swojej maks
    rozdzielcztosci z tym korpusem jet moim zdaniem ponizej 30%.

    Wlasnie dlatego ze nie przewidujesz , ja przewiduje ze zakup takiego
    drogiego obiektywu zmusi Cie do dopasownia odpowiedniego korpusu do
    tego obiektywu.

> [...]
    > --- Nie! Jeśli nie współpracuje z 30d w sposób zadowalający (a jedynie z
    > pełną klatką) to będę BARDZO niezadowolony; stąd moje pytanie.

    tele pracuja bardzo dobrze z aps-c , dzieki dobrej telecentrycznosci.
    problemy wystepuja w obiektywach krotkoogniskowych. Im krotsza tym
    moze byc gorzej.
    a w 90% problemem zlej wspolprycy jest nic innego jak zla wspolpraca
    AF - i pisze to z empirii.
    obiektywy , ktore chcialem wyrzucic , gdyz nie wspolpracowaly , po
    przejsciu na inny korpus tez w aps-c i po justacji AF pracuja
    cudownie.

    Te liczne wypowiedzi o tym , iz obiektyw nie chce wspolpracowac biora
    sie najczesciej ze zlej identyfikacji problemu - niemal zawsze to
    problem AF czyli koniecznosc indywidualnego dopasownia.

  • 9. Data: 2009-10-08 16:18:32
    Od: "Andrzej A. Mroczek" <a...@m...com.pl>

    > "Andrzej A. Mroczek" napisał
    > Nie do końca zrozumiałem (może już późno...) z czym go teraz używasz, z
    > 30d?

    Dalej fotografuję 30D choć przymierzam się do lepszego, do 5D Mark II lub
    7D - nie jestem zdecydowany, który kupię i nie będzie to jutro.
    Problem z obiektywami do aparatów 24 x 36 mm używanymi do korpusów z
    niepełnoformatowym sensorem jest taki, że mają ostrość, mierzoną wielkością
    płamki, dopadowaną do większego formatu, a zdjęcia są robione na mniejszym i
    aby po powiększeniu uzyskać identyczną ostrość oraz głębię ostrości, trzeba
    liczbę przysłony obiektywu zwiększyć, dla 30D o ponad półtorej przysłony
    obiektywu. A ten ZM-5A to sowiecki lustrzany obiektyw i używałem go z
    Pentaxem ME Super, ale także z 30D - ma z nim taki kąt obrazu jak obiektyw
    800 mm.
    Nie wiem do czego potrzebujesz teleobiektyw, ale może byłby ci wygodniejszy
    zoom?
    Pozdrawiam

    AAM

  • 10. Data: 2009-10-09 06:31:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > niepełnoformatowym sensorem jest taki, że mają ostrość, mierzoną wielkością
    > płamki, dopadowaną do większego formatu,

    mierzac ostrosc wielkoscai plamki - czyli chodzi tutaj o krazek
    rozproszenia musisz zawsze uwzglednic format aktualny. NIe ma sensu
    powolywanie sie na wielkosc krozka rozproszenia w jakim innym
    formacie , rownie dobrze moznaby przywolac np format 13*18 cm.
    zmniejszenie formatu dla ustalonej ogniskowej powoduje koniecznosc
    przyjecia mniejszego krazka rozproszenia ( wg teorii klasycznej ,
    analogowej) a tym samym zmniejszenie G.O.

    Dla fotografi cyfrowej ( obserwacja na moniorze w skali 100 % )
    przyjmuje sie wielkosc krazka rozproszenia rowna dwukrotnej srednicy
    pixela matrycy aparatu. W tym przypadku GO nie zalezy od wielkosci
    matrycy a od wielkosci pixela. Tak wiec np Nikon , ktory mozna
    stosowac dla dwoch formatow bedzie mial te sama GO dla wiekszego
    formatu i dla mniejszego - a wynika to z faktu ze przyjmuje sie krazek
    rozproszenia styly dla obu formatow i spelnia on kryteria
    formatu ,mniejszego.

> [...]
    > liczbę przysłony obiektywu zwiększyć, dla 30D o ponad półtorej przysłony

    to nie jest problem - to jest cecha czesto bardzo przydatna. pozwala
    to na pozorne wydluzenie ogniskowej czyli zmniejszenie kata widzenia.
    300 mm podpiete do aps-c pracuje jak 480 w FF

    wymagania co do rozdzielczosci stawiane obiektywom rosna z malejaca
    matryca.
    Rozdzieloczosc tego obiektywu jest wciazu na tyle wysoka ze pokrywy
    rozdzielczsc matrycy aps-c spokojnie.

    wciaz elemnetem limitujacy, rozdzielczosc obrazu bedzie rozdzielczosc
    matrycy.

    przechodzac z natrycy 8 mpx na 15 lub 18 mpx zaobserwujemy /
    zmierzymy wyrazny przyrost rozdzielczosci.
    Takiego przyrostu rozdzielczosc nie da zmiana zadnego obiektywu - az
    tak bardzo miedzy soba sie nie roznia pod tym wzgledem.