  • 1. Data: 2010-11-07 07:15:59
    Temat: Jakie napięcie na mini USB dla komorek?
    Od: Poope <l...@w...pl>

    Czesc,
    Chce kupic ladowarke samochodową dla Xperia X10 mini, z koncowka mini
    USB. Jest ich bardzo wiele ale czesto dedykowane dla danych modeli
    telefonow komorkowych.
    Czy kazda ladowarka z taka koncowka ma TAKIE SAMO napiecie?
    Tzn. czy moge kupic kazdą jedna?

  • 2. Data: 2010-11-07 07:19:10
    Temat: Re: Jakie napięcie na mini USB dla komorek?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07-11-2010 08:15, Poope napisał/a:
> [...]
    > telefonow komorkowych.
    > Czy kazda ladowarka z taka koncowka ma TAKIE SAMO napiecie?

    Napięcie w złączu USB jest znormalizowane i niezależne od marki i modelu
    telefonu (5 V)

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-11-07 10:26:35
    Od: Poope <l...@w...pl>

    Dzieki :-)

  • 4. Data: 2010-11-08 07:33:53
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    > Napięcie w złączu USB jest znormalizowane i niezależne od marki i modelu
    > telefonu (5 V)

    Teoretycznie tak, ale wczoraj zauwazylem ze ladowarka od sluchawki bluetooth
    Plantronics nie bardzo chciala ladowac telefon LG. Tzn laduje ale po jakiejs
    minucie wyswietla "ladowarka zle podlaczona" i przestaje. Ladowala ok po
    przelaczeniu telefonu w tryb samolotowy wiec podejrzewam za mala wydajnosc
    pradowa (wieczorem sprawdze).

  • 5. Data: 2010-11-08 09:25:11
    Od: "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl>

    Użytkownik "kamtzu" <k...@t...usunTo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ladowala ok po przelaczeniu telefonu w tryb samolotowy wiec podejrzewam za
    > mala wydajnosc pradowa (wieczorem sprawdze).

    Ok potwierdzily sie moje przypuszczenia:
    -ladowarka Plantronics - 5V, 180mA
    -ladowarka LG - 5,1V, 700mA
    Więc na prad tez trzeba zwrocic uwage.

  • 6. Data: 2010-11-08 10:40:56
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    kamtzu wrote:
    > Ok potwierdzily sie moje przypuszczenia:
    > -ladowarka Plantronics - 5V, 180mA
    > -ladowarka LG - 5,1V, 700mA
    > Więc na prad tez trzeba zwrocic uwage.

    Jako taki standard USB to 5V, 500mA max. Ale ładowarki podłączone prosto
    w kontakt (230V lub samochdoowy 12V) mają obciążalność do 2A, dzieki
    czemu są w stanie naładować urządzenie szybciej, niż typowy (bo są też
    wysokoprądowe) port USB z laptopa czy innego komputera.

    Jakub

  • 7. Data: 2010-11-08 10:47:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 10:40:56 +0000 (UTC), Jakub Danecki napisał(a):

> [...]
    > czemu są w stanie naładować urządzenie szybciej, niż typowy (bo są też
    > wysokoprądowe) port USB z laptopa czy innego komputera.

    Albo po prostu w ogóle są w stanie ładować urządzenie, jak w przypadku np.
    gejpada.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

  • 8. Data: 2010-11-08 12:06:42
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

> [...]
    >telefonow komorkowych.
    >Czy kazda ladowarka z taka koncowka ma TAKIE SAMO napiecie?

    wszystkie mają 5V, ale niektóre ładowarki mają za niski prad ładowania i
    nie naładują ci telefonu, albo wręcz telefon nie będzie się nimi ładował.
    Dedykowane ładowarki dostosowane sa do pradów potrzebnych do danego modelu.
    Lepiej kupic droższą wersję ale z większym wydatkiem prądowym, niz
    próbować ładować telefon ładowarką do słuchawki...
    pozdr.
    Gr

  • 9. Data: 2010-11-09 13:49:19
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 13:06:42 +0100, GR napisał(a):

> [...]
    > Dedykowane ładowarki dostosowane sa do pradów potrzebnych do danego modelu.

    Pamiętam, że Motorola RAZR V3 była narowista pod tym względem i nie chciała
    się ładować nie dość nawet z ładowarki o identycznych parametrach lecz
    innego producenta (AFAIR jakiś komunikat nawet był na wyświetlaczu, miałem
    ochotę nawet przykleić M, żeby sprawdzić czy da sie oszukać ;))) )

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2010-11-16 08:59:43
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jakub Danecki" <j...@d...net>

> [...]
    > czemu są w stanie naładować urządzenie szybciej, niż typowy (bo są też
    > wysokoprądowe) port USB z laptopa czy innego komputera.

    Chyba wydajność prądową a nie obciążalność. Inaczej kupy się nie trzyma.