eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingJakie typowanie jest najlepsze i dlaczego statyczne?Re: Jakie typowanie .. co do krytyki oop
  • X-Received: by 10.49.98.42 with SMTP id ef10mr77221qeb.15.1360938899637; Fri, 15 Feb
    2013 06:34:59 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.49.98.42 with SMTP id ef10mr77221qeb.15.1360938899637; Fri, 15 Feb
    2013 06:34:59 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!kc14no3492506pbb.1!
    news-out.google.com!ov8ni9pbb.1!nntp.google.com!su1no3495715pbb.0!postnews.goog
    le.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 15 Feb 2013 06:34:58 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <f...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.60.242.27;
    posting-account=Sb6m8goAAABbWsBL7gouk3bfLsuxwMgN
    NNTP-Posting-Host: 31.60.242.27
    References: <f...@g...com>
    <s...@j...net>
    <1...@g...com>
    <3...@b...softax.pl>
    <b...@g...com>
    <k...@b...softax.pl>
    <4...@g...com>
    <keun5d$lsh$1@somewhere.invalid>
    <f...@g...com>
    <keuri4$nje$1@somewhere.invalid>
    <1...@g...com>
    <keuusd$ovj$1@somewhere.invalid>
    <7...@g...com>
    <kf1b5r$cvj$1@somewhere.invalid>
    <51152b96$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@x...googlegroups.com>
    <4...@g...com>
    <kf61vl$fh0$1@somewhere.invalid>
    <c...@g...com>
    <kf8mrj$piq$1@somewhere.invalid>
    <3...@g...com>
    <kf9c7i$61o$1@somewhere.invalid>
    <8...@g...com>
    <3...@g...com>
    <8...@g...com>
    <a...@g...com>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: Jakie typowanie .. co do krytyki oop
    From: firr kenobi <p...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 15 Feb 2013 14:35:00 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:202061
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 09:20:25 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
    > Co do krytyki oop (troche spojrzałem na
    >
    > ten artykul na stronie c2.com :/)
    >
    > to ja moge wymienic dwa punkty :/
    >
    >
    >
    > 1. w programach nie ma potrzeby tworzenia i niszczenia w runtime (zwlaszcza
    recznie:/)
    >
    > wszeliakich malych encji - jest to nieco
    >
    > bezsens, meczyc sie z tym
    >
    >
    >
    > 2. jeszcze wieksza masakra jest budowanie tej głupiej siatki widzialnosci przez
    wskazniki
    >
    > (na ktorej budowniu ja zreszta dosyc slabo
    >
    > sie znam), (mz krótko mowiac jest ona nie potrzebna i jej budowanie to bezsens)
    >
    >
    >
    > powiedzmy ze wezme za przyklad cos
    >
    > co dobrze znam z zycia i praktyki,
    >
    > tyle ze w c, nie wiem jak to kodowaloby
    >
    > sie w oop : prosty protatyp gry
    >
    >
    >
    > w c to wyglada tak ze mam pare modulow
    >
    > z frameworka setup_okna, blitter, procedury_graficzne, z samej gry powiedzmy hud,
    tablice mapy i kontener postaci
    >
    > (i powiedzmy ze jeszcze jakas plansze z highscorechoc nie robiem jeszcze czegos
    takiego)
    >
    >
    >
    > wszystko jest statyczne, to co jest potrzeba
    >
    > inicjalizowac jest inicjalizowane zwyklymi wywolaniami procedur (to czy ew nie
    nalezalo
    >
    > by zrobic cos w jezyku co pomagaloby w tej
    >
    > inicjalizacji to ew troche odzielny problem)
    >
    >
    >
    > szczerze mowiac nie mam wiekszego poojecia
    >
    > ak to by mialo wygladac w wykonaniu obiektowym
    >
    >
    >
    > mialbym robic
    >
    >
    >
    > new window();
    >
    > new blitter();
    >
    > new drawsystem();
    >
    >
    >
    > new hud();
    >
    > new map();
    >
    > new characters();
    >
    >
    >
    > new highscore();
    >
    >
    >


    w paradygmacie modulowym to by bylo schematycznie np cos jak


    loop
    {
    window

    map
    characters
    hud

    blitter

    }


    gdzie kazdy modul moze miec tylko jedna
    metode wejsciową (run() ) tj jedna z tych
    glownych, bo byloby tez ew troche
    komunikacji miedzymodulowej (ale ta poboczna
    komunikacja miedzymodulowa to bardziej tylko
    czytania lub jakies podsettingsowania,
    o tyle jeszcze przychodzi na mysl czy
    dorobic jakies okreslenia przy naglowku
    dostepu do modulu np read/write/call
    (typu "module hud reaches characters (read)"
    "module map reaches blitter (write)"
    (jesli blitter zawiera backbuffer do ktorego
    map tylko pisze a nie czyta ani odpala)
    :/

    > ?
    >
    >
    >
    > przy czym nie robic tego w przestrzeni
    >
    > 'globalnej' tylko w drzewku wywolan i
    >
    > zakladac siatke przez ustawianie wskaznikow
    >
    > (np w characters, map , hud i highscore
    >
    > ustawic membersy na drawsystem?)
    >
    >
    >
    > ??
    >
    > ktos moglby sie wypowiedziec, i powiedziec
    >
    > jak wg niego ta siatka powinna wygladac
    >
    > (najlepiej tak zebym zrozumial)
    >
    >
    >
    >
    >
    > dla mnie tak czy owak nie ma to za bardzo sensu bo tak naprawde w grze takich
    modulow obiektow jest wiecej zakladanie i pilnowane
    >
    > tej siatki jest meczace itd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: