eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach? › Re: Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
  • Data: 2011-05-19 14:25:14
    Temat: Re: Jakie zużycie paliwa w VW Polo 1.2 przy różnych prędkościach?
    Od: rex <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W dużym stopniu zależy też od oporów toczenia. Czyli:
    > łożyska, opony, ciśnienie w nich, itd. I ten wpływ jest
    > większy niż wielu osobom się wydaje :-).

    Przy takich prędkościach o których mowa w wątku (60-100 km/h) opory
    aerodynamiczne są
    ZNACZNIE większe od oporów toczenia. Poza tym, opór powietrza, jak już
    wspomniałem, rośnie z kwadratem prędkości, a opory toczenia nie zależą
    od prędkości lub zależą w niewielkim stopniu. Dlatego stosując
    odpowiednią technikę jazdy można znacznie więcej zaoszczędzić paliwa
    niż np. stosowanie opon o niskich oporach toczenia.

    Co do ciśnienia - pełna zgoda. Zbyt niskie ciśnienie w oponach może w
    sposób odczuwalny zwiększyć zużycie paliwa.

    > Ale w praktyce jest w tym równaniu dużo więcej zmiennych
    > :-). Np. sprawność silnika przy określonych obrotach.

    Pełna zgoda. Ale to nie zmienia faktu, że przy dużych prędkościach
    zużycie paliwa mocno zależy od prędkości z jaką porusza się pojazd.