  • 11. Data: 2010-11-16 11:09:20
    Temat: Re: Jakie napięcie na mini USB dla komorek?
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    niusy.pl wrote:
    > Chyba wydajność prądową a nie obciążalność. Inaczej kupy się nie trzyma.

    Trzymając się precyzyjnie nazewnictwa to masz rację. Trzymając się
    ludzkich pojęć: na tabliczce znamionowej mają 5V DC, 2A :)

    Jakub

  • 12. Data: 2010-11-16 12:28:37
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    > Trzymając się precyzyjnie nazewnictwa to masz rację.

    Mnie chodzi o to czy można wolniej ładować przez ten port laptopa ? :-)

  • 13. Data: 2010-11-16 12:47:50
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    niusy.pl wrote:
    > Mnie chodzi o to czy można wolniej ładować przez ten port laptopa ? :-)

    Nie znam laptopa ładowanego 5V :P

    rgrds,
    Jakub

  • 14. Data: 2010-11-16 18:10:20
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 11/16/2010 01:47 PM, Jakub Danecki wrote:

    > Nie znam laptopa ładowanego 5V :P

    Ale rzeczywistość zna konwertery DC-DC step-up :P.

    M.

  • 15. Data: 2010-11-16 18:57:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Nov 2010 10:40:56 +0000 (UTC), Jakub Danecki wrote:
> [...]
    >czemu są w stanie naładować urządzenie szybciej, niż typowy (bo są też
    >wysokoprądowe) port USB z laptopa czy innego komputera.

    Sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana.
    Urzadzenie z napisem "USB" nie ma prawa pobrac wiecej niz 100mA
    poczatkowo, a zasilajace ma obowiazek ograniczyc prad do 100mA.
    Taka norma na USB - dopiero pozniej oba urzadzenia sie dogaduja i
    moga ustalic wiekszy prad zasilajacy.

    Oczywiscie jak po jednej stronie jest ladowarka skladajaca sie tylko z
    zasilacza, to nic sie z nia nie dogada. Dalej standard gwalcono i
    zmieniano - wiec skutek koncowy taki ze moga sie dziac cuda.

    J.