  • 21. Data: 2013-01-09 01:41:03
    Temat: Re: Jakie zalecenia dla urządzenia pracującego w Afryce?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Lisciasty napisał:

    > Nie marudźcie na Arabów, bo przyślą Hindusów i się nie pozbieracie ;)

    Hindus, jak go przyciśniesz - potrafi ci błysnąć intelektem. Hindusi nie
    są mało inteligentni - to są en mass po prostu maksymalni opierdalacze.
    Potrafi ale mu się nie chce. A ludzie wychowani w kulturze arabskiej po
    prostu mają zaległości intelektualne z kołyski - kobiety nie pracują,
    mężczyźni od małego wychowywani bez żadnego nacisku na samorozwój, jest
    genialny z definicji bo nie jest kobietą... A czego Jaś...

    --
    Darek

  • 22. Data: 2013-01-09 12:16:08
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Właśnie się dowiedziałem, że urządzenie jedzie nie do Zjednoczonych Emiratów
    Arabskich, a do Arabii Saudyjskiej. Jestem przyzwyczajony do takich zwrotów
    akcji w ostatniej chwili.
    Częstotliwość sieci 60Hz -- będę testował sterownik, gdyż podstawą jego
    działania jest synchronizacja z siecią. Napięcie podane w zamówieniu to 230V
    (mam nadzieje, że nie okaże się na miejscu, że jest 127V).

    Robbo

  • 23. Data: 2013-01-09 14:34:31
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 12:16:08 UTC+1 użytkownik Robbo napisał:

    > Właśnie się dowiedziałem, że urządzenie jedzie nie do Zjednoczonych Emiratów
    > Arabskich, a do Arabii Saudyjskiej.

    Hehe, no to witaj w najciekawszym z krajów arabskich :)

    J.

  • 24. Data: 2013-01-09 15:29:02
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Hehe, no to witaj w najciekawszym z krajów arabskich :)

    Jak możesz, to napisz coś ciekawego na temat Arabii Saudyjskiej... :)

  • 25. Data: 2013-01-09 15:29:06
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    Robbo <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > działania jest synchronizacja z siecią. Napięcie podane w zamówieniu to 230V
    > (mam nadzieje, że nie okaże się na miejscu, że jest 127V).

    Wg wikipedii w SA są 127 i 220 60Hz - 230V ma być wprowadzane dla nowych
    odbiorćów w ciągu 25 lat :)

  • 26. Data: 2013-01-09 15:58:44
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 15:29:02 UTC+1 użytkownik Robbo napisał:

    > Jak możesz, to napisz coś ciekawego na temat Arabii Saudyjskiej... :)

    Wiesz, to tak trudno opisać, tam trzeba jechać i zobaczyć samemu. Tam jest... po
    prostu inaczej. Inaczej niż się spodziewasz, inaczej niż się popularnie o krajach
    arabskich sądzi, sami tamtejsi Arabowie też są zupełnie inni, niż "Arab domyślny"
    przedstawiany w naszych mediach.

    Coś ciekawego? A proszę bardzo: litrowa butelka wody mineralnej kosztuje tam 1SAR,
    czyli jakieś 85 groszy. Zgadnij, ile kosztuje litr benzyny :)

    Z istotnych dla Ciebie wiadomości mogę na szybko dopisać, że po przylocie nie umawiaj
    się od razu na spotkania z nikim, raczej zarezerwuj ze dwie godziny na kolejkę do
    imigration officera i przesłuchanie/pobieranie odcisków palców i tym podobne
    przyjemności :)
    Druga istotna ciekawostka: za narkotyki na terenie SA jest ich prawem przewidziana
    kara śmierci. Alkohol jest również całkowicie zabroniony, choć nie wiem, co grozi.

    Lada tydzień lecę tam znowu, tym razem wezmę jakiś normalny aparat fotograficzny, w
    czasie poprzedniego pobytu zrobiłem kilkanaście zdjęć "komurkom". Byłem tam w pracy,
    nie na wczasach, więc i zdjęcia nie są jakieś specjalnie wymyślne, niemniej, jeśli
    jesteś ciekaw:

    https://picasaweb.google.com/jarekprzybyl/RiyadhSaud
    iArabia?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMzRvYjtpILwsQE&fea
    t=directlink

    J.

  • 27. Data: 2013-01-09 17:08:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    kara śmierci. Alkohol jest również całkowicie zabroniony, choć nie wiem, co grozi.

    Przy czym , hasło "narkotyki" może być traktowane dość szeroko.
    Swego czasu mój znajomy, dyrektor firmy budowlanej, przebywający "na
    robocie" gdzieś tam właśnie (któryś kraj arabski), przywiózł sobie
    (znaczy tam do nich) , wracając z Polski w zimie, jeszcze przed świętami
    , słoiczek maku, w celu, żeby sobie zrobić makowiec :)

    Na pytanie celnika na lotnisku, "co to jest" odpowiedział zgodnie z
    prawdą, że mak :) Celnik zrobił duże oczy, i pan dyrektor wylądował
    szybciutko w areszcie, z groźbą jakiegoś fajnego wyroku.

    Szczęśliwie dla niego, to był dyrektor sporej firmy, i po interwencji
    naszych puścili go wolno, oczywiście już bez maku :)

  • 28. Data: 2013-01-09 17:47:05
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Alkohol jest również całkowicie zabroniony, choć nie wiem, co grozi.

    Kumpela mieszkajaca w Dubaju, pracujaca jako stewardessa
    w jednej z arabskich linii lotniczych, wyrobila sobie "liquor licence".

    Alcohol License in Dubai
    Non-Muslim residents of Dubai need an alcohol license to purchase alcohol
    from a store or have alcohol in your home. It is quite easy to get so just
    follow the steps below to make sure you are all legal and above board.

    Requirements
    In order to qualify for a license, applicants must be aged 21, non-Muslim
    and resident in Dubai, and must earn more than AED 3,000 per month.

    W SA pewnie jest podobnie albo nie :).

  • 29. Data: 2013-01-09 19:40:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Q" napisał w wiadomości
    >Requirements
    >In order to qualify for a license, applicants must be aged 21,
    >non-Muslim and resident in Dubai, and must earn more than AED 3,000
    >per month.

    Kurs AED to co prawda 0.86, ale sprawa moze sie rozbic o zaswaidczenie
    od pracodawcy i tlumacza przysieglego :-)

    A spirytus do czyszczenia elektroniki mozna miec, czy tylko
    izopropylowy ? :-)

    J.

  • 30. Data: 2013-01-09 20:03:21
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Miroslaw Kwasniak napisał:

    > Wg wikipedii w SA są 127 i 220 60Hz - 230V ma być wprowadzane dla nowych
    > odbiorćów w ciągu 25 lat :)

    Przy czym standardy 220V i 230V różnią się jedynie zakresami tolerancji
    - współczesny sprzęt projektowany pod 230V spokojnie sobie poradzi z
    zasilaniem 220V i nawet nie zauważy. Jedynie układy zależne czasowo od
    częstotliwości sieci są tak naprawdę wrażliwe na różnicę 50/60Hz,
    większość współczesnych zasilaczy impulsowych w ogóle jej nie zauważa. A
    co lepsze chodzą od 80 do 250V bez zająknięcia.

    --
    Darek