  • Data: 2009-10-09 06:31:09
    Temat: Re: Jakieś "ale" do używania Canona 30d z Canonem 300/4 L IS?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Dalej fotografuję 30D choć przymierzam się do lepszego, do 5D Mark II lub
    > 7D - nie jestem zdecydowany, który kupię i nie będzie to jutro.
    > Problem z obiektywami do aparatów 24 x 36 mm używanymi do korpusów z
    > niepełnoformatowym sensorem jest taki, że mają ostrość, mierzoną wielkością
    > płamki, dopadowaną do większego formatu,

    mierzac ostrosc wielkoscai plamki - czyli chodzi tutaj o krazek
    rozproszenia musisz zawsze uwzglednic format aktualny. NIe ma sensu
    powolywanie sie na wielkosc krozka rozproszenia w jakim innym
    formacie , rownie dobrze moznaby przywolac np format 13*18 cm.
    zmniejszenie formatu dla ustalonej ogniskowej powoduje koniecznosc
    przyjecia mniejszego krazka rozproszenia ( wg teorii klasycznej ,
    analogowej) a tym samym zmniejszenie G.O.

    Dla fotografi cyfrowej ( obserwacja na moniorze w skali 100 % )
    przyjmuje sie wielkosc krazka rozproszenia rowna dwukrotnej srednicy
    pixela matrycy aparatu. W tym przypadku GO nie zalezy od wielkosci
    matrycy a od wielkosci pixela. Tak wiec np Nikon , ktory mozna
    stosowac dla dwoch formatow bedzie mial te sama GO dla wiekszego
    formatu i dla mniejszego - a wynika to z faktu ze przyjmuje sie krazek
    rozproszenia styly dla obu formatow i spelnia on kryteria
    formatu ,mniejszego.

    a zdjęcia są robione na mniejszym i
    > aby po powiększeniu uzyskać identyczną ostrość oraz głębię ostrości, trzeba
    > liczbę przysłony obiektywu zwiększyć, dla 30D o ponad półtorej przysłony
    > obiektywu.

    to nie jest problem - to jest cecha czesto bardzo przydatna. pozwala
    to na pozorne wydluzenie ogniskowej czyli zmniejszenie kata widzenia.
    300 mm podpiete do aps-c pracuje jak 480 w FF

    wymagania co do rozdzielczosci stawiane obiektywom rosna z malejaca
    matryca.
    Rozdzieloczosc tego obiektywu jest wciazu na tyle wysoka ze pokrywy
    rozdzielczsc matrycy aps-c spokojnie.

    wciaz elemnetem limitujacy, rozdzielczosc obrazu bedzie rozdzielczosc
    matrycy.

    przechodzac z natrycy 8 mpx na 15 lub 18 mpx zaobserwujemy /
    zmierzymy wyrazny przyrost rozdzielczosci.
    Takiego przyrostu rozdzielczosc nie da zmiana zadnego obiektywu - az
    tak bardzo miedzy soba sie nie roznia pod tym wzgledem.

    A ten ZM-5A to sowiecki lustrzany obiektyw i używałem go z