-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5b46e3fc$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4906fc$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
<5b4924c0$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5b4d1712$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5b4d2162$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5b4e0391$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5b4e2fa1$0$615$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5b4e672e$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4f22cc$0$616$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4f26e8$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4f3da2$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4f5e39$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<1hycy0bf203l2.2gssl0bcjc8g$.dlg@40tude.net>
<5b4fb7c2$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Thu, 19 Jul 2018 01:51:43 +0200
Message-ID: <e...@4...net>
Lines: 92
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1531957903 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 603 82.143.187.50:53586
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5156
X-Received-Body-CRC: 233248408
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636132
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 18 Jul 2018 23:56:53 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2018-07-18 o 23:04, J.F. pisze:
>>> Napięcie = 14V , moc alternatora 1500W (przykładowowo) co daje
>>> 1500W:14V=125A
>>> Czyli mamy alternator o wydolności 125A rezystancję podstaw do wzoru
>>> I=U/R i masz wynik.
>>
>> Cos ci poradze - nie licz, jak nie umiesz.
>
> Jak narazie nic nie policzyłeś, nie podałeś żadnego wzoru, jesteś ślepy,
A co tu podawac, wzory sa w kazdym podreczniku.
Tylko ty zapominasz o SEM akumulatora.
>>> podłączają alternator pod resztę samochodu i do amperomierza a
>>> amperomierz szeregowo z akumulatorem, bocznikując w ten sposób obwód
>>> rozrusznika, który wpięty jest bezpośrednio do akumulatora. Jak wepniesz
>>> amperomierz jednym stykiem do całej instalacji, łącznie z rozrusznikiem
>>> a drugi koniec do akumulatora to amperomierz zwyczajnie jebnie, taki
>>> 50A...inna sprawa że zwróć uwagę na najczęściej występującą skalę,
>>
>> Dobrze piszesz ... tylko ze do rozrusznika zawzyczaj prowadzi osobny
>> kabel, latwo go ominac.
>
> Ale trzeba odpiąć kable od klemy (2szt) i spiąć je razem i podłączyć do
> amperomierza. Trzeci kabel do rozrusznika nie odłączamy od akumulatora.
Tylko ze mamy jeszcze inne odbiorniki.
A nas nie interesuje prad, ktory produkuje alternator, ale ktory
plynie przez akumulator.
Wiec musisz amperomierz odpowiednio podlaczyc.
>>> właśnie 50A...co całkowicie niszczy bzdurę, którą wydłubałeś wyżej:
>>> cyt: "a moze 100A, bo kierowca ruszyl szybko, a alternator ma 200A." :)
>>
>> https://youtu.be/tKki89sq0XY?t=200
>> pan tu mowi 30-40A, ale zauwaz ze przez moment jest ze dwa razy
>> wiecej. Tak przez pol dzialki.
>
> Nie 2x więcej a 700A. Szacun jeśli jeździsz z taką maszyną na konsoli :)
Nie chodzi o 700A, ale o sie dzieje jak silnik juz zaskoczy.
Przez moment jest okolo 80A ładowania, potem spada do 30-40 ... a to i
tak nie jest C/10h :-)
>> https://youtu.be/YxBl_JGXnkA?t=239
>> Tu oscyloskopu nie ma ale raz sie -60 pokazuje.
>
> -330A. Pisałem że jesteś ślepy.
330+, a jak silnik zaczyna pracowac, to -60.
A to ciagle tylko wolne obroty
>>>> No ba, skoro potrafi dac 500A, to powinien i 500A przyjac na kl/ratę :-)
>>> A ty mu chcesz amperomierz szeregowo... :D
>>
>> W czasach gdy ich uzywano, alternator nie mogl dac 500A :-)
>
> To ty wymóżdżyłeś te 500+ amper :D:D:D
sam powyzej dopatrzyles sie 700 i 330.
>>>>> Dostarcz 50A do akumulatora 50AH w minutę albo jak napisałeś 100A.
>>>>> Fajnie wybucha czasem :)
>>>>> W końcu 100Ax12V to 1200W/min x 60 czyli 72KWh, niezłe pierdolnięcie :)
>>>>
>>>> To w koncu w minute, w godzine, w sekunde, naladowany, rozladowany ?
>>>> Okresl sie.
>>>
>>> Chui wi w jakim stanie jest przy rozładowaniu. Cytat podałem i opis
>>> zdarzenia też. Z a p o m n i a ł e ś :)...przypomnieć czy się cofniesz
>>> sam parę postów?
>>
>> Tak czy inaczej - nie wiesz o liczysz :-)
>>
>> A akumulator nie wybuchnie w czasie minuty.
>> Chyba, ze mu odpowietrzenie zatkasz.
>
> Sliczny przykład. Jedno zdanie zaprzecza drugiemu.
Jak mu sie odpowietrzenie zatka to nie trzeba 50A,
i pol ampera rozwali w koncu.
ale przemysl co ty chciales policzyc.
> https://www.youtube.com/watch?v=qBnK9DK9HEU
> Oglondywuj i dumaj, czemu wybuch.Tararara :)
Czemu to istotnie ciekawe.
Bo jak rozumiem - w czasie pchania, a nie ładowania.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.07.18 01:53 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:03 Zenek Kapelinder
- 19.07.18 02:03 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:06 J.F.
- 19.07.18 02:08 Zenek Kapelinder
- 19.07.18 02:08 J.F.
- 19.07.18 02:08 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:12 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:21 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:29 LordBluzg(R)
- 19.07.18 02:53 J.F.
- 19.07.18 02:57 J.F.
- 19.07.18 03:09 LordBluzg(R)
- 19.07.18 03:16 LordBluzg(R)
- 19.07.18 03:58 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security