  • 11. Data: 2013-11-07 23:37:41
    Temat: Re: Jakie środki chemiczne do czyszczenia klimy?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:527b96a9$0$2281$65785112@news.neostrada.pl...
    > Poradźcie, jaki spray kupić, żeby wstrzyknąć piankę do układu wentylacji,
    > żeby w miarę skutecznie odświeżył klimę.
    >
    > Są takie po 18 zł i są takie po 40. Warto te drogie?

    Tylko nie czyść pianką.

    Kiedyś odgrzybiałem czymś takim w spraju i było w porządku, żadnego
    przykrego zapachu.
    http://www.autokosmetyki.pl/moje-auto-nano-silver-kl
    imatyzacja-preparat-do-czyszczenia-klimatyzacji-bpoz
    wolenie-ministerstwa-zdrowiab,p362.html

    Ostatnio kupiłem niby to samo ale było w postaci pianki i niedługo po
    zaaplikowaniu zaczęło śmierdzieć po włączeniu klimatyzacji. Chyba ta pianka
    oblepiła parownik i do niej teraz przylepia się cały brud.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2013-11-08 09:11:40
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.11.2013 14:33, Marcin N pisze:
    > Poradźcie, jaki spray kupić, żeby wstrzyknąć piankę do układu
    > wentylacji, żeby w miarę skutecznie odświeżył klimę.
    >
    > Są takie po 18 zł i są takie po 40. Warto te drogie?

    Czy wpuszczał ktoś kamerę do przewodów klimatyzacji? Jak ktoś jest ze
    śląska to dysponuję taką kamerą. ja mam zamiar na wiosnę oczyścić klimę
    za pomocą wody, ale rozpylanej z dyszy na wężyku, z zestawu do
    wykonywania konserwacji zamkniętych profili w samochodzie. spróbuje
    nakręcić filmik przed i po myciu klimy
    ToMasz

  • 13. Data: 2013-11-08 09:28:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-08 09:11, ToMasz pisze:

> [...]
    > za pomocą wody, ale rozpylanej z dyszy na wężyku, z zestawu do
    > wykonywania konserwacji zamkniętych profili w samochodzie. spróbuje

    Chętnie obejrzę. Ale czemu dopiero wiosną? Ciepło jest - zrób teraz.

    --
    MN

  • 14. Data: 2013-11-08 09:42:32
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Powiedzmy sobie szczerze - nikt w ten sposób nie czyści klimy.
    > Zejdźmy więc na ziemię.

    Cóż, nabijaj kasę ściemniaczom ozonującym syf, twoja sprawa. To jest jak
    leczenie trądu pudrem, maskuje tylko przyczynę.
    Ja tak zrobiłem w 2 moich samochodach, w jednym przy wymianie
    nagrzewnicy w drugim parownika (czy jak to się nazywa to co chłodzi
    powietrze). Po 4 i 2 latach od wymiany ZERO zapachów z klimy.

  • 15. Data: 2013-11-08 10:05:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-08 09:42, Robson pisze:

> [...]
    > nagrzewnicy w drugim parownika (czy jak to się nazywa to co chłodzi
    > powietrze). Po 4 i 2 latach od wymiany ZERO zapachów z klimy.

    Sam mówisz, że zrobiłeś to przy okazji innych prac. Raz musiałem
    wymienić nagrzewnicę w jednym z samochodów - mechanicy powiedzieli, że
    nigdy więcej się tego nie podejmą. Tyle było roboty. Musieli rozebrać
    pół samochodu (matiz).

    Gdyby dostęp do parownika był łatwy - można by to czyścić porządnie
    myjką. Niestety nie jest, stąd półśrodki.

    --
    MN

  • 16. Data: 2013-11-08 10:22:18
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Cavallino nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:l5gchv$olb$...@n...ipartners.pl...
    > Tyle, że po takim czymś w łazience śmierdzi przez tydzień.
    > Ile by śmierdziało w samochodzie?
    > Miesiąc?
    > I czym wtedy jeździć?

    Nie trzeba domestosu, wystarczy tani psikacz/pianka do kupienia ma sklepie.
    Tak się załatwiłem rok temu .. :) miesiąc wietrzyłem auto w zimie przy -100
    :) Teraz nie dam się wrobić i jadę z autem na ozonowanie albo na jakieś
    lepsze środki w zakładzie autoklima.

  • 17. Data: 2013-11-08 10:24:01
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marcin N nabazgrał(a):

> [...]
    > (matiz).
    > Gdyby dostęp do parownika był łatwy - można by to czyścić porządnie myjką.

    Dokładnie, ja muszę zdjąć całą deskę żeby dostać się w podszybie gdzie
    zbiera się syf, niestety chyba mnie to czeka bo szyby bez klimy mi strasznie
    parują.

  • 18. Data: 2013-11-08 12:30:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 Nov 2013 10:24:01 +0100, Chris

    > Dokładnie, ja muszę zdjąć całą deskę żeby dostać się w podszybie gdzie
    > zbiera się syf, niestety chyba mnie to czeka bo szyby bez klimy mi strasznie
    > parują.

    Ale fakt jest taki, że smród (o ile mówimy faktycznie już o smrodzie) z
    nawiewów to nie tylko sam parownik i żeby to załatwić porządnie, to trzeba
    jednak zrobić jak napisał Robson. Ile to jest pracy pokazuje chćby ten film
    na przykładzie M6 US ;) http://www.youtube.com/watch?v=S-eK5fH9f3s
    Serwisowi potrzeba na to dniówki, o ile ma opanowane rozbieranie i
    składanie. Około 1200 zł sobie liczą w serwisie. Większość woli więc
    jeździć z syfem w nosie. Bywa. :P Ja bym jednak zlecił rozebranie. Kasa
    jest mniej wazna niż zdrowie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 19. Data: 2013-11-08 13:11:20
    Od: Robson <r...@...pl>

    > jeździć z syfem w nosie. Bywa. :P Ja bym jednak zlecił rozebranie. Kasa
    > jest mniej wazna niż zdrowie.

    Robiłem to dwukrotnie, w golfie IV i chryslerze voyagerze. Z golfem
    zeszło mi 5 popołudni - od 17 do 21, w voyagerze 3. Teraz, gdy mam
    narzędzia i więdzę, co trzeba rozkręcać, w 1 dzień bym się wyrobił.

  • 20. Data: 2013-11-08 13:17:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-08 13:11, Robson pisze:

    > Robiłem to dwukrotnie, w golfie IV i chryslerze voyagerze. Z golfem
    > zeszło mi 5 popołudni - od 17 do 21, w voyagerze 3. Teraz, gdy mam
    > narzędzia i więdzę, co trzeba rozkręcać, w 1 dzień bym się wyrobił.

    Czy oni to specjalnie tak projektują, żeby był kłopot, czy po prostu nie
    ma żadnej możliwości zrobić to inaczej?

    --
    MN