  • 1. Data: 2010-04-10 09:23:26
    Temat: Jakie są objawy uszkodzonego łożyska tylnego koła?
    Od: trex <m...@g...com>

    hej, pytanie jak w temacie - jakie mogą być objawy uszkodzonego
    łożyska tylnego koła?
    Jadąc na 2oo czuję i słyszę jak z tyłu coś napier.... znaczy stuka i
    wali... Początkowo myślałem, ze to łańcuch uderza o ramę - ale to nie
    to.

    Tomek

  • 2. Data: 2010-04-10 09:31:02
    Od: "Esox" <e...@p...onet.pl>

    trex wrote:
> [...]
    > Jadąc na 2oo czuję i słyszę jak z tyłu coś napier.... znaczy stuka i
    > wali... Początkowo myślałem, ze to łańcuch uderza o ramę - ale to nie

    Postaw na centralce i posłuchaj gdzie wali.

    E.

  • 3. Data: 2010-04-10 09:36:53
    Od: trex <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 11:31, "Esox" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Postaw na centralce i posłuchaj gdzie wali.
    >
    > E.

    :/ no wlasnie - nie mam centralki. Dzisiaj zrobię podnośnik i będę
    szukał.

    T.

  • 4. Data: 2010-04-10 10:09:49
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "trex" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqv.googlegroups.com...
    > Jadąc na 2oo czuję i słyszę jak z tyłu coś napier.... znaczy stuka i
    > wali... Początkowo myślałem, ze to łańcuch uderza o ramę - ale to nie
    > to.

    Sprawdz czy Ci sie lancuch nie wyciagnal w jajo. Kilka ogniw znacznie
    dluzszych od reszty i nie wchodzi prawidlowo w zebatke. Podczas jazdy (jak
    masz dobrze ustawiony luz lancucha dla dobrych ogniw) zbyt dlugie ogniwa
    moga nie wchodzic w rowki zebatki, lancuch sie napina i halasuje (jest
    wciskany w zebatke i z niej wyskakuje).

    Lozysko raczej nie napierdala, tylko szumi (przynajmniej na poczatku) i kolo
    ma luzy (moze sie okazac, ze niewyczuwalne w rece).

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 5. Data: 2010-04-10 10:40:06
    Od: trex <m...@g...com>

> [...]
    > masz dobrze ustawiony luz lancucha dla dobrych ogniw) zbyt dlugie ogniwa
    > moga nie wchodzic w rowki zebatki, lancuch sie napina i halasuje (jest

    łancuch ma 14 tys km ... wiec niewiele, wyciągnięty też nie jest, choć
    jest to możliwe, że kilka ogniw jest dłuższych - chyba wezmę suwmiarkę
    i sprawdze kazde ogniwo :/

    > Lozysko raczej nie napierdala, tylko szumi (przynajmniej na poczatku) i kolo
    > ma luzy (moze sie okazac, ze niewyczuwalne w rece).

    no właśnie - w samochodzie - jak bada łożysko - to szumi, potem huczy,
    a nie napierdala

    Tom

  • 6. Data: 2010-04-10 11:51:01
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "trex" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqb.googlegroups.com...
    > łancuch ma 14 tys km ... wiec niewiele, wyciągnięty też nie jest, choć
    > jest to możliwe, że kilka ogniw jest dłuższych - chyba wezmę suwmiarkę
    > i sprawdze kazde ogniwo :/

    Jaka maszyna i jaki lancuch?

    A suwmiarka nie jest konieczna - jak uda Ci sie postawic maszyne tak, ze
    tylne kolo bedzie w powietrzu to pokrec nim i obserwuj zebatke co sie na
    niej dzieje, czy kolo nie lapie w jednym miejscu dodatkowego oporu oraz czy
    lancuch jest zawsze tak samo mocno napiety.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 7. Data: 2010-04-10 12:14:11
    Od: trex <m...@g...com>

    > Jaka maszyna i jaki lancuch?

    maszyna to BMW F650GS Twin (2008), przebieg 14.5 kkm, jaki lancuch -
    nie wiem, maszynę mam od miesiąca. Nie wiem jak była uzywana, podobno
    niezbyt intensywnie, raczej trasa, mało terenu.

    thx za pomysł

    Pzdr
    T.

  • 8. Data: 2010-04-10 12:21:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-04-10 11:36:53 +0200, trex <m...@g...com> said:

    > :/ no wlasnie - nie mam centralki. Dzisiaj zrobię podnośnik i będę
    > szukał.

    To sprawdź dokładnie jeszcze łożysko tylnej zębatki - jak się rozsypie,
    to potrafi dość nieprzyjemnie hałasować.

    de Fresz

  • 9. Data: 2010-04-10 12:24:10
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "trex" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    4g2000yqu.googlegroups.com...
    > maszyna to BMW F650GS Twin (2008), przebieg 14.5 kkm, jaki lancuch -
    > nie wiem,

    Na ogniwkach powinny byc jakies oznaczenia - zwykle producent i rozmiar.

    Ogolnie jest tak, ze albo masz DID'a i masz spokoj na dlugo, albo masz cos
    innego i z tym roznie bywa;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 10. Data: 2010-04-10 18:20:06
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "trex" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...
> [...]
    > Jadąc na 2oo czuję i słyszę jak z tyłu coś napier.... znaczy stuka i
    > wali... Początkowo myślałem, ze to łańcuch uderza o ramę - ale to nie

    Kiedyś miałem takie objawy jak piszesz, wymieniłem łożyska koła i nadal
    waliło, okazało się ze to było łożysko zebatki, wymieniłem i jak ręką odjął.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)