    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 9 Jan 2013 06:58:44 -0800 (PST)
    Subject: Re: Jakie zalecenia dla urządzenia pracującego w Afryce?
    From: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 15:29:02 UTC+1 użytkownik Robbo napisał:

    > Jak możesz, to napisz coś ciekawego na temat Arabii Saudyjskiej... :)

    Wiesz, to tak trudno opisać, tam trzeba jechać i zobaczyć samemu. Tam jest... po
    prostu inaczej. Inaczej niż się spodziewasz, inaczej niż się popularnie o krajach
    arabskich sądzi, sami tamtejsi Arabowie też są zupełnie inni, niż "Arab domyślny"
    przedstawiany w naszych mediach.

    Coś ciekawego? A proszę bardzo: litrowa butelka wody mineralnej kosztuje tam 1SAR,
    czyli jakieś 85 groszy. Zgadnij, ile kosztuje litr benzyny :)

    Z istotnych dla Ciebie wiadomości mogę na szybko dopisać, że po przylocie nie umawiaj
    się od razu na spotkania z nikim, raczej zarezerwuj ze dwie godziny na kolejkę do
    imigration officera i przesłuchanie/pobieranie odcisków palców i tym podobne
    przyjemności :)
    Druga istotna ciekawostka: za narkotyki na terenie SA jest ich prawem przewidziana
    kara śmierci. Alkohol jest również całkowicie zabroniony, choć nie wiem, co grozi.

    Lada tydzień lecę tam znowu, tym razem wezmę jakiś normalny aparat fotograficzny, w
    czasie poprzedniego pobytu zrobiłem kilkanaście zdjęć "komurkom". Byłem tam w pracy,
    nie na wczasach, więc i zdjęcia nie są jakieś specjalnie wymyślne, niemniej, jeśli
    jesteś ciekaw:

    https://picasaweb.google.com/jarekprzybyl/RiyadhSaud
    iArabia?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMzRvYjtpILwsQE&fea
    t=directlink

    J.