    Date: Sun, 02 Mar 2014 20:08:59 +0100
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jakiej marki kupic akumulatory żelowe do UPS?

    W dniu 2014-03-02 17:54, forestdumb pisze:

    > te niby APC pakowal oryginalnie ale widze ze ksiegowy sie zmienil ;)

    > Temperatura w UPS (smart podaje te informacje via rs czy usb)?
    > Z 45C musiales miec, to chyba przewidalny czas zycia?
    > Gdzie jest czujnik temp w tych smartach - w przedziale elektroniki i
    > trafo czy nad AKU?

    Nie wiem, nie interesowało mnie to. Wymieniłem oryginalne aku z 2006/7
    roku na nowe po prostu bo się skończyły.
    UPS wraz z komputerem w klimatyzowanej szafie Rittala (osobne szafy dla
    każdego).
    W nowych rozszczelniły się w każdym z ogniw (czyli 6 sztuk akumulatorów)
    ujemne klemy zalane czymśtamczarnym. W wyniku tego zżarło śruby mocujące
    przewody/bezpiecznik pomiędzy ogniwami - jak plastelina się zrobiły.
    Niestety najpierw zamówiłem nowe pakiety APC RBC7 za ponad 4 stówki
    jeden a dopiero potem przy wymianie odkryłem co się stało i zacząłem
    analizować daty ostatnich wymian aku w sprzętach.
    Szkoda że zdjęć nie zrobiłem tylko do utylizacji wywaliłem żeby guanem
    ktoś się jeszcze nie poparzył czy co innego.

    Nowe będę kontrolował co pół roku i ewentualne udokumentuję jak się tak
    samo wysypią.

    Pozdro.