eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach? › Re: Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
  • Data: 2011-05-19 01:31:31
    Temat: Re: Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-19 01:17, rex pisze:
    > Witam,
    >
    > od kilku miesięcy paliwo jest coraz droższe i szukam sposobów na to,
    > żeby jeździć jak najbardziej ekonomicznie. Czytałem ostatnio sporo nt.
    > ecodrivingu. Z tego co wyczytałem wynika, że najważniejsza zasada
    > ecodrivingu w cyklu pozamiejskim to jeżdżenie na wysokich biegach
    > najniższych możliwych obrotach bezpiecznych dla silnika.

    Istotnie, tylko nie zapędź się czasem bo ta zasada działa jak silnik
    jest mało obciążony - czyli kulasz się ze stała prędkością po płaskim.
    Natomiast przyspieszanie czy górki, to z redukcją i zdecydowanie.

    > Posiadam VW Polo 1.2 60KM. Niestety nie posiadam komputera
    > pokładowego, a ciekawi mnie ile to auto pali przy podanych niżej
    > prędkościach:

    To nie wiem, pewnie nikt nie wie, bo zależy to od wielu czynników.
    Generalnie spokojnie możesz przyjąć że im szybciej, tym pali więcej.