  • Data: 2009-10-08 16:18:32
    Temat: Re: Jakieś "ale" do używania Canona 30d z Canonem 300/4 L IS?
    Od: "Andrzej A. Mroczek" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "marcan" <m...@o...pl> wrote in message
    news:haikrg$qie$1@news.onet.pl...
    > "Andrzej A. Mroczek" napisał
    > Nie do końca zrozumiałem (może już późno...) z czym go teraz używasz, z
    > 30d?

    Dalej fotografuję 30D choć przymierzam się do lepszego, do 5D Mark II lub
    7D - nie jestem zdecydowany, który kupię i nie będzie to jutro.
    Problem z obiektywami do aparatów 24 x 36 mm używanymi do korpusów z
    niepełnoformatowym sensorem jest taki, że mają ostrość, mierzoną wielkością
    płamki, dopadowaną do większego formatu, a zdjęcia są robione na mniejszym i
    aby po powiększeniu uzyskać identyczną ostrość oraz głębię ostrości, trzeba
    liczbę przysłony obiektywu zwiększyć, dla 30D o ponad półtorej przysłony
    obiektywu. A ten ZM-5A to sowiecki lustrzany obiektyw i używałem go z
    Pentaxem ME Super, ale także z 30D - ma z nim taki kąt obrazu jak obiektyw
    800 mm.
    Nie wiem do czego potrzebujesz teleobiektyw, ale może byłby ci wygodniejszy
    zoom?
    Pozdrawiam

    AAM